Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:16:00 GMT

بیماری‌هایی که باعث کوررنگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۲۸۰۲۳

بیماری‌هایی که باعث کوررنگی می‌شود

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، افرادی که به بیماری کوررنگی دچار هستند نمی‌توانند رنگ‌های قرمز، سبز یا آبی را به درستی تشخیص دهند. در شبکیه چشم انسان سه گیرنده نوری وجود دارد که در برابر رنگ‌هایی حساس هستند که واکنش شیمیایی آن‌ها و سپس سیگنال الکتریکی را به عنوان رنگ شناسایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

با این تست جالب درصدکوررنگی خود را محک بزنید + تصاویر

علل کوررنگی
زمانی که سلول‌های شبکیه چشم، به طول
موج‌ها پاسخی اشتباه می‌دهد، فرد دچار کوررنگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله علل دیگری که می‌تواند باعث بروز کوررنگی شود عبارت است از:

بیماری پارکینسون
آب مروارید
افرادی که به این بیماری دچار هستند لنز چشمی کدرتری دارند که این موضوع به کوررنگی در آن‌ها منجر و باعث می‌شود که رنگ‌ها را به درستی تشخیص ندهند.
سندروم کالمن
این بیماری نیز باعث کوررنگی در افراد می‌شود.

تشخیص
تشخیص کوررنگی اغلب با استفاده از چارت‌های رنگی به نام «صفحات آزمون ایشیهارا» انجام می‌شود. در این صفحات اعدادی متشکل از نقطه‌های رنگی در زمینه‌ای متشکل از نقاطی به رنگ دیگر قرار گرفته اند که تشخیص آن‌ها برای افراد کوررنگ مشکل است. در صورتی که مشکلی در دید رنگی بیمار تشخیص داده شود از تست‌های دقیق‌تر استفاده می‌شود. آزمایش‌های فراوانی برای تشخیص کوررنگی وجود دارد که آزمون ایشیهارا یکی از مورد استفاده‌ترین آن‌ها ست. در این آزمایش تصاویری رنگی به فرد داده می‌شود که کنتراست رنگ‌ها در هرکدام موجب قابل تشخیص شدن عدد یا شکلی می‌شود. فرد کوررنگ قادر به تشخیص برخی از این اعداد یا اشکال نخواهد بود. امروزه این اختلال در مدارس اغلب کشور‌ها در کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال تشخیص داده می‌شود.

درمان کوررنگی
به طور کلی درمان خاصی برای کوررنگی وجود ندارد. اگرچه بیمار می‌تواند از فیلتر‌های رنگی یا لنز‌های تماسی برای تشخیص بهتر رنگ‌ها استفاده کند. اپتومتریست‌ها اغلب برای بیمار یک لنز تماسی تجویز می‌کنند که روی چشم بیمار قرار داده می‌شود. کوررنگی بیماری ارثی است که می‌تواند از مادر به کودک انتقال پیدا کند.

مشاوره ژنتیک می‌تواند شانس عبور این شرایط را به کودک شما نشان دهد. تشخیص به موقع این بیماری می‌تواند به جلوگیری از مشکلات یادگیری کودکان در مدرسه کمک کند.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت کور رنگی رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام

ه نقل از جولات، مسیرهای رنگی که برای عبور ویلچر اختصاص داده شده است، از منطقه غزه در حومه مکه مکرمه آغاز شده و به صحن‌های شمالی مسجد الحرام می‌رسد. بدین وسیله معلولان دارای ویلچر می‌توانند برای انجام مناسک حج به سهولت و با آرامش وارد مسجد الحرام شوند. این مسیرهای رنگی مجاور مسیر زائران پیاده بیت‌الله الحرام و در کنار طرح توسعه شمالی مسجد الحرام است که با علامت‌های خاصی که بر روی زمین قرار داده شده مشخص شده است تا معلولان دارای ویلچر را به سمت مسجد الحرام هدایت کند. مسیرهای برگشت نیز با خطوط و فلش‌هایی مشخص شده‌اند تا ورود و خروج به مسجد الحرام برای این گروه تسهیل شود. مسیرهای ویژه زائران ویلچری عبارتند از: دو مسیر شمال مسجد الحرام که به صورت رنگی جدا شده است که از پل حجون تا صحن‌های حرم مسجد الحرام ادامه دارد و در کنار مسیر زائران پیاده با علامت‌هایی مشخص شده است. منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • توده‌های بدخیم سرطان پستان درد ندارند/ معاینات ماهانه بانوان در منزل بهترین روش برای تشخیص
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • عفونت‌های ادراری و پروستات از جمله بیماری‌های شایع
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین