Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سوفله بادمجان یک غذای خوشمزه است که از ترکیب بادمجان با گوشت و پنیر در طرز تهیه آن استفاده می‌شود. برخی در طرز تهیه سوفله بادمجان با سس سفید از از گوشت قرمز چرخ کرده استفاده می‌کنند. برخی هم به جای گوشت قرمز از مرغ استفاده می‌کنند. گیاهخواران سوفله بادمجان را با سویا طبخ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوفله بادمجان با گوشت مرغ و سس سفید و پنیر در دو مرحله آماده می‌شود. مرحله اول طرز تهیه سس سوفله بادمجان است. مرحله دوم مربوط به تهیه سوفله است. در این مقاله طرز تهیه ساده سوفله بادمجان و مرغ با سس سفید و پنیر را آموزش می‌دهیم.

مواد لازم

کره: ۵۰ گرم
شیر: یک لیوان دسته‌دار فرانسوی
آرد سفید: ۲ قاشق غذاخوری
خامه: ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از پرتزل سوسیس خوشمزه و بورک گوشت و بادمجان ترکی تا فوت و فن‌های آش رشته در شهر‌های مختلف + تصاویر

مراحل تهیه سس سوفله بادمجان

در مرحله اول از طرز تهیه سس سوفله بادمجان، کره را در داخل ماهیتابه آب کنید. سپس آرد سفید را با کره مخلوط کنید. لازم است تا آرد در کره کمی تفت داده شود.

در این مرحله شیر را کم کم به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مخلوط داخل ماهیتابه را هم مدام هم بزنید. پس از آن خامه و نمک و فلفل را هم اضافه کنید. روی حرارت مواد را آنقدر هم بزنید تا تبدیل به یک سس سفید نسبتا غلیظ شود. سس سفید شما برای ریختن روی بادمجان‌های سوفله آماده است.


مراحل تهیه سوفله بادمجان و مرغ پنیری

 

مواد لازم

گوشت مرغ: ۵۰۰ گرم
بادمجان: ۴ عدد
پیاز: ۱ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده: ۱۰۰ گرم
روغن: به میزان لازم


مراحل تهیه سوفله بادمجان

در مرحله اول از طرز تهیه ساده سوفله بادمجان با گوشت مرغ ابتدا یک پیاز را شسته پوست بگیرید و رنده کنید. در این مرحله بادمجان‌ها را هم پوست کنده و به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

در مرحله دوم بعد از این که بادمجان‌ها را حلقه حلقه کردید روی آن‌ها کمی نمک بپاشید. صبر کنید تا نمک به خورد بادمجان‌ها برود. حالا به سراغ مرغ بروید. مرغ را تکه تکه کنید. تکه‌های مرغ باید خیلی کوچک باشند. پس از آن پیاز رنده شده را در داخل ماهیتابه با کمی روغن بریزید و مرغ‌ها را در داخل ماهیتابه سرخ کنید. کمی نمک و فلفل به مرغ‌های سرخ شده بزنید. اگر دوست دارید تا رنگ مرغ‌های شما کمی تغییر کنند، می‌توانید کمی رب گوجه به تکه‌های مرغ سرخ شده در ماهیتابه اضافه کنید. پنج دقیقه زمان لازم است تا رب به خورد مرغ‌ها در ماهیتابه برود.

در این مرحله از طرز تهیه سوفله بادمجان پس از سرخ کردن مرغ‌ها، بادمجان‌ها را هم در روغن سرخ کنید.

در این مرحله نوبت به چینش بادمجان‌ها و مرغ‌ها در درون ظرف می‌رسد. شما می‌توانید از ظرف مخصوص فر و یا یک ظرف پیرکس استفاده کنید. تکه‌های مرغ و بادمجان را به صورت لایه لایه در ظرف بچینید. به این ترتیب که ابتدا یک لایه بادمجان در کف ظرف بریزید و کمی از مخلوط مرغ خود در روی بادمجان‌ها ریخته و کمی پنیر روی آن پخش کنید. همین کار را در لایه بعدی تکرار کنید. حالا نوبت به سسی می‌رسد که قبلاً آن را آماده کرده‌اید. سس را روی کل مواد در ظرف بریزید.

فر را روشن کرده و ظرف پر شده از مخلوط گوشت، بادمجان و پنیر را در داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید. ظرف فر را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت زمان ۵۰ دقیقه صبر کنید. مواد سوفله بادمجان با مرغ باید کاملاً پخته شود.

سوفله بادمجان با گوشت مرغ و پنیر آماده شده و آماده سرو است. شما می‌توانید به جای مرغ از گوشت قرمز استفاده کنید و به جای سرخ کردن مرغ گوشت چرخ کرده را در ماهیتابه سرخ کنید. همچنین برای استفاده از سویا به جای گوشت، همین پروسه را با سویا انجام دهید.

منبع: مجله کوروش

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه سوفله بادمجان بادمجان با گوشت داخل ماهیتابه بادمجان ها گوشت مرغ طرز تهیه سس سفید مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت:  چهار هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی فاقد گاز طبیعی در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد سکونت دارند که در سال گذشته چهار میلیون و ۵۵۰ هزار لیتر نفت سفید به این خانوارها اختصاص یافت.

 حمید مظفری نژاد افزود :  گسترش شبکه گازرسانی و توزیع الکترونیکی سوخت در بستر سامانه "سدف" با شناخت صحیح مصرف کنندگان واقعی، کاهش ۶۹ درصدی مصرف نفت سفید را در منطقه نسبت به مدت مشابه سال قبل تر به همراه داشته است.

مدیر منطقه سبزوار گفت: هم اینک ۷۴ باب فروشندگی مجاز نفت سفید در منطقه فعالیت دارند که خانوارهای روستایی فاقد گاز طبیعی به راحتی می توانند با مراجعه به نزدیکترین فروشندگی محل زندگی خود نسبت به دریافت سهمیه اقدام کنند.

شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه سبزوار یکی از ۳۷ منطقه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، خوشاب، داورزن، جوین و جغتای را بر عهده دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.

 
 

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • ایران با پیراهن سفید در اولین بازی جام ملت‌ها
  • فوتسال ایران برابر افغانستان سفید پوش شد
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس