Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به راه‌اندازی پلتفرم آنلاین تجارت بین‌المللی برای فروش کالا‌های ایرانی با نام تجاری «چیگل» شده است. به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، فرزانه دانشمند، مدیرعامل شرکت پیک فرزانه پویان در مورد پلتفرم آنلاین تجارت الکترونیک بین‌المللی «چیگل» گفت: در این بازار اینترنتی، تولید کننده و تامین کننده کالا‌های ایرانی تمامی فرآیند‌های حمل، توزیع داخلی، حمل و نقل بین‌المللی، تامین درگاه‌های دریافت ارزی، بازپرداخت ارزی و ریالی و تمامی فرآیند‌های لجستیک در چرخه فروش خرد و عمده ایرانی را به چیگل و شرکای تجاری آن واگذار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چیگل ابزار مدیریت فروش اینترنتی خرد و عمده کالا‌های ایرانی است. این پلتفرم با اتصال به درگاه دریافت و پرداخت ارزی (۱۶ ارز) و حمایت از زبان‌های مختلف زنده دنیا (۲۰ زیان) در اختیار تولیدکنندگان کوچک، متوسط و بزرگ برای جهانی‌سازی کالای ایرانی قرار می‌گیرد.
دانشمند شعار این شرکت را «کالای ایرانی برای ایرانی و کالای ایرانی برای جهان» عنوان کرد و گفت: این پلتفرم ۶۰۰ کسب و کار مختلف خانگی و همچنین تولیدکنندگان داخلی را پوشش می‌دهد. ما در حوزه تولید هیچ انحصاری نداریم و هر نوع کالایی که تولید می‌شود را بعد از پایش و ارزیابی به منظور سطح‌بندی محصولات در پلتفرم برای فروش قرار می‌دهیم. ارزیابی ما برای کالا‌های حوزه سلامت و بهداشت به مجوز‌های سختگیرانه‌تری احتیاج دارد و کمترین سختگیری ما در خصوص صنایع دستی است که کمترین فرآیند ارزیابی را دارد.
وی مشتریان خارجی این بازار اینترنتی را ۳۰ درصد و از کشور‌هایی نظیر قطر، عمان، افغانستان، تایلند، مالزی و اندونزی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه مشتریان بین‌المللی نیز می‌توانند از طریق چیگل محصولات ایرانی را خریداری کنند می‌توانیم ادعا کنیم که در کشور هیچ رقیبی برای چیگل وجود ندارد، زیرا به عنوان مثال دیجی‌کالا تنها مشتری داخلی دارد. برای ارائه خدمات لجستیک و حمل و نقل از تمامی روش‌ها مانند ارسال با پیک، خودرو یا از طریق پست استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل شرکت پیک فرزانه پویان در مورد تسهیلاتی دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: محصول ما با حمایت صندوق نوآوری، بالغ و به مارکت وارد شده است. سه میلیارد تومان تسهیلات نمونه‌سازی از صندوق نوآوری دریافت کردیم و در حال حاضر کمتر از ۹ ماه است که در مارکت ورود کرده‌ایم و ۴ هزار کاربر، ۱۵ هزار قلم کالای ایرانی و ۱۷۰۰ تامین کننده داریم. به غیر از موبایل و تبلت باقی محصولات، کالای ایرانی هستند.
دانشمند بزرگترین برنامه آتی «چیگل» را تمرکز در مارکتینگ بیان کرد و گفت: مشتری‌مداری در سرلوحه کار ما قرار دارد و تاکنون هیچ شکایتی از کاربران خود نداشتیم و رتبه بالایی در مشتری‌مداری داریم. با این وجود در نظر داریم که تا پایان سال جاری پلتفرم چیگل را در یک کشور دیگر نیز راه‌اندازی کنیم. هدف ما از این اقدام صادر کردن پلتفرم به کشور‌های دیگر و عرضه محصولات ایرانی به کشور‌های دیگر است. به جرات در جهان اولین پلتفرمی هستیم که کالای ایرانی را به جهان عرضه می‌کنیم و کاربران بین‌المللی که به دنبال کالای ایرانی هستند می‌توانند از طریق این پلتفرم خواسته خود را برآورده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلتفرم کسب و کار کسب و کارهای نوپا کالا های ایرانی صندوق نوآوری کالای ایرانی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۶۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت ویژه این وزارتخانه از صادرکنندگان خبر داد و خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: صادرکننده شوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی‌آبادی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با اعضای اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان که در محل سالن همایش‌‌های این تشکل برگزار شد، اظهار داشت: همه صادرکنندگان کشور زیر چتر حمایتی وزارت صمت قرار گرفته و ما با همه قوا از آنان حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تولیدکنندگان و بازرگانان کشور، تصریح کرد: به‌زودی مشکلات مربوط به "ثبت سفارش" و "ال.سی." در کشور رفع خواهد شد و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این مهم است، چرا که ثبت سفارش نبض تولید است و اگر با مشکل مواجه شود، تولید در کشور خواهد مرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به تولیدکنندگان استان سمنان گفت: با توجه به این حمایت ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرکنندگان، همه شما صادرکننده شوید.

علی‌آبادی با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعالان بخش تولید در کشور عنوان کرد: فقدان نظام دادرسی ویژه بخش صنعت و تولید سبب شده است تا تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شوند.

وی "آیین‌های دادرسی" کیفری و مدنی را شایسته دعاوی تولیدکنندگان در کشور ندانست و با تأکید بر اینکه باید توجه داشت که نباید به تولیدکنندگان کشور به چشم "بزهکار" یا "کلاهبردار" نگاه شود، تصریح کرد: باید آیین دادرسی ویژه بخش تولید تدوین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند صنعتی و معدنی موجود در استان سمنان، خاطرنشان کرد: استان سمنان باید مدل و الگوی توسعه سنعتی و معدنی ایران شود.

علی‌آبادی با تأکید بر اینکه رویکرد وزارت صمت بر مسیر است تا استان سمنان به مدل موفق توسعه صنعتی و معدنی کشور بدل شود، از فعالان این بخش در استان سمنان خواست تا نظام مسائل حوزه صنعت و معدن استان خود را تدوین کرده و مشکلات این بخش را به صورت اولویت‌بندی شده به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل کنند.

وی نقدینگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: برای حل مشکل نقدینگی صنایع می‌توان به سمت استفاده از سرمایه‌های خرد مردم رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهم‌ترین رویکرد و هدف‌گذاری این وزارتخانه را صنعت دانش‌بنیان صادرات محور مبتنی بر "درون‌زایی" و برون‌گرایی" دانست.

به گزارش تسنیم، در این جلسه تعدادی از فعالان بخش تولید استان سمنان مشکلات خود را با علی‌آبادی درمیان گذاشتند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر صمت بر حمایت از صادرکنندگان
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • جابه‌جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده‌های کشور
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی
  • تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی
  • ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی
  • جابه جایی ۵۵۵ میلیون تن کالا از طریق جاده های کشور در سال ۱۴۰۲
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در شهرری
  • آمادگی مشهد برای راه اندازی شهرجهانی نوآوری و فناوری‌های صنایع فرهنگی کشور