Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وضعیت برخی از شهرها به حالت زرد و آبی تبدیل شده از بازگشایی سالن‌های تئاتر، موسیقی و سینما خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سیدعباس صالحی» در حاشیه آیین پایانی جایزه عکس روایت سرباز با اشاره به اینکه وضعیت برخی از شهرها در ایام شیوع کرونا به زرد و آبی تبدیل شده درباره بازگشایی سالن های تئاتر در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس طرح محدودیت هوشمند که شهرها به وضعیت‌های قرمز، زرد، نارنجی و آبی تقسیم و در چارچوب مشاغل طبقه‌بندی شده، بر همان مبنا در شهرهای زرد و آبی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری امکان برگزاری موسیقی و نمایش در سالن ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همچنین  قبل از این ایام هم نامه‌ای را به قرارگاه عملیاتی و  کمیته بهداشت ارسال کرده بودیم و در این زمینه جلساتی برگزار شد. تقاضای ما این بود که سالن‌های تئاتر، موسیقی و نمایش سینما از گروه ۳ به گروه ۲ منتقل شوند.

 

وی افزود: در این زمینه همکاران ما در معاونت امور هنری و سازمان سینمایی در دو نوبت جلسه برگزار کرده و استدلال‌های خود را در این زمینه به همکاران قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت اعلام  کردند که در دستور بررسی است و در حال حاضر به جز شهرهای قرمز و نارنجی که شامل 37 شهر است در بقیه شهرها که شهرهای زرد و آبی هستند، شرایط برگزاری وجود دارد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پرسش دیگری مبنی بر وجود برخی  ابهامات درباره چگونگی برگزاری جشنواره فیلم فجر افزود: تا بهمن ماه قابلیت این را نداریم که به طور قطعی بگوییم جشنواره فیلم چگونه برگزار می شود اما پیش بینی شده اگر شرایط ما شرایط نارنجی و قرمز باشد فیلم ها امکان اکران به صورت آنلاین را ندارند و برای داوران و اصحاب رسانه اکران می شود و نمی تواند اکران عمومی شود. 

 

وی تاکید کرد: اما اصحاب رسانه در سالن های خود و داوران هم داوری فیلم ها را خواهند داشت و در جشنواره تئاتر هم با شرایطی که داریم و برخی شهرها وضعیت زرد دارند و بخش زیادی هم آبی شده اند شرایط راحت تری وجود دارد که اکران محدود با رعایت دستورالعمل ها در حوزه نمایش و موسیقی اتفاق بیفتد. 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه سینما به علت تراکم هایی که وجود دارد باید بررسی کرد که با توجه به اینکه وضعیت زرد شده می توان کاری کرد. اما در هر حال داوران و اصحاب رسانه فیلم ها را می بینند و مسیر داوری و نقد و گفت و گوهای آن ها قطعی است ولی بیشتر از این بستگی به شرایط بعدی دارد.

 

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر در مدت یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی می گذرد گفت: سردار سلیمانی تنها نماد مقاومت در ایران نبود که نماد مقاومت علیه ستم، جهل و کج اندیشی در منطقه و جهان بود.

 

وی افزود: در یک سالی که از شهادت سردار سلیمانی و یاران می‌گذرد، آثار هنری متفاوتی در حوزه‌های مختلف تئاتر، سینما، هنرهای تجسمی و موسیقی تولید شده که همگی آن‌ها آثار قابل توجهی هستند. اشعار مختلف به زبان های فارسی و زبان های مختلف و به تصویر کشیدن مکتب حاج قاسم سلیمانی سروده شده است. آهنگ ها و سرودها و نمایشنامه ها، هنرهای تجسمی، عکس، نقاشی و ...  با موضوع سردار سلیمانی عرضه شده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در جشنواره‌ های فجر امسال و برخی از تولیدات هنری، شاهد تولید آثار با کیفیتی هستیم که حتی در حوزه‌های مستند و فیلم داستانی بلند نیز شاهد حضور آن ها هستیم.

 

وی ادامه داد: رابطه وجودی مردم ایران با حاج قاسم به گونه‌ای ارزشمند و محبت‌آمیز بود که در همین نمایشگاه عکس روایت سرباز شاهد تجلی آن هستیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هم شکل های سیاستگذاری و حوزه های حمایتی هدایتی با مجموعه قابل توجهی از این آثار بیرونی و داخلی مواجه بوده که مکتب حاج قاسم را فرهنگ و هنر جهانی تبیین، تفسیر و گسترش می دهند.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیدعباس صالحی تئاتر سینما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن های تئاتر سردار سلیمانی زرد و آبی سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر