Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از جان باختن سید عباس سجادی پرستار بیمارستان علامه بهلول گنابادی به عنوان نخستین کادر درمانی این بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی در حاشیه آیین تشییع و بدرقه پیکر این پرستار مدافع سلامت افزود: ایثار وصف ناشدنی مدافعان سلامت به ویژه در این ایام که با کوششی مضاعف درحال مقابله با ویروس کرونا و نجات جان هموطنان هستند بر کسی پوشیده نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرسنل نظام سلامت به ویژه در خط مقدم مقابله با کرونا متعهدانه سختی‌های آن را به جان می‌خرند تا مدافع سلامت جامعه باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ۵۳۰ نفر از پرسنل این دانشگاه از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم به مناسبت درگذشت این پرستار بیمارستان علامه بهلول گنابادی پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از پیام دکتر مریم حضرتی آمده است: خبر فقدان همکار عزیز مدافع سلامت "سید عباس سجادی" پرستار بیمارستان علامه بهلول گنابادی دانشگاه علوم پزشکی گناباد که پس از سالها خدمت صادقانه و ایثارگرانه در نظام سلامت و در خط مقدم مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به دیارباقی شتافت موجب تاثر و تالم فراوان شد.

وی ادامه داد: با قلبی سرشار از اندوه، درگذشت این پرستار عزیز سفر کرده را به خانواده داغدارش، همکاران و جامعه بزرگ پرستاری تسلیت عرض نموده و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسألت داریم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کادر درمانی کرونا گناباد بیمارستان علامه بهلول گنابادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستور رئیس دانشگاه، بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت دوباره بازگشایی و آماده خدمت‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، حسین محزون گفت: با توجه به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور، بیمارستان صحرایی، بازگشایی شده و به زودی آموزش نیروهای تخصصی و داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی یا غیرطبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد، ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 به بهره برداری رسید و در دوران کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت و حال با توجه به فصل تابستان و حضور زائران در صورت نیاز از این بیمارستان مجدد استفاده خواهد شد، این بیمارستان 45 تختخوابی در قالب بخش هایی همچون اتاق عمل، Icu ، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را دارد.

محزون افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور،کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین،کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیرمترقبه طبیعی و ساخته دست بشر،کاهش  هزینه ها و احتمال ضایعات انسانی  و کاهش آسیب های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان های صحرایی به شمار می رود.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی،کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه فهرست داروهای مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان