Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، سوژه‌ای با عنوان «چرا احکام حق جذب کارکنان مخابرات صادر نمی‌شود؟» با امضای نزدیک به ۲۵۰۰ حمایت‌کننده در تاریخ ۲۴ آذر ۹۹ در سامانه فارس من به ثبت رسید. 

 

در متن این کمپین آمده است: فوق‌العاده حق جذب کارکنان مخابرات مطابق توافق تشکل‌های کارگری مخابرات با سهامدار عمده در تاریخ‌های ۱۷ آذر ۹۸ و ۲۷ بهمن ۹۸ می‌بایست از تاریخ ۲۲ بهمن ۹۸ برقرار شود و دستور آن طی نامه شماره ۱۷۵۶۲/م مورخ ۹۹/۰۷/۱۳ رئیس هیأت مدیره به مدیرعامل مخابرات ایران صادر شد اما با توجه به اینکه اجرای این احکام به ترتیبات اداری و فنی خاصی نیاز ندارد ولی تاکنون صدور حکم حق جذب کارکنان محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مخاطبان در این کمپین ضمن انتقاد از تأخیر در صدور احکام حق جذب کارکنان اداره مخابرات عنوان کرده‌اند: با وجود تصویب قانون «حق جذب» توسط هیأت مدیره مخابرات و ابلاغ به رئیس هیأت مدیره وقت هنوز این احکام به دلیل بحث بر سر تأمین منابع مالی اجرا نشده  و کارکنان ماه‌هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

 

آنها نوشته‌اند: طی توافقی که بین تشکل‌های کارگری و سهامداران عمده مخابرات صورت گرفت مقرر گردید که ۵۰ درصد سود عملکردی مخابرات که حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است به عنوان تأمین منابع جذب برای کارکنان مخابرات توزیع شود اما پس از ۱۰ سال هنوز عملیاتی نشده و تاکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 

 

همچنین این مخاطبان با اشاره به اجرای تعهدات شرکت مخابرات طبق بند ۶ مصوب اسفند سال ۸۵ هیأت وزیران برمبنای واگذاری این شرکت به بخش غیردولتی و عدم تحقق مطالبات کارکنان با استناد به این مصوبه، اعلام کرده‌اند: کلیه تعهدات مخابرات واگذار شده به کارکنان اعم از حقوق، مزایا، بیمه، بازنشستگی و ... در تعهد شرکت واگذار شده است.

 

آنها با اعلام این نکته که صدور احکام حق جذب برمبنای شرط ضمن عقد و تعهدی است که کارفرما در قبال واگذاری و خرید مخابرات داده است خواستار اجرای هر چه سریعتر احکام حق جذب کارکنان مخابرات برمبنای توافقات، مصوبات و تصویب‌نامه هیأت وزیران شده‌اند.

 

اما در ادامه خبرنگار «فارس من» طی گفت‌وگویی با میثم باقری رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات قم در جریان این مطالبه قرار گرفت.

 

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارکنان مخابرات قم با اشاره به ثبت این سوژه در بخش «فارس من» و حمایت هزاران مخاطب همچنین پیگیری‌های انجام شده، خبر از توافق اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل مخابرات مبنی بر اجرای شیوه‌نامه صدور احکام حق جذب کارکنان این شرکت خبر داد.

 

لازم به ذکر است؛ همکاران ما در بخش «فارس من» همچنان برای تحقق مطالبات مخاطبانش در جهت حصول نتیجه در تلاش است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مطالبه مردمی خبرگزاری فارس فارس من کارکنان مخابرات کارکنان مخابرات رئیس هیأت مدیره فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین شریف تبار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اهمیت اجرای طرح عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: اجرای طرح نور که توسط نیرو‌های پرتلاش امنیت اخلاقی در جامعه در حال اجراست، یک مطالبه عمومی است که نیازمند توجه همه مسئولین در این مسئله است.

حجت الاسلام شریف تبار با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت اخلاقی در جامعه ادامه داد: توجه به امر عفاف و حجاب وصیانت از آن یعنی توجه به امنیت عاطفی کانون خانواده و امروز یکی از دغدغه‌های اصلی خانواد‌ها برای همین مسئله است.

وی با اشاره به طرح نمادین زنجیزه انسانی در سواحل مازندران به پاس طرح عملیاتی وعده صادق سپاه پاسداران و همچنین طرح نور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف در هر جامعه‌ای به ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی در جامعه کمک می‌کند و جامعه اسلامی باید در این مورد سرآمد باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به وجود برخی ناهنجاری‌های حوزه عفاف و حجاب اشاره و بیان داشت: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، نا"آگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی‌بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند، ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مومن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی‌آیند و همراهی نخواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران منشا حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌ها است.

دیگر خبرها

  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • مطالبه گری مازندرانی ها برای اجرای طرح « نور»
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اجرای طرح نور مطالبه عمومی است
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • کسب رتبه اول دادگستری استان ایلام در اجرای احکام کیفری در کشور
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • برگ‌ برنده رمضانی‌ها چه بود؟/ درخشش «زندگی پس از زندگی» و «محفل»