Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مجلس واردات خودروی دست دوم را آزاد کرد، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ اطلاع داده که تغییراتی در فرایند واردات خودرو اعمال کرده است. با وجود اینکه واردات خودروی دست دوم آزاد شده است، باید به چند نکته توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص واردات خودرو دو رکن اساسی دارد، گفت: اول اینکه واردات خودرو به مناطق آزاد در سال آتی ممنوع است. رکن دوم این مصوبه این است که در سال آتی خودرو‌های موجود در مناطق آزاد می‌تواند برای ورود به سرزمین اصلی ثبت سفارش شوند.

دادفر بیان کرد: اگر در منطقه آزاد ساکن هستید و قصد دارید خودرویی که در منطقه آزاد سوار می‌شوید را به داخل کشور بیاورید، باید مبلغی برای این تردد و پلاک ملی شدن به دولت پرداخت کنید، یعنی اگر ارزش خودرویی ۶۰۰ میلیون تومان است باید معادل همین مبلغ( ۶۰۰ میلیون تومان) به دولت پرداخت کنید تا اجازه تردد در داخل کشور را با آن داشته باشید.

او تشریح کرد: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که اگر کسی در منطقه آزاد اروند زندگی می‌کند، برای چه باید به دولت مبلغی پرداخت کند تا با خودروی خود اجازه تردد در سطح کشور تردد را داشته باشد؟ نکته دوم این است که فقط خودروهای کارکرده اجازه واردات دارند،در حال حاضر خودروی توسانی که در داخل یک میلیارد و ۳۰۰  میلیون تومان است در مناطق آزاد ۶۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد، اگر بخواهید تعرفه گمرکی و عوارض و ... به آن دهیم، در نهایت می شود یک میلیارد و  ۵۰۰  میلیون تومان در صورتی که همین ماشین  در داخل کشور یک میلیارد و ۳۰۰  میلیون تومان خرید  و فروش می شود.  

بیشتر بخوانید

نرخ ارز، فرمول اصلی محاسبه قیمت‌ها! / حباب قیمت خودرو‌های داخلی همچنان پابرجاست

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: علاوه بر اینکه سال ۱۴۰۰ واردات خودرو به مناطق آزاد را هم ممنوع کرده اند. قانونی داریم که بر اساس آن خودرویی که بیش‌تر از یک سال است که تولید شده را نمی‌توان وارد کشور کرد و این قانون باید اصلاح شود. ۳ سال واردات خودرو بسته است و خودرویی مجوز تردد دارد که یک سال از تولید آن گذشته باشد، عملا ۲ سال است که به مناطق آزاد خودرویی وارد نشده است و باید این قانون تغییر کند.  

دادفر گفت:اگر قرار باشد خودروی سانتافه ۲۰۱۶ با کارکرد ۷۵۰۰۰ کیلومتر و قیمت ۶۰۰ میلیون تومان از مناطق آزاد وارد کشور شود باید یک میلیارد و  ۱۰۰ میلیون تومان هزینه گمرک و ارزش افزوده و ... پرداخت کند و در نهایت این خودرو زمانی که به تهران می رسد یک میلیارد و  ۷۰۰  میلیون تومان می شود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو واردات خودرو ۶۰۰ میلیون تومان واردات خودرو یک میلیارد مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات خودروهای لوکس تعیین شد

تین نیوز

انواع خودروی سواری و وانت دوکابین که قیمت روز آنها بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان است، نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، بر اساس بند پ تبصره 6 احکام مالیاتی قانون بودجه سال 1403، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از 35 میلیارد ریال (3 میلیارد و 500 میلیون تومان) است، نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (30) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال 1403 پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (190) قانون مالیات های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال 1403 به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (1) ماده (216) قانون مالیات های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو امروز ۲۸ فروردین +جدول
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • واردات خودرو در رفت و برگشت ۱۰۶ ساله/ ۲۰ هزار خودرو در انتظار ورود به کشور
  • عوارض واردات خودرو در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • با توجه به تشدید واردات بنزین با بررسی جداول بودجه، راهکار حل معضل ناترازی بنزین در 1403 چیست؟
  • قیمت خودرو امروز ۲۶ فروردین +جدول
  • وزارت صمت بستر واردات خودرو را هرچه سریعتر فراهم کند
  • نرخ واقعی دلار در ایران چقدر است؟ / از ۲۸.۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲۵ هزار تومان
  • نرخ واقعی دلار در ایران چقدر است؟ / ۲۸.۵۰۰ هزار تومان یا ۱۲۵ هزار تومان