Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در وبینار رایزنی فرهنگی به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی گفت: شهادت سردار سلیمانی را فراموش نمی کنیم، نخواهیم بخشید و پیگیر سپرده شدن جنایتکاران به دست عدالت بوده و خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «مرتضی رحمانی موحد» روز شنبه در سمینار مجازی «معرفی قهرمان ملی ایران، شهید سپهبد قاسم سلیمانی» که به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و با همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو برگزار شد ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی برای برگزاری این نشست سال ۲۰۲۰ را سالی پر از حوادث و اتفاقات مهم در سراسر دنیا به ویژه منطقه غرب آسیا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار کرد: به جرات می توان گفت یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین وقایع سال گذشته، ترور وحشیانه و ناجوانمردانه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دست رژیم تروریستی آمریکا در سحرگاه ۳ ژانویه ۲۰۲۰ بود، شخصیتی که نقش اساسی در محور مقاومت و شکست داعش در منطقه عراق و سوریه ایفا کرد و این مساله برای رژیم های تروریست پروری چون آمریکا، اسرائیل و ریاض که از حامیان داعش بودند قابل تحمل نبود و دست به ترور او زدند.

رحمانی موحد با تاکید بر این که شهید سلیمانی علاوه بر تسلط بر امور نظامی، در حوزه دیپلماسی هم فعال بود و برای کاهش تنش و گسترش دوستی ها در منطقه تلاش می کرد افزود: سردار سلیمانی در سفر آخر خود به عراق که بنا به دعوت مقامات عراقی انجام شد قرار بود پاسخ نامه عربستان را از طریق دولت عراق به مقامات ریاض انتقال دهد ولی رژیم تروریستی آمریکا با ترور او و نقض حاکمیت عراق، اجازه نداد که تلاش های صلح آمیز این شهید به نتیجه برسد.

به گفته وی علاوه بر مردم ایران، مردم کشورهای منطقه به خوبی با خدمات و جان فِشانی های شهید سلیمانی و یاران او در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه غرب آسیا آشنا هستند و واکنش های آنها به ترور این سردار و شهید ابو مهندس، نشانگر چنین امری است.

سفیر ایران در ژاپن حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق، عزاداری های میلیونی در کشورهای منطقه و تِرِند شدن هشتگ های مربوط به این شخصیت بزرگ در کشورهای مختلف از جمله عراق در سالگرد شهادت او را نشان دهنده جایگاه وی در قلوب مردم دانست و افزود: حضور میلیون مردم در آیین تشییع پیکر شهید سلیمانی، مُهر تاییدی بر غیرقانونی و تروریستی بودن اقدام رژیم تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن ایشان برشمرد.

رحمانی موحد با بیان اینکه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، با سکوت خود در برابر اقدام تروریستی آمریکا، تداوم این گونه اقدامات تروریستی را تایید می کنند گفت: ادعای مبارزه با تروریسم از سوی این کشورها مانند ادعای دفاع آنها از حقوق بشر است و همانگونه که در خصوص ترور شهید سلیمانی کلامی به زبان نیاوردند در مقابل درد و رنج ملت ایران که به واسطۀ جنگ و تروریسم اقتصادی آمریکا ایجاد شده است، نیز زبان به کام گرفته و سکوت اختیار کرده اند.

سفیر ایران در ژاپن با اشاره به اینکه سازمان ملل هم به وظایف خود در قبال محکومیت و جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات تروریستی عمل نکرده است، افزود: عدم عمل به وظایف از سوی سازمان ملل به عنوان نماینده جامعه بین المللی و برخی از کشورهای عضو آن، با اختیار سکوت در مقابل چنین عمل غیرقانونی و ضد حقوق بشری موجب شد که تقریباً یک سال پس از ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، شاهد ترور وحشیانه دانشمند ایرانی دکتر محسن فخری زاده باشیم.

رحمانی موحد تصریح کرد: نباید اینگونه فکر کرد که با گذشت زمان موضوع به فراموشی سپرده خواهد شد بلکه همه باید بدانند که دولت ایران به نمایندگی از مردم این کشور و منطقه و برای جلوگیری از پایمال شدن خون این شهید و یارانش، پیگیر سپرده شدن جنایتکاران به دست عدالت بوده و خواهد بود و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما فراموش نمی کنیم و نخواهیم بخشید و در همین رابطه شایسته است کارگروهی متشکل از متخصصان حقوقی، بین المللی و رسانه ای برای استیفای حقوق مردم مظلوم منطقه در نزد محاکم بین المللی ایجاد و فعال شود.

سفیر ایران در ژاپن در پایان با آرزوی تعالی روح سردار سرافراز شهید سلیمانی و یارانش تاکید کرد: فقدان شهید سلیمانی عزیز و همراهانش ضمن تقویت پیوندهای دوستی و الفت میان مردم مسلمان منطقه، مسیر مبارزه با تروریسم را متوقف نخواهد نمود و شاهد شکوفایی و حضور سلیمانی های دیگری بوده که پرچم مبارزه او را برداشته و در این مسیر به پیش خواهند رفت.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفیر ایران در ژاپن جمهوری اسلامی ایران ایران مبارزه با تروریسم تروریستی آمریکا سردار سلیمانی ایران در ژاپن شهید سلیمانی رحمانی موحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آن‌ها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیگر خبرها

  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد