Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «میثاق گودرزی» روز شنبه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، اظهار داشت: در این موزه کتب خطی موجود در مجموعه های پراکنده اداری و دانشگاهی، اسناد و مدارک تاریخی در اختیار دستگاه های اجرایی و مجموعه اسناد مجموعه داران ضمن دیجیتال سازی و فهرست نویسی برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، در معرض دید عموم مردم و گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: اسناد با ارزش تاریخی قابل توجهی از منطقه غرب کشور به ویژه استان همدان در آرشیو ملی ایران و مرکز اسناد استان موجود است که می بایست در فضای مناسب نمایشگاهی و به عنوان بخشی از میراث مکتوب کشور نگهداری شود.

گودرزی خاطرنشان کرد: به همین منظور طرح احداث موزه اسناد و میراث مکتوب منطقه غرب با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با سرمایه گذاری خیرین و واقفین فرهنگی در حال طراحی و تدوین است.

مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور افزود: مشترکات بسیاری بین مرکز اسناد همدان و اداره کل اوقاف و امور خیریه وجود دارد که نتیجه همکاری طرفین، ثبت اسناد واقفین، اجرای دقیق نیات واقفین و حفظ و نگهداری اسناد تاریخی مرتبط با وقف به عنوان سند افتخار مردم استان و منطقه است.

گودرزی خاطرنشان کرد: کتاب های خطی و چاپ سنگی، اسناد شرعیه و مکتوبات بسیاری در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که خوشبختانه با همکاری مرکز اسناد همدان به عنوان نماینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در منطقه غرب کشور ضمن انجام امور تخصصی و فنی، در شرایط خوبی نگهداری شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز دراین دیدار با اشاره به سوابق همکاری های دوجانبه این دو نهاد، گفت: آثار خطی در اختیار این اداره کل قابلیت ثبت در حافظه ملی و جهانی را دارد که با همکاری مرکز اسناد استان، به زودی طرح ثبت جهانی آثار به کمیته مربوطه ارسال می‌شود.

حجت الاسلام «حاجی رضا زین العابدینی» تصریح کرد: خدمت به فرهنگ و تاریخ کشور و تلاش برای ارتقای سطح علمی و آگاهی جامعه از وظایف اعتقادی سازمان اوقاف است و می‌کوشیم در کنار مجموعه های مربوطه دراین زمینه نیز به خوبی ایفای نقش کنیم.

برچسب‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان سازمان اوقاف و امور خیریه سازمان اسناد و کتابخانه ملی همدان موزه اخبار کنکور کل اوقاف و امور خیریه استان مرکز اسناد منطقه غرب اداره کل غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، احسان زهره‌وندی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در حاشیه رونمایی از ۲ نسخه خطی کلیات گلستان سعدی و یک رقعه خطی متعلق به دوره تیموری، اظهارکرد: این مراسم با توجه به وجود نسخ خطی نفیس در گنجینه موزه بزرگ خراسان و به مناسبت روز بزرگداشت «ابومحمد مشرف‌الدین مصلح بن‌عبدالله بن‌مشرف» متخلص به سعدی، شاعر و نویسنده پارسی‌گوی ایرانی برگزار شد.

زهره وندی ادامه داد:یکی از اولویت‌های کاری معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی تبیین و معرفی مشاهیر ادبی ایران است که از اسفند سال گذشته با برنامه (بزرگداشت نظامی) شروع و در سال‌جاری نیز ادامه خواهد داشت و طبق تقویم فرهنگی اقدام به برپایی نمایشگاه‌های مشاهیر فرهنگی و هنری براساس آثار موجود در خراسان رضوی می‌کند.

وی بیان کرد: در این مراسم ۲ نسخه خطی نفیس سعدی از کلیات گلستان و یک رقعه متعلق به دوره تیموری رونمایی شده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: یکی از نسخه ها شامل غزلیات سعدی به ضمیمه غزلیات قاسم انوار و بخشی از دیوان حافظ است که با خط نستعلیق ۱۴ سطری نوشته شده و تاریخ تحریر آن مربوط به دوره تیموری و قرن ۱۰ هجری قمری است.

زهره وندی ادامه داد: نسخه دیگر کلیات سعدی شامل گلستان، بوستان و دیوان اشعار بوده که با خط نستعلیق تحریر شده است.

شایان ذکر است، نسخه های خطی سعدی از سوم تا نهم اردیبهشت ماه در موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد از ساعت ۹ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر، شعر و ادبیات فارسی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898203

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان