Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی روز گذشته از حوزه‌های قضایی گرمه و جاجرم بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الإسلام والمسلمین جعفری، ضمن بازدید از دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و شورا‌های حل اختلاف در دو شهرستان گرمه و جاجرم بر ضرورت برقراری زمینه‌های عدالت قضایی و رعایت دقت و سرعت در امر رسیدگی به پرونده‌های قضایی از طریق سازوکار دادرسی الکترونیک تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق اسلامی در مناسبات اداری را امری مهم در حفظ کرامت مراجعین برشمرد و در گفتگو با چند نفر از مراجعین در خصوص تسهیل و تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی منطبق با موضوعات و مسائل مطروحه دستور‌های مقتضی صادر کرد.

جعفری ضمن ابراز خرسندی و رضایت از عملکرد حوزه‌های قضایی گرمه و جاجرم در بعد رسیدگی به پرونده‌های معوق قضایی در شعب و اجرای احکام و نیز شورا‌های حل اختلاف این دو شهرستان از حیث حصول سازش و اصلاح ذات البین از تلاش‌ها و مجاهدت‌های قضات و کارمندان و نیز اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف در شهرستان‌های گرمه و جاجرم قدردانی و در راستای ارتقاء کمی و کیفی و بهبود عملکرد‌ها در این حوزه‌های قضایی راهکار‌های لازم ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تأکید مضاعف رئیس قوه قضائیه در خصوص تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت مراجعین به دستگاه قضایی، رعایت دقیق اخلاق اداری و اسلامی را طی مناسبات اداری ضروری و ارزشمند توصیف و تصریح کرد: مسؤولین و متولیان امر در حوزه‌های قضایی استان باید در برخورد با مردم و همکاران قضایی و اداری شأن و حرمت آنان را حفظ و به امور آنان به دقت رسیدگی نمایند.

بیشتر بخوانید: بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان ایلام از حوزه قضایی شهرستان دهلران

مقام عالی‌قضایی استان با تشریح مهم‌ترین اولویت ها، اهداف و برنامه‌های دادگستری کل استان برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت خدمت رسانی و تسهیل روند مراجعات مردم به واحد‌های قضایی از طریق اجرای طرح نوبت دهی اینترنتی گامی مؤثری در تحقق عدالت و تکریم ارباب رجوع به شمار می‌رود و دستگاه قضایی استان در این خصوص اقدامات گسترده‌ای انجام داده است بطوریکه علیرغم وجود برخی اشکالات در مراحل اولیه اجرای این طرح می‌توان چشم انداز مطلوبی را برای آینده متصور بود و یقینا رضایت و خشنودی مراجعین را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: با ساماندهی نحوه حضور و رعایت زمانبندی‌ها در مواقع مراجعه مردم علاوه بر جلوگیری از تبعات منفی ازدحام ارباب رجوع و ورود افراد غیر از اصحاب دعوا و به ویژه کارچاق کن‌ها به مجتمع‌های قضایی از اتلاف وقت و هزینه و ایاب و ذهاب عدیده پیشگیری و امور قضایی با سرعت و سهولت بهتری انجام خواهد شد.

جعفری ابلاغ سند تحول قضایی را گامی مهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برشمرد و اظهار داشت: برای اجرای هدفمند سند تحول قضایی، وظیفه داریم علاوه بر اینکه اقتدار و شأن دستگاه قضایی را حفظ کنیم در عین رعایت دقت و سرعت در رسیدگی‌ها را نیز مراعات نماییم تا موجبات رضایتمندی و اعتماد عمومی نسبت به سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی بیش از پیش بهبود یابد.

وی اقدام در جهت کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی را یکی از برنامه‌های راهبردی دادگستری کل استان دانست و بیان کرد:در همین راستا با توجه به استفاده از فناوری‌های نوین مانند سامانه مدیریت پرونده‌ها (سمپ) و ابلاغ اوراق قضایی و برگزاری جلسات محاکم به صورت الکترونیک، میانگین اوقات رسیدگی به پرونده‌ها بطور قابل توجهی کاهش یافته بطوریکه استان خراسان شمالی از این حیث و همچنین از نظر برخی دیگر از شاخص‌های عملکردی در زمره ۱۰ استان برتر کشور قرار دارد و در مواردی نیز از قبیل شاخص مربوط به کاهش جمعیت کیفری استان و حصول سازش در پرونده‌های قضایی از حائز رتبه‌های ممتاز کشوری است.

حجت الإسلام والمسلمین جعفری همچنین بطور جداگانه با ائمه جمعه شهرستان‌های گرمه و جاجرم دیدار و مهمترین مسائل و موضوعات اجتماعی را در این دو شهرستان مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین بر ضرورت تعامل هر چه بهتر و بیشتر فی مابین دستگاه قضایی و ائمه جمعه و جماعات بمنظور پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی تأکید کرد.

بازدید از بخش‌های مختلف تولیدی در شرکت آرادلیان فرآور آریا در شهرستان گرمه از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از حوزه قضایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی بازدید از حوزه قضایی رئیس کل دادگستری استان رسیدگی به پرونده ها حوزه های قضایی خراسان شمالی دستگاه قضایی گرمه و جاجرم ارباب رجوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی گفت: دادگستری خراسان جنوبی با برگزاری ۴۷ دادگاه‌های علنی برخط رکورددار این دادگاه‌ها در کشور شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، عباس اسماعیلی، اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های کلان قوه قضاییه و در راستای اصل 165 قانون اساسی (برگزاری محاکمات به صورت علنی) این دادگستری اقدام به برگزاری دادگاه با موضوعاتی کرده است که جنبه عمومی داشته و عامه مردم با آن سروکار دارند تا جلوه‌ای از اصل 165 قانون اساسی محقق شد.

وی با اشاره به روند برگزاری دادگاه علنی برخط در دادگستری استان گفت: به منظور حداکثر استفاده از دانش، تجربه و تخصص قضات تجدیدنظر در مرحله اول پرونده‌های ارجاعی به شعب محاکم دادگاه تجدیدنظر استان مدنظر بوده و در اولویت برگزاری قرار می‌گیرند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری خراسان جنوبی گفت: به منظور بهره‌گیری بیشتر اساتید و دانشجویان از برگزاری دادگاه‌ها سعی می‌شود پرونده‌های دارای وکیل یا نماینده حقوقی باشند انتخاب شود.

اسماعیلی افزود: با توجه به ضرورت حفظ حریم و حرمت اشخاص پرونده قبل از اطلاع رسانی بدواً با برقراری ارتباط تصویری توسط مدیردفتر شعبه دادگاه با اصحاب پرونده و تشریح کامل موضوع مبنی بر اینکه دادگاه به صورت مجازی و علنی با پخش کامل به صورت تصویرطرفین پرونده برای مخاطبین ذکر شده و موافقت اصحاب پرونده موضوع صورتجلسه پس از اخذ و درج امضای الکترونیک طرفین صورتجلسه ضم پرونده می‌شود.

وی گفت: پس از تعیین وقت رسیدگی و ابلاغ آن به طرفین موضوع برگزاری دادگاه علنی طی مکاتبه همراه با پوستر مربوط و نحوه ورود به دادگاه که کاربری ارسال شده صرفاً برای همان روز می‌باشد به دانشگاه‌ها، ادارات دولتی مرتبط با موضوع و اصناف جهت ابلاغ به علاقمندان در سطح استان و کشور اقدام می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان با بیان اینکه در روز‌های برگزاری دادگاه قاضی  شعبه بدواً درخصوص خواسته مطروحه توضیحاتی را ارائه می‌کند، گفت: با شروع دادگاه تصویر کامل محیط اتاق، اشخاص حاضر و هم چنین صفحه سمپ همراه با تایپ همزمان اظهارات طرفین برای مخاطبین قابل رؤیت است.

اسماعیلی گفت: در تازه‌ترین اقدام دادگستری استان به منظور اشاعه هرچه بیشتر دادگاه‌های علنی برخط و استفاده بیشتر از ظرفیت، دانش و تجربیات کارکنان قضایی، علاوه بر مرکز استان اقدام به برگزاری دادگاه‌های علنی در حوزه‌های قضایی کم برخوردار و مرزی استان مانند شهرستان‌های درمیان، نهبندان و سایر شهرستان‌های استان کرده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رکورددار دادگاه‌های علنی برخط شد
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری استان
  • صدور دستور قضایی در راستای حل مشکل آب شرب رودسر
  • ۳۳۶۰ نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی انجام می‌شود
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • بازدید حدود ۳ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی
  • گاز روستاهای سیل زده خراسان شمالی وصل شد
  • قطع گاز ۴ روستا در شهرستان جاجرم به علت جاری شدن سیلاب
  •  امدادرسانی نجاتگران هلال احمر گرمه به متاثرین از سیل و آبگرفتگی