Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان منوجان بر رفع مشکل نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان تاکید کرد و گفت: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما از معضلات جدی است و خسارات سنگین عاطفی و روانی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند. خبرگزاری میزان - سجاد افشارمنش، رئیس دادگستری شهرستان منوجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان منوجان با بیان اینکه وقوع تصادفات جاده‌ای موجب تشکیل پرونده‌های قضایی می‌شود، بر رفع مشکل نقاط حادثه خیز جاده‌های این شهرستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری شهرستان منوجان خاطرنشان کرد: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما از معضلات جدی است و خسارات سنگین عاطفی و روانی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند و در پی این حوادث سالانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستیم و از طرفی موجب ورود پرونده‌های کثیری به دستگاه قضایی شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است و این بیماری موجب مرگ تعداد قابل توجهی از افراد شده و به صورت ویژه به آن پرداخته می‌شود، ولی در حوزه تصادفات سال‌هاست بر اثر سوانح رانندگی تعداد زیادی از هموطنان فوت کرده و یا دچار صدمه بدنی می‌شوند و تقریبا می‌توان گفت این مسئله عادی شده است و آن طور که باید به آن پرداخته نمی‌شود.   بیشتر بخوانید: پیگیری نصب چراغ روشنایی در جاده‌های شرق استان گلستان با ورود دادستان نظامی رئیس دادگستری منوجان اذعان کرد: کاهش تصادفات و سوانح رانندگی مستلزم ایجاد زیر ساخت‌هایی قوی و دقیق است و نمی‌توان در یک چشم‌انداز کوتاه مدت به آن دست یافت؛ لذا باید برای نیل به نقطه‌ای مطلوب تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و با رفع موانع، تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم؛ زیرا از دست دادن حتی یک نفر به عنوان سرمایه انسانی، موجب زیان به کشور خواهد شد.

افشارمنش با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و توان برای رفع مشکلات و نواقص پای کار بیاییم، اضافه کرد: مشکلات این حوزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله عوامل انسانی، عوامل جاده‌ای، مشکلات خدمات‌رسانی در جاده‌ها و نیز عدم ایجاد بستر‌های لازم در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی است که باید به صورت همزمان به آن بپردازیم تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

وی بیان کرد: شناسایی نقاط حادثه خیز، اولویت بندی آن ها، رفع کردن نقاط حادثه خیز، تعریض شانه راه ها، احداث پل عابر پیاده، توجه به امر آموزش و اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و توسعه فرهنگ ترافیکی می‌تواند در راستای کاهش تلفات جاده‌ای موثر باشد.

رئیس دادگستری منوجان ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای می‌طلبد که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت پذیرد و زیرساخت و بستر‌های مناسب فراهم شوند ضمن اینکه دستگاه‌های مرتبط باید با پلیس راهور نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/ برچسب ها: نقاط حادثه خیز دادگستری منوجان سوانح رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نقاط حادثه خیز دادگستری منوجان سوانح رانندگی نقاط حادثه خیز سوانح رانندگی جاده ها جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۱۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • ۵ مصدوم در تصادف رانندگی جاده حیران
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد