Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هومن حاجی عبداللهی سال هاست که در عرصه‌های مختلف هنری از جمله گویندگی، مجری گری، صداپیشگی و بازیگری حضوری فعال دارد. نقش «رحمت امینی» در سریال «پایتخت» اما، یک نقطه عطف در کارنامه هنری حاجی عبداللهی به شمار می‌رود، چرا که با این نقش شناخته شد و به شهرت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازیگر با کاراکتر رحمت امینی از سری دوم سریال پایتخت با خانواده معمولی همراه شد و در هر سری، حضورش را پررنگ‌تر کرد و تا «پایتخت ۶» ادامه داد.

حاجی عبداللهی آرزو می‌کند دست تلویزیون از بابت ساخت سریال‌هایی مثل پایتخت پُرتر بود تا مردم حتی از تماشای چندین باره شان هم لذت ببرند. او تاکید می‌کند که از ابتدا قرار نبوده نقش رحمت در سریال پایتخت پررنگ و ماندگار باشد، اما علاقه مردم باعث شده که این کاراکتر در سریال سیروس مقدم بماند و خودش را تثبیت کند.

این بازیگر در ارزیابی از حضور کاراکتر رحمت در «پایتخت ۴» که این شب‌ها بر روی آنتن شبکه آی فیلم است می‌گوید که این سری از پایتخت، اولین حضور این شخصیت در تمام قسمت‌های سریال است و از این منظر اهمیت زیادی دارد.

آقا و خانم سنگی، بیمار استاندارد، علی البدل، دختر گمشده و نون خ از دیگر سریال‌هایی هستند که هومن حاجی عبداللهی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است.

**آقای حاجی عبدالهی این شب‌ها بیننده فصل چهارم سریال پایتخت از شبکه آی فیلم هستید؟
-خیر، ولی شنیده ام که در حال پخش است. البته‌ای کاش توشه تلویزیون پربارتر بود و سریال‌های خوبی مثل پایتخت را بیشتر در کارنامه داشت تا نیاز به این همه تکرار نباشد. لطف خدا و مردم است که سریال پایتخت تا این حد با اقبال عمومی مواجه شده و مردم آن قدر دوستش دارند که حتی تکرار چندین و چند باره اش را هم می‌بینند و لذت می‌برند.

**از نقش آفرینی خودتان در پایتخت بگویید؟ کاراکتر رحمت با یک نقش کوتاه در پایتخت ۲ شروع شد، اما بعد گویی که خودش را تحمیل کرد و ماندگار شد.
-این موضوع از قبل پیش بینی نشده بود و حضور رحمت خیلی جدی نبود. رحمت قرار نبود در پایتخت ماندگار شود، اما مردم دوستش داشتند و باعث حضور او در سری‌های بعدی شدند. فکر می‌کنم نقش رحمت در پایتخت ۲ با وجود کوتاهی، آن قدر تاثیرگذار بود که باعث شد سازندگان این سریال و در راس شان محسن تنابنده باز هم به حضور جدی‌تر او در سری‌های بعدی فکر کنند.

** ارزیابی تان از حضور رحمت در پایتخت ۴ چگونه است؟ به نظر می‌رسد رحمت در این سری دیگر جای پایش را در قصه محکم کرده و از ابتدا تا انتهای سریال حضور دارد.
-بله، رحمت در تمام قسمت‌های سریال پایتخت ۴ حضور دارد و نقشش جدی‌تر است. او از زمانی که خروس بازی را کنار می‌گذارد در خانواده معمولی‌ها پذیرفته و تقریباً به یکی از اعضای خانواده تبدیل می‌شود. رحمت قرار نبود در پایتخت ماندگار شود، اما مردم دوستش داشتند و باعث حضور او در سری‌های بعدی شدند. فکر می‌کنم نقش رحمت در پایتخت ۲ با وجود کوتاهی، آن قدر تاثیرگذار بود که باعث شد سازندگان این سریال و در راس شان محسن تنابنده باز هم به حضور جدی‌تر او در سری‌های بعدی فکر کنند.

** اتفاقاً یکی از پرسش‌های قابل طرح برای مخاطبان این است که اصلاً چرا رحمت این قدر اصرار دارد خودش را به معمولی‌ها بچسباند و با آن‌ها همراه شود، در حالی که به خصوص در ابتدا خیلی هم روی خوش به او نشان نمی‌دهند؟
-هر چه جلوتر می‌رویم نه تنها حضور رحمت در قصه جدی‌تر می‌شود که حتی بر روابط و زندگی دیگران و از جمله خانواده معمولی هم تاثیر می‌گذارد. این تاثیرگذاری زمانی اتفاق می‌افتد که رحمت به خانواده معمولی نزدیک شده باشد. اگر این موضوع محقق نمی‌شد، کاراکتر رحمت شبیه بقیه شخصیت‌های فرعی پایتخت می‌شد. به هر حال باید پای او به خانواده باز می‌شد.

**به نظر خودتان رحمت خروس باز که در فصل دو به تصویر کشیده شد، جذاب‌ترین شمایل این کاراکتر نبود که در تمام سری‌های پایتخت شاهدش بودیم؟
-نقش رحمت در سری دوم پایتخت فوق العاده و بی نظیر بود که با وجود کوتاهی، توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند. اما اگر قرار بود رحمت همان خروس باز بماند قطعاً از طرف خانواده معمولی پذیرفته نمی‌شد. نقش رحمت در سری دوم پایتخت فوق العاده و بی نظیر بود که با وجود کوتاهی، توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند. اما اگر قرار بود رحمت همان خروس باز بماند قطعاً از طرف خانواده معمولی پذیرفته نمی‌شد.

بیشتر بخوانید

گفت‌و‌گو با فهیمه سریال پایتخت درباره ادامه این مجموعه تلویزیونی

**البته در سری ششم پایتخت که نوروز امسال شاهدش بودیم، رحمت راهش را به نوعی از معمولی‌ها جدا کرد.
-این‌ها دیگر به نظر محسن تنابنده به عنوان طراح قصه برمی گردد. هیچ چیز در پایتخت قابل پیش بینی نیست و شاید رحمت دوباره به خانواده معمولی نزدیک شود. اما همان طور که گفتم نقش رحمت در سری دوم پایتخت فوق العاده و بی نظیر بود که با وجود کوتاهی، توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند. اما اگر قرار بود رحمت همان خروس باز بماند قطعاً از طرف خانواده معمولی پذیرفته نمی‌شد. نقش رحمت در سری دوم پایتخت فوق العاده و بی نظیر بود که با وجود کوتاهی، توانست نظر مخاطبان را به خود جذب کند. اما اگر قرار بود رحمت همان خروس باز بماند قطعاً از طرف خانواده معمولی پذیرفته نمی‌شد.

**قرار است در سری بعدی پایتخت هم بازی کنید؟
-اگر ساخته شود بله.

**نگران نیستید که رحمت هم مثل پنجعلی به تکرار برسد و جذابیتش را برای مخاطب از دست بدهد؟
-این دیگر به تیم نویسندگان پایتخت بستگی دارد. رحمت هم مثل سایر کاراکتر‌ها هنوز جای کار دارد و می‌تواند جذابیت هایش را حفظ کند. تا به این جای کار که فکر نمی‌کنم رحمت برای بینندگان تکراری و کلیشه‌ای شده باشد. با توانایی‌هایی که در محسن تنابنده سراغ دارم، مطمئن هستم که با طراحی قصه‌های جدید برای رحمت، می‌تواند این شخصیت را همچنان جذاب و سرپا نگه دارد.

**تکیه کلام‌های رحمت مثل «ناپلئونی را بیارم» و «اوکی» از کجا آمد؟
-یکسری اش در متن بود و بقیه هم پیشنهاد خودم و تنابنده در حین انجام کار. اغلب این تکه کلام‌ها را با هماهنگی افراد در منطقه شیرگاه بدست آوردیم و با شناختی که از اعضای گروه داریم، سعی دارم تا به موقع، به جا و به اندازه از آن استفاده کنم. خودم اگر تکیه کلام یا نکته‌ای به نظر می‌رسید با تنابنده در میان می‌گذاشتم و در صورت موافقت او، اجرا می‌کردم. رحمت هم مثل سایر کاراکتر‌ها هنوز جای کار دارد و می‌تواند جذابیت هایش را حفظ کند. تا به این جای کار که فکر نمی‌کنم رحمت برای بینندگان تکراری و کلیشه‌ای شده باشد. با توانایی‌هایی که در محسن تنابنده سراغ دارم، مطمئن هستم که با طراحی قصه‌های جدید برای رحمت، می‌تواند این شخصیت را همچنان جذاب و سرپا نگه دارد.

**با توجه به سابقه تان در گویندگی و صداپیشگی، گرفتن لهجه مازندرانی نباید برایتان کار مشکلی بوده باشد؟
-بله، خودم که اهل مازندران نیستم، اما در گرفتن لهجه‌های مختلف مشکلی ندارم و به چند لهجه مسلط هستم.

**به نظر می‌رسد کار اجرا را رها کرده اید و تمرکزتان را بر بازیگری قرار داده‌اید.
-بازیگری را ترجیح می‌دهم. حتی در سال‌هایی که به شکل جدی کار اجرا را دنبال می‌کردم نگاهم به این کار، دائمی نبود. وقتی موضوع بازیگری برایم جدی شد ترجیح دادم همه وقت و تمرکزم را برای آن صرف کنم. حالم با بازیگری بهتر است و در حال حاضر خودم را یک بازیگر می‌دانم. دغدغه اصلی ام بازیگری است و فعلا به اجرا و صداپیشگی فکر نمی‌کنم.

**اما شما صداپیشه و مجری توانمندی هستید و تجربه‌های ماندگاری مثل پنگول را دارید.
-حالم با بازیگری بهتر است و در حال حاضر خودم را یک بازیگر می‌دانم. دغدغه اصلی ام بازیگری است و فعلا به اجرا و صداپیشگی فکر نمی‌کنم.

**مخاطب آی فیلم هستید؟
-بله، سریال‌هایی را که دوست دارم از طریق این شبکه دنبال می‌کنم.

**چه نظری درباره این شبکه دارید؟
-خودم به عنوان کسی که در دهه ۶۰ بزرگ شده است، دوست دارم آی فیلم سریال‌های قدیمی و زیرخاکی متعلق به آن دهه را بیشتر پخش کند. سریال‌هایی مثل «سلطان و شبان» که در زمان پخش شان خیابان‌ها خلوت می‌شد.

**این روز‌ها مشغول چه کاری هستید؟
-فعلا که بیکارم و در خانه قرنطینه را ادامه می‌دهم تا سالم بمانم. امیدوارم شرایط ساخت پایتخت ۷ فراهم شود تا میهمان مردم باشیم و بتوانیم کاری کنیم تا قدری از تلخی‌های کرونا و رکود اقتصادی را فراموش کنند و با پایتخت لحظاتی خوش باشند و بخندند.

همچنین چندی پیش حضور «هومن حاجی عبدالهی» در برنامه «مافیا» به کارگردانی سعید ابوطالب با حاشیه‌هایی همراه شد. او در بخشی از برنامه با زبان اشاره با مجری صحبت می‌کند که مورد اعتراض برخی شد و اعلام کردند حاجی عبدالهی به قشر معلول جامعه توهین کرده است.

اما او در همین رابطه توضیحی را در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: یکی از افتخاراتم در زندگی شخصی و حرفه‌ای دوری کردن از جنجال و حاشیه است. از بزرگتر‌ها یاد گرفته‌ام سرم را بیندازم پایین و کارم را بکنم، اگر خوب بود، کارم از من دفاع کند، اگر بد بود، نقد شوم و بروم دنبال اصلاح خودم. اما نه حسادت کنم و نه با بد ذاتی و ناجوانمردی کسی را زمین بزنم.

یکی از افتخاراتم در زندگی شخصی و حرفه‌ای دوری کردن از جنجال و حاشیه است. از بزرگتر‌ها یاد گرفته‌ام سرم را بیندازم پایین و کارم را بکنم، اگر خوب بود، کارم از من دفاع کند، اگر بد بود، نقد شوم و بروم دنبال اصلاح خودم. اما نه حسادت کنم و نه با بد ذاتی و ناجوانمردی کسی را زمین بزنم.

طبق آمار در ایران نزدیک به ۲ میلیون هموطن داریم که دچار معلولیت جسمی، حرکتی، گفتاری یا ذهنی هستند. یعنی از هرچهل نفر یک نفر. طبعاً من هم در میان عزیزانم کسانی دارم که کمابیش با این مشکلات روبرو هستند، ولی با شجاعت با آن مبارزه می‌کنند و شایسته تحسین هستند. نفرین بر من یا هر کس دیگری که بخواهد یا خواسته باشد با کلمه یا هر رفتاری، خراشی به اراده و روحیه این عزیزان وارد کند. خداوند همه ما را از خطا و قضاوت غلط و سوء برداشت در امان نگهدارد.

سریال شب‌های مافیا که در شبکه نمایش خانگی تولید و توزیع می‌شود، به کارگردانی سعید ابوطالب در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر خانوادگی و اجتماعی می‌باشد. در این سریال محمدرضا علیمردانی، نسیم ادبی، خاطره حاتمی، سیما تیرانداز، مریم مومن، آزیتا ترکاشوند، سیدجواد هاشمی، محمدرضا هدایتی، بهرنگ علوی، مجید واشقانی، رضا شفیعی جم، هومن حاجی عبدالهی، حامد آهنگی، بیژن بنفشه خواه، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، عماد طالب زاده، کاوه خداشناس، شقایق دهقان، سمانه پاکدل، گلوریا هاردی، شبنم فرشادجو، شهرزاد کمال زاده، سمیرا حسن پور، رویا میرعلمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سریال پایتخت هومن حاجی عبداللهی سریال پایتخت بازیگران سریال پایتخت حاجی عبداللهی سریال پایتخت محسن تنابنده حاجی عبدالهی فکر نمی کنم سریال هایی هومن حاجی جای کار آی فیلم جدی تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها

سلیم غفوری در خصوص ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت مجموعه‌های تلویزیونی چندفصله، سرانجام «موسی (ع)» و ساخت «پایتخت» در ۱۴۰۳ توضیحاتی داد.

به گزارش تسنیم، او می‌گوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریال‌سازی ایجاد شد، عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و این‌ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.

با سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما درباره ساخت سریال‌های جدید، ادامه نهضت دنباله‌سازی، سرانجام ساخت سریال «موسی (ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزد‌های سلبریتی‌ها گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

آقای سلیم غفوری! سرمایه‌گذاری روی ساخت سریال‌های طنز و برنامه‌های سرگرم‌کننده جواب داد. آنچه که در میان سریال‌های امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامه‌تان برای ساخت سریال‌های جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریال‌های طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟

چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیش‌بینی شده که از جمله آن می‌توان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام سریال‌های بعدی را اطلاع‌رسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفتگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار می‌گیرد. این روز‌ها دفتر فیلمنامه کار‌های جدید در حوزه طنز طراحی می‌کند.

تلویزیون باید بین همه ژانر‌های نمایشی تعادل ایجاد کند.

آیا اولویتی برای پرداختن به ژانر‌های نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟

حتماً اولویت بر آن است در گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه این‌ها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکه‌ها دلزدگی ایجاد می‌شود. باید بین گونه‌های مختلف تعادل وجود داشته باشد.

کما اینکه همان قدر کار‌های طنز پرمخاطب است که کار‌های تاریخی هم این‌طور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونه‌های نمایشی تعادل ایجاد می‌کند و این نکته در دستور کار است.

نکته‌ای درباره نهضت دنباله‌سازی مطرح شد. از نون‌خ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نون‌خ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنباله‌هایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصله‌های تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟

باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدی‌سازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار می‌گیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنباله‌ای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین می‌برد.

صحبت‌ها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی (ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین می‌رود؟

الان سریال «موسی (ع)» در مرحله پیش‌تولید است. تست‌ها را از عوامل و بازیگران و دست‌اندرکاران می‌گیرند. سریال «حضرت موسی (ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید می‌شود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد، اما فرآیند آن دنبال می‌شود.

خبر‌هایی در فضای‌ مجازی پخش می‌شود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی (ع)» خواهد بود و حتی نام‌های دیگری هم مطرح می‌شوند؛ صحت دارند؟

هنوز هیچ‌چیز راجع به هنرپیشه‌ها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیه‌کننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفتگو کنند تا به نتیجه برسند.

همان‌طور که می‌دانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتی‌ها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزد‌ها به چهره‌ها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهره‌هایی که میهمان برنامه‌های تلویزیونی می‌شوند یا در سریال‌ها و برنامه‌ها حضور دارند اصلاح می‌شود یا خیر؟

فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهره‌ها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونه‌های دیگر دستمزد‌هایی را طلب می‌کنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضا‌های رسانه‌ای دیگر هم اتفاق می‌افتد. متأسفانه در خلال صحبت‌هایم به آن اشاره کردم که پلتفرم‌ها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هوایی‌ها و دستمزد‌های عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرم‌هاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • (تصاویر) تغییر چهره «مهمت» سریال پایتخت ۵ بعد از ۵ سال
  • آخرین خبر‌ها از ساخت «پایتخت ۷»؛ دستمزد نجومی سلبریتی‌ها
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او
  • ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • ناگفته های همسر ناصر عبداللهی از مرگ او پس از ۱۸ سال
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • ناگفته‌های دردناک همسر ناصر عبداللهی ۱۸ سال بعد از مرگش | چه کسی او را زده بود و اجازه پیگیری ندادند؟
  • روایتی جدید از مرگ پرابهام خواننده مشهور | ناگفته‌های همسر ناصر عبداللهی از دلیل مرگ او | می‌گفتند کار ما بوده ؛ ناصر را زده بودند اما ....
  • چهره الیزابت داعشی سریال پایتخت بعد از 6 سال (عکس)