Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان پنجره دوم رقابت‌های انتخابی کاپ آسیا که آذرماه برگزار شد، تیم ملی کشورمان بعد از پیروزی برابر عربستان در گروه E مسابقات، دیدار با سوریه را با نتیجه ۷۷ به ۷۰ واگذار کرد.

بعد از این دیدار مسئولان بسکتبال ایران نسبت به عملکرد داوران عرب که قضاوت بازی را بر عهده داشتند، انتقاداتی را عنوان کرده و حتی رئیس فدراسیون موضوع شکایت به فیبا آسیا برای مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگار مهر نتیجه این شکایت و تاثیر آن در انتخاب داوران برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا را از رئیس ایرانی کمیته داوران فیبا آسیا پیگیری کرد؛ وی اما با تاکید بر اینکه شکایتی از مجموعه بسکتبال ایران دریافت نکرده، از عملکرد داوران عرب حمایت کرد و گفت که اشتباهات داوران از اشتباهات بازیکنان کمتر است.

هروس آوانسیان گفتگو با خبرنگار مهر را با طرح یک سوال آغاز کرد و گفت: در نظر بگیرید که دو تیم مهرام تهران و ذوب آهن اصفهان باید رو در روی هم قرار بگیرند، واقعاً فدراسیون بسکتبال از داوران تهرانی برای این بازی استفاده نمی‌کند؟!

وی ادامه داد: داوران عرب ممکن است از کشورهای اردن، کویت، عربستان و … باشند. استفاده از آنها در دیداری که یک طرف آن ایران و طرف دیگر کشوری عرب به نام سوریه است، چه اشکالی دارد؟ یک سری مسائل به اشتباه باور شده است. از طرف دیگر کرونا و مشکلاتی که در سفرها ایجاد کرده، محدودیت‌هایی در به کارگیری داوران هم به وجود آورده است.

رئیس ایرانی کمیته داوران فیبا آسیا تاکید کرد: در منطقه غرب آسیا و حوزه خلیج فارس در مجموع ۱۳ کشور داریم که از میان آنها فقط ایران عرب نیست، مابقی کشورهای این دو منطقه عرب هستند. حالا باید برای دیدارهای ایران در این منطقه آن‌هم در شرایط کرونا از منطقه دیگر یا حتی قاره دیگر داور بیاوریم؟!

آوانسیان تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود داوران عرب به نفع کشورهای عرب سوت می‌زنند را اصلاً باور ندرایم. اشتباه از طرف داوران وجود دارد و خودِ بازیکنان و مربیان هم مرتکب اشتباه می‌شوند. حتی در مقایسه با یکدیگر، میزان اشتباهات داوری کمتر از بازیکنان و مربیان است. البته من در حوزه فنی نمی‌توانم نظر بدهم اما با اشراف کامل به حوزه داوری می گویم که میزان اشتباهات آنها زیاد نیست.

وی همچنین در مورد طرح شکایت ایران و اینکه «آیا در این زمینه موضوعی به صورت رسمی از طرف فدراسیون بسکتبال ایران مطرح شده است؟»، گفت: نامه‌ای به دست من نرسیده است. شاید در این مورد مسئله‌ای با دفتر هاکوب خاجیریان (دبیرکل) یا شخص وی در میان گذاشته شده باشد اما من نه در جریان موضوع هستم و نه نامه‌ای گرفته‌ام.

رئیس کمیته داروان کنفدراسیون بسکتبال آسیا همچنین تاکید کرد: بعید می دانم اگر هم اعتراضی مطرح شده باشد باعث ترتیب اثر داده شدن شود. اشتباه داوری در دیدار ایران و سوریه شاید وجود داشته اما نه در حدی که عامل باخت ایران عنوان شود.

آوانسینان همچنین در مورد گزینه‌های موردنظر کمیته داوران فیبا آسیا برای قضاوت در پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا گفت: باید ببینیم با توجه به شرایط کرونایی چه کشورهایی می‌توانند نماینده اعزامی (داور) به قطر داشته باشند. هنوز داوران منتخب برای دیدارهای هر گروه نهایی نشده‌اند. هروس آوانسیان در پایان گفت: دیدارهای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا در قطر، بحرین، فیلیپین و ژاپن برگزار می‌شوند. در مجموع ۳۴ - ۳۳ داوران برای دیدارهای برگزار شده در این کشورها معرفی شده‌اند که سه نفرشان هم ایرانی هستند. در قطر که میزبان گروه E است روزانه دو دیدار برگزار می‌شود یعنی ۶ داور باید برای این گروه تعیین شوند. با در نظر گرفتن کرونا و موارد دیگر که ممکن است باعث کنار گذاشتن اجباری یک داور برای یک بازی شود احتمالاً هفت داور برای حضور در قطر تعیین خواهند شد.

کد خبر 5117574

منبع: مهر

کلیدواژه: بسکتبال هروس آوانسیان انتخابی کاپ آسیا تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تکواندو هندبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر والیبال والیبال لیگ برتر تکواندو علی کریمی انتخابات فدراسیون فوتبال دربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان فدراسیون فوتبال لیگ برتر هندبال انتخابی کاپ آسیا داوران عرب فیبا آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۸۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو

ملی‌پوشان ایران در روز نخست انتخابی جام جهانی ووشو، به ۶ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز دست یافتند.

به گزارش ایسنا، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه - ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در چین آغاز شد و ملی‌پوشان ایران در پایان روز نخست، ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز به دست آوردند.

در بخش ساندای رقابت‌های امروز صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم زنان، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم زنان و معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم مردان به مدال طلا رسیدند. در بخش تالو هم مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت، زهرا جلیلی (۲ مدال برنز) در فرم‌های چانگ‌چوان و گوئن‌شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌) نیز مسابقات تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده ایران با حریفان خود در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا هم محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • ۶ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • شهربانو منصوریان طلایی شد
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • عملکرد تیم فوتسال افغانستان در جام ملت های آسیا + فیلم
  • سفال‌منش: عملکرد قرقیزستان و افغانستان شگفتی است نه حذف ژاپن
  • دیدار با مدیر کل دفتر بازرسی ،مدیریت عملکرد ،امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری آذربایجان غربی
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا