Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرفداران فوتبال، بسیار متعصبانه پیگیر و مشوق تیم های مورد علاقه خود هستند. از دیرباز در ایران دو تیم پرسپولیس و استقلال از تیم های محبوب و پرطرفدار بوده اند به طوری که بسیاری از مشتاقان این دو تیم به صورت نمادین اقدام به خرید لباس پرسپولیس و خرید لباس استقلال می کنند.

اهمیت فوتبال و استقلال و پرسپولیس

یکی از جذاب ترین ورزش های دنیای امروز، فوتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر روزه هزاران نفر با شوق فراوان از طریق شبکه های تلویزیونی یا با حضور در ورزشگاه ها پیگیر مسابقات فوتبال هستند. بارها همگی ما شاهد بوده ایم که تیم های محبوب و مطرح جهانی در مقابل تیم های ضعیف تر متحمل شکست شده اند بنابراین همین غیر قابل پیش بینی بودن فوتبال سبب هیجان و جذابیت این ورزش شده است. طرفداران فوتبال بسیار متعصبانه پیگیر و مشوق تیم های مورد علاقه خود هستند. از دیرباز در ایران دو تیم پرسپولیس و استقلال از تیم های محبوب و پرطرفدار بوده اند به طوری که بسیاری از مشتاقان این دو تیم قبل از حضور در ورزشگاه به صورت نمادین اقدام به خرید لباس پرسپولیس و لباس استقلال می کنند. همین امر سبب تقاضای بالای خرید لباس استقلال و خرید لباس پرسپولیس شده است.

روانشناسی فوتبال

به طور کلی فوتبال شباهت بسیار زیادی به زندگی دارد.  اگر زمین فوتبال یک جامعه فرض شود خواهیم دید  در پست های مختلف افراد متفاوتی مشغول به انجام وظیفه هستند و نبود هر کدام از آنها سبب ایجاد خلل در روند بازی می شود. از طرف دیگر داوری وجود دارد که بر نحوه عملکرد همه نظارت دارد. در این بازی علی رغم لیاقت ها باخت صورت می گیرد و یا در یک خوش شانسی پیروزی باورنکردنی به دست می آید، اتفاقاتی که همه ی ما بارها در زندگی خود شاهد آن بوده ایم. فوتبال به خوبی نشان می دهد که شکست ها و موفقیت ها گذرا است و مسیر زندگی با تمام آنها ادامه دارد.

لباس پرسپولیس

از سال 1342 تیم پرسپولیس بازی های خود را به طور رسمی آغاز کرد و همواره جز تیم های مطرح در ایران بوده است. تا قبل از سال 1350 رنگ لباس تیم پرسپولیس سفید رنگ بود اما بعد از این سال رنگ لباس پرسپولیس به قرمز تغییر کرد. گمانه زنی های متفاوتی در مورد انتخاب این رنگ وجود دارد اما شواهد گویای این مطلب است که دلیل انتخاب این رنگ، علاقه مربی وقت این تیم (آلن راجرز) به تیم آرسنال بوده است. اگرچه در ابتدا تردیدهایی بین انتخاب رنگ سفید و قرمز و یا سفید و سیاه وجود داشته است اما در نهایت با ترکیب سفید و قرمز موافقت شده است. در گذشته ترکیب لباس پرسپولیس به صورت زیر بوده است:  بلوز قرمز،آستین سفید، شورت سفید و جوراب قرمز اما امروزه لباس پرسپولیس یک دست قرمز است.

لباس استقلال

در سال 1324 تیم استقلال فعالیت خود را با نام کلوپ دوچرخه سواران آغاز کرد. در سال 1328 نام این تیم به تاج و در 1358 به استقلال تغییر کرد. مدیران این تیم از همان آغاز فعالیت رنگ آبی  را به عنوان رنگ رسمی پیراهن استقلال انتخاب کرد. اگرچه از ابتدا رنگ لباس استقلال آبی بوده اما این رنگ در دوران مختلف تغییراتی نیز کرده است به طور مثال در سال 1338 این تیم از رنگ آبی با نوار سفید مورب استفاده می کرد. اما در نهایت باید گفت با گذر زمان تنها تغییری که در لباس این تیم رخ داده است خارج شدن آن از حالت ساده اولیه است.

چرا رنگ قرمز یا آبی

در تمامی مسابقات ورزشی چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی، شاهد تقابل دو رنگ قرمز و آبی با یکدیگر بوده ایم. فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست. طراحان رنگ لباس های ورزشی از اصول روانشناسی پیروی می کنند. بدون شک رنگ ها در ایجاد آرامش و هیجانات درونی ما موثر هستند. دلیل استفاده زیاد از رنگ قرمز افزایش هیجانات بازی های ورزشی است در حالی که رنگ آبی نمادی از آرامش است و سبب ایجاد طیف خاطر می شود. بنابراین علت پرکاربرد بودن این دو رنگ را در دنیای ورزش می توان تعامل بین آرامش و تخلیه هیجان دانست. بدون شک ورزش کردن درست ترین راه تخلیه انرژی و رسیدن به آرامش است به همین دلیل بسیاری از افراد برای تخلیه انرژی خود به سمت ورزش گرایش پیدا می کنند.

خرید لباس پرسپولیس و استقلال

عموما طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس جوانان و نوجوانان هستند. میزان هیجان در این سنین بیش از سایر دوران های زندگی است. فوتبال بازی ورزشی پر هیجانی است که می تواند انرژی فردی را به درست ترین شکل ممکن تخلیه کند. در بسیاری از مسابقات تماشاچیان لباس تیم محبوب خود را می پوشند. در ایران نیز بارها شاهد بوده ایم که طرفداران پرسپولیس و استقلال لباس تیم محبوب یا لباس با شماره بازیکن محبوب خود را به تن کرده اند. این‌کار سبب ایجاد همبستگی بین تماشاچیان و بازیکن ها می شود. از طرف دیگر حضور یک رنگ تماشاچیان سبب تقویت روحیه بازیکن ها نیز می شود. با توجه به مطالب گفته شده می توان نتیجه گرفت خرید پیراهن پرسپولیس و پیراهن استقلال سبب افزایش روحیه حمایت‌گری در بین تماشاچیان و بازیکن ها می شود. فروشگاه ورزشی اسپورتتو بصورت ویژه فروش لباس پرسپولیس و لباس استقلال را انجام ‌می‌دهد و همواره در آرشیو لباس های ورزشی خود جدید ترین لباس پرسپولیس و لباس استقلال را عرضه می کند تا هم طرفداران پرسپولیس راحت تر لباس جدید پرسپولیس را داشته باشند و هم طرفداران تیم آبی پوش پایتخت لباس جدید اسقلال را با افتخار بر تن کنند. اسپورتتو بزرگترین فروشگاه ورزشی ایران لقب دارد و انواع لباس های ورزشی تیم های ایرانی و خارجی را موجود دارد.

این فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت معدن تجارت است و همچنین دارای نشان ملی ثبت می‌باشد. ارسال فوری به سراسر ایران و همچنین ضمانت ارسال و تعویض سایز مناسب شما، از دیگر مزایای فروشگاه ورزشی اسپورتتو است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس خرید لباس پرسپولیس پرسپولیس و استقلال لباس پرسپولیس لباس استقلال تیم پرسپولیس رنگ لباس بوده ایم دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر عابدینی، رییس اسبق فدراسیون فوتبال و مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس، در گفتگو با یکی از رسانه‌ها به انتقاد از جواد نکونام پرداخته بود که در گفتگو با ورزش سه توضیحات بیشتری در این مورد انجام داد و اعلام کرد که نگاه دلسوزانه به جواد نکونام دارد و اگر صحبتی انجام داده به نفع خود او بوده است.

امیر عابدینی در ابتدای صحبت‌های خود عنوان کرد: من از جواد نکونام انتقاد کردم، یک مربی که در مسیر و گام‌های بزرگی حرکت می‌کند می‌داند که چالش‌های مختلفی دارد، برای باشگاهی مثل استقلال همیشه چالش‌های اقتصادی، عدم مالکیت و تداخل کارها در این باشگاه همیشه هست، نکونام برای یک باشگاه بزرگ مربیگری می‌کند و این حجم از عصبانیت و خشمگین بودن کنار خط برای او و تیمش مضر است، من ریش سفید فوتبال هستم و اگر به بچه‌هایی که دوستشان دارم حرفم را نزنم چه کمکی می‌توانم به آنها بکنم؟

عابدینی در ادامه افزود: من اعتقاد دارم که نکونام جز مربیان بزرگ و آینده‌ساز فوتبال ایران است، همان‌طور که این نگاه را به فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هم دارم، اگر بخواهد حواشی اینقدر روی او تاثیر بگذارد و عصبی باشد همیشه می‌شود او را فرو ریخت، نباید اینطور باشد و باید تغییر رویکرد داشته باشد.

عابدینی نسبت به اینکه اگر مدیرعامل استقلال بود بستر آرامش نکونام را فراهم می‌کرد و به شرایط این مربی کمک می‌کرد گفت: من چند مصاحبه از علی خطیر گوش دادم و او اعتقاد داشت حواشی بین او و جواد نکونام برای رسانه‌ها جذاب است، اگر اینطور است چرا او ادامه می‌دهد و شرایط را به شکلی پیش نمی‌برد که به پایان برسد.

او افزود: اعتقاد دارم که سیاست‌مدار در باشگاه پرسپولیس بیشتر است، اما مدارا می‌کنند. کریم باقری یک جلوه از تبلور از عشاق پرسپولیس است اما راحت گذاشتش کنار و هیچ اتفاقی نیفتاد.

عابدینی در مورد حواشی که در باشگاه استقلال ایجاد می‌شود گفت: یاد گرفتند که چطور جواد نکونام را به هم بریزند و او واکنش نشان می‌دهد او باید صبور باشد و مسابقات را پشت سر بگذارد و در انتهای فصل حرف‌هایش را بگوید.

عابدینی در پاسخ به این سوال که نکونام چند هفته در کنفرانس‌ها شرکت نکرد و سکوت کرد گفت: بازیکنان، کادرفنی استقلال مدام می‌گویند ما را اذیت می‌کنند و حرف آنها درست است اما گاهی از مدار خارج می‌شوند و به سمت بهانه‌گیری می‌روند، مهدی‌ هاشمی‌نسب و بازیکن استقلال هم گاهی گلایه می‌کنند، بازیکن آنها می‌گوید چرا اول هفته برای ما بازی گذاشته‌اند و این ذهنیت بهانه جو است.

عابدینی پس از گلایه‌هایی که داشت پیشنهاداتی هم به باشگاه استقلال داد و گفت: احساس می‌کنم مدیریت تیم نمی‌خواهد که این حواشی جمع شود، بازیکنان و کادرفنی استقلال باید ایجاد ظرفیت کنند، برای جواد دارند حاشیه می‌سازند و او را داخل حاشیه قرار می‌دهند، بستر را پر از تشویش کردند و جواد باید زرنگ باشد و خودش را کنترل کند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896100

دیگر خبرها

  • صادقی: قهرمانی پرسپولیس؟ وزیر رفت
  • اشجاری: پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد
  • پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد/امیدوارم نساجی ماندگار شود
  • نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد
  • درخشان: واژه نمی خواهند قهرمان شویم، بچگانه است
  • ساعت بازی فوتبال پرسپولیس - صنعت نفت در هفته بیست و چهارم
  • حلالی: سبک بازی استقلال را نمی‌پسندم/ پرسپولیس قهرمان می‌شود
  • آخرین شانس پرسپولیس برای قهرمانی ۷۰ امتیازی
  • کاظمی داور استقلال شد/مومنی داور میهمانی پرسپولیس در آبادان
  • برای نکونام حاشیه می‌سازند؛ مدیریت نمی‌خواهد حواشی جمع شود!