Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@09:13:38 GMT

۳۶ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در همدان برقرار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۰۳۷۶

۳۶ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ در همدان برقرار شد

سعید کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای فروردین ماه سال جاری این تعداد تماس توسط کارشناسان مرکز در خصوص شکایات مردمی، مسیر و مسافت بهینه، ترافیک جاده ای، وضعیت آب و هوا و محدودیت‌های پلیس راه در جاده ها پاسخ داده شده است.

وی اظهار داشت: در راستای شنیدن صدای مردم و رسیدگی به مشکلات حمل و نقل جاده‌ای در زمینه جابه‌جایی کالا و مسافران در استان همدان حدود ۳۶ هزار تماس با سامانه «۱۴۱» برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی تصریح کرد: بیشتر این تماس ها در رابطه با مشکلاتی در زمینه حمل و نقل کالا، راهداری، راه سازی، تاخیرهای صورت گرفته در حرکت اتوبوس‌ها، هزینه جابه‌جایی کالا، کرایه اتوبوس و همچنین مسائل مربوط به کرونا بوده است.

وی عنوان کرد: همه این تماس‌ها در قسمت های مختلف سامانه ۱۴۱ ثبت شده است و هر تماس به کارشناس و حوزه مربوطه ارجاع داده می‌شود.

کریمی ادامه داد: با ثبت هر شکایت، یک کد پیگیری صادر می‌شود که فرد شاکی با وارد کردن این کد در سامانه می‌تواند شکایت خود را پیگیری کند.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل استان همدان با اشاره به اینکه سامانه «شهراه» نیز یکی از سامانه های ثبت شکایت در زمینه حمل و نقل جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: با تسهیل ثبت شکایت رانندگان در سامانه «۱۴۱»، کار رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در استان همدان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: به صورت میانگین ماهانه ۱۵ درصد میزان تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۴۱ در همدان افزایش می‌یابد.

کریمی با اشاره به اینکه سامانه ۱۴۱ ویژگی‌های بسیار مطلوبی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای دارد، اظهار داشت: سامانه ۱۴۱ از سال‌ها پیش و به شکل متمرکز در ستاد سازمان راهداری کشور و به صورت گویا فعالیت داشت اما از مدتی قبل پاسخگویی به تماس‌ها در خود استان‌ها فراهم شده است.

وی افزود: همه مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سامانه ۱۴۱ به نشانی www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت ترافیکی راه ها، وضعیت آب و هوای مسیرها، انسدادها و یا محدودیت های اعمال شده با خبر شوند و یا شکایات در رابطه با خرابی رویه راه‌ها،  مسافران حمل و نقل عمومی و همچنین رانندگان بخش حمل و نقل عمومی را ثبت کنند.

رییس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل استان همدان گفت: اطلاعات لازم در خصوص مجتمع‌های خدمات رفاهی، پمپ بنزین‌ها و سایر امکانات جاده‌ها در این سامانه بارگزاری شده است و کاربران به راحتی می‌توانند از این قابلیت ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کاربران می‌توانند به صورت برخط، تصاویر زنده بیشتر راه ‌های اصلی استان همدان و سایر نقاط کشور را مشاهده و در خصوص نحوه سفر خود برنامه ریزی کنند.

بر اساس آخرین آمار، در استان همدان ۲۰ هزار و ۶۶۸ راننده و ۱۲ هزار و پنج ناوگان باری، ۲ هزار و ۷۸۹ راننده، یک هزار و ۷۱۸ ناوگان مسافر و همچنین ۴۳ دستگاه ناوگان مسافری روستایی فعال است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور همدان بهسازی راه ها مسافرت حمل و نقل مسافری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور همدان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راه های کشور همدان بهسازی راه ها مسافرت حمل و نقل مسافری اخبار کنکور حمل و نقل جاده ای استان همدان سامانه ۱۴۱ تماس ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیش نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، با حضور کارشناسان و نمایندگان فرهنگی کشور‌های عضو به صورت برخط برگزار شد.

در این نشست با بررسی تمهیدات لازم برای برگزاری جلسه وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، پیشنهاد‌های متنوع کارشناسان برای ارتقای روابط فرهنگی این کشورها، مطرح و بررسی شد.

قرار است بیست و یکمین نشست وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، اردیبهشت ماه امسال در قزاقستان برگزار شود.

در این نشست برخط که به ریاست قزاقستان برگزار شد، کارشناسان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، هند، چین، پاکستان، تاجیکستان، روسیه، ازبکستان و قزاقستان حضور داشتند. قرقیزستان که عضو نهم سازمان همکاری شانگهای است، در این نشست حضور نداشت.

عادل خانی، مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که با همراهی پرویز قاسمی، رئیس اداره همکاری فرهنگی سازمان‌های بین المللی و مردم نهاد در این نشست حضور داشت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از برگزاری جشنواره‌های مشترک فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، استقبال و آمادگی خود برای اعزام گروه‌های هنری جوان و توانمند، برای حضور در چنین رویداد‌هایی اعلام می‌کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، از اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو استقبال می‌کند و در همه آنها حضور خواهد داشت.

خانی گفت: در زمینه توسعه همکاری‌های فرهنگی بین کشور‌های عضو سازمان، ویزای زیارتی یا گردشگری برای شهروندان این کشورها، برقرار شود تا از این طریق، توسعه فرهنگی، شتاب گیرد.

سایر کارشناسان حاضر در این نشست برخط، با موافقت با این پیشنهاد ایران، اعلام کردند که این موضوع به صورت مکتوب و مدون در اجلاس آتی وزیران فرهنگ کشورها، بررسی و در قالب یک توافق نامه، به امضا برسد.

بر همین اساس، مباحث حقوقی و دیپلماتیک این پیشنهاد با هماهنگی وزارت خانه‌های امور خارجه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان، پیگیری، تدوین و به سایر کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، ارائه می شود. 

مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش دیگری از این نشست برخط با اشاره به ابتکار قزاقستان در طرحی برای ارائه زیارتگاه‌های معنوی کشور‌های عضو سازمان گفت: معرفی یکی از زیارتگاه‌های کشور‌های عضو، ایده بسیار خوبی است و در این چارچوب، ما یکی از اماکن برجسته دینی کشورمان را معرفی کرده‌ایم و پیشنهاد ما این است که در نشست ماه آینده وزرای فرهنگ، این ابتکار، اجرایی شود.

براساس این ابتکار، قزاقستان به عنوان رئیس دوره‌ای اجلاس وزرای فرهنگ، از ویدئو‌ها و عکس‌های یک زیارتگاه معرفی شده از سوی کشور‌های عضو، اثری تصویری تولید و به صورت بین المللی آن را منتشر خواهد کرد. این طرح توسط رئیس جمهوری قزاقستان در اجلاس سران شانگهای ۲۰۲۳ در دهلی نو مطرح شده است.

اهداف این طرح، تقویت و حفظ دوستی ملل، بازشناسی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تبلیغ و ترویج بنا‌های میراث معنوی و فرهنگی کشور‌های عضو، عنوان شده است.

در بیست و یکمین نشست اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، علاوه بر تبادل نظر برای تعیین چشم انداز توسعه همکاری‌های فرهنگی چند جانبه، پیشرفت اجرای موافقت نامه بین دولت‌های عضو سازمان در زمینه همکاری فرهنگی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

در بخش‌های دیگر این نشست نیز، هریک از کارشناسان، درباره پیشنهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه گسترش همکاری‌های فرهنگی، نکاتی را مطرح و پیشنهادات خود را نیز در این راستا ارائه کردند. قرار است جلسه حضوری این نشست، پیش از برگزاری اجلاس وزیران فرهنگ کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، در شهر آلماتی؛ پایتخت قزاقستان برگزار شود.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی در هفته آینده
  • ثبت لرزه‌ نگاری در مرکز اورژانس همدان برای نخستین بار
  • پاسخگویی به بیش از ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت ۱۸۰۰ میلیاردی سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • مدارس هرمزگان فردا برقرار است/ فقط جاسک و بشاگرد با نظر ستادهای بحران تصمیم‌گیری کنند
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • برقراری ۳.۵ میلیون تماس تلفنی با سامانه ۱۴۱
  • مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی پاسخگوی مردم در سامانه سامد 
  • پرواز مشهد - قشم برقرار شد