Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی وزارت بهداشت از روز دوشنبه، ۱۵ دی از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش  آغاز  شده  و مهلت ثبت نام در این آزمون امروز (یکشنبه، ۲۱ دی) به پایان می‌رسد. متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر برای شرکت در آزمون مذکور ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است؛ در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بهمن ماه ۹۹ دو نوع سهیمه ایثارگران و معلولین اعمال می‌شود که جزئیات آن به شرح زیر است:

سهمیه ایثارگران

بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه‌های استخدامی از طریق شرکت در آزمون استخدامی موسسات، رقابت بین همه داوطلبان ایثارگر در هر یک از سهمیه‌های «۲۵ درصد و ۵ درصد» در هر یک از مجوز‌های کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی بر اساس نمره مکتسبه در آزمون استخدامی موسسات به میزان حداکثر سه برابر ظرفیت در شغل محل‌های دارای مصاحبه جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و یک برابر ظرفیت در شغل محل‌های بدون مصاحبه با رعایت ساز و کار‌های زیر انجام می‌شود.

در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

با هماهنگی‌های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران در دفترچه آزمون استخدامی موسسات مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا شده است و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور تنها باید شغل محل‌های مشخص شده در سهمیه ایثارگران ۲۵ درصد را انتخاب کنند.

ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی حداقل ۲۵ درصد موضوع «ماده ۲۱» قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مذکور، الزام است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا «سیستم جامع اطلاعات یکپارچه ایثارگران» ثبت کرده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شود. در صورت عدم تایید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محل‌های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نیستند.

مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، مجاز به بهره مندی از سهمیه استخدامی ۵ درصد سایر ایثارگران نیستند.

هر داوطلب ایثارگر می‌تواند در صورت مشمول بودن، تنها از یکی از سهمیه‌های مشخص شده بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده کند؛ بنابراین مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران، جهت استفاده از سهمیه اختصاصی خود، تنها باید مشاغل مشخص شده برای آنان را در دفترچه انتخاب کنند.

جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف هستند.

کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی موسسات برای مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه «۲۵ درصد» الزامی نیست. بدیهی است در صورتیکه ایثارگران موضوع این سهمیه در شغل محل‌های سهمیه آزاد شرکت کنند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.

آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مکتسبه در سهمیه آزاد آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند، می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند شوند.

ایثارگران مشمول سهمیه استخدامی ۵ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل از بین شغل محل‌های سهمیه آزاد، شغل محل‌هایی را انتخاب کنند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل‌ها بیش از یک نفر باشد و همچنین جزو مشاغل مشخص شده برای سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران نباشد. بدیهی است استفاده از سهمیه ایثارگران ۵ درصد تنها در مشاغلی اعمال می‌شود که ظرفیت پذیرش آن‌ها بیش از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد فقط بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت.

کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی موسسات برای مشمولین سهمیه ۵ درصد ایثارگران تا سقف سهمیه «پنج درصد» الزامی نیست.

استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی ۵ درصد ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون از طریق رقابت با سایر داوطلبان آزاد در همان شغل محل انجام می‌شود.

سهمیه معلولین

جذب معلولین با ارائه معرفی نامه از اداره کل بهزیستی استان از محل سهمیه استخدامی «۳ درصد قانون جامع حمایت از معلولان» تنها از طریق شرکت در آزمون استخدامی موسسات، کسب حد نصاب نمره الزام و رقابت بین تمام داوطلبان معلول بر اساس نمره مکتسبه در آزمون استخدامی موسسات «به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی» و با رعایت ساز و کار‌های زیر انجام می‌شود.

معلولین مشمول سهمیه ۳ درصد جهت استفاده از سهمیه اختصاص یافته به خود، باید در زمان انتخاب شغل محل «از بین شغل محل‌های سهمیه آزاد»، شغل محل‌هایی را انتخاب کنند که ظرفیت مورد نیاز آن شغل محل‌ها بیش از یک نفر باشد. در مشاغل با یک نفر ظرفیت، سهمیه مذکور لحاظ نشده و انتخاب افراد فقط بر اساس نمرات مکتسبه صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است انتخاب افراد برتر جهت استفاده از سهمیه یاد شده از طریق رقابت بین جامعه معلولین صورت خواهد پذیرفت.

معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام می‌شوند را داشته باشند.

بر اساس ماده ۵ آیین نامه شماره ۸۸۳۸۴/۴۴۱۷۸ مورخ ۲۲/۰۴/۱۳۸۹ وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک، استخدام معلولان به شرط آنکه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آن‌ها نباشد، بلامانع است.

سایر سهمیه‌ها تمام سهمیه استخدامی هر موسسه پس از کسر سهمیه‌های استخدامی ایثارگران و معلولان عادی به سایر داوطلبان آزاد درصورت برخورداری از مفاد مندرج در آگهی و کسب حدنصاب نمره، به ترتیب نمره فضلی، بشرح ذیل اختصاص خواهد یافت:

با توجه به بخشنامه شماره ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۲۷/۷/۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد قانون اصالح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۶/۶/۹۹ مجلس شورای اسالمی نمره مکتسبه داوطلبان بومی به جز شهرستان تهران و مراکز استان‌ها با تعاریف ذیل با ضریب یک و چهاردهم (۴/۱) محاسبه و مالک عمل قرار می‌گیرد.

شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.

سکونت داوطلب به مدت حداقل ده سال با ارائه استشهاد محلی ممهور به مهر نیروی انتظامی پاسگاه یا کلانتری محل احراز شود.

داشتن سوابق تحصیلی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه می‌تواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن مالک عمل قرار گیرد.

در صورت وجود ابهام درخصوص شهرستان محل تولد نظر اداره کل ثبت احوال استان ملاک عمل خواهد بود و تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام ملاک عمل برای تعیین بومی بودن خواهد بود.

به نمره مکتسبه کارکنان قرارداد کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین که در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله بطور مستقیم در مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماری کرونا از تاریخ ۱ اسفند ماه ۹۸ در مراکز درمانی و بهداشتی زیر مجموعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انستیتوپاستور و فوریت‌های پزشکی خدمت کرده اند تنها در صورت برخورداری از شرایط مندرج، به ازای هر ماه سابقه خدمت، دو درصد و حداکثر تا بیست درصد نمره کل اولیه فرد اضافه خواهد شد.

نکته: داوطلبان باید در انتخاب شغل محل مورد تقاضای خود نهایت دقت را به عمل آوردند، زیرا تغییر محل خدمت تعیین شده در زمان ثبت نام تا پایان مدت تعهدات بدو استخدام (ذکر شده در شرایط اختصاصی هر دانشگاه) به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید

ثبت نام آزمون استخدامی وزارت بهداشت از امروز آغاز می شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون استخدامی وزارت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران آزمون استخدامی موسسات ۵ درصد ایثارگران کسب حد نصاب نمره سهمیه استخدامی شرکت در آزمون وزارت بهداشت انجام می شود انتخاب کنند سهمیه مذکور مشخص شده شغل محل سهمیه آزاد شغل محل ها سهمیه ها بر اساس ثبت نام یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۲۹۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است

احمد قیومی با همراهی مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری، مشاور و مدیر حوزه فرماندار، رییس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد فرمانداری و مشاور فرماندار تهران عصر دوشنبه از مرکز رصدتغی جمعیت وزارت کشور بازدید کرد.

احمد قیومی در این بازدید با تاکید بر اهمیت بررسی و رصد تغییرات جمعیت شهرستان تهران افزود: با توجه به ویژگی‌های تهران به لحاظ پایتختی و وجود کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، رشد تصاعدی جمعیت شکل گرفته و شاهد آن هستیم.

فرماندار تهران با اشاره به مشکلات جمعیتی، خواستار تبادل تجربیات در راستای رفع مسایل و آسیب‌های ناشی از کمی رشد جمعیت (زاد و ولد) در پایتخت شد.

وی اظهار کرد: راهکار‌های علمی و قابل اجرا با توجه به شرایط تهران می‌تواند حلال بخشی از مشکلات در کنار آموزش‌های خانواده‌ها باشد.

فرماندار تهران: تبادلات علمی و آموزش در رفع مسایل تغییرات جمعیتی موثر است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور نیز در این بازدید با تاکید بر پیگیری‌های لازم در رفع مسایل رشد جمعیتی، گفت: اتاق رصد جمعیت وزارت کشور با هدف رصد مداوم تداوم تحولات جمعیتی به بهره‌برداری رسید.

زینب اختری با اشاره به پیگیری‌های مداوم در رفع مشکلات جمعیت اضافه کرد: کارشناسان مجرب تاکنون در راستای تشکیل فرایند بررسی تحولات جمعیتی، قریب به پنج هزار ساعت کار با هدف تحلیل و پیگیری و رصد تغییرات جمعیت کشور انجام داده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • احیای ماده ۴۸ قانون الحاق مالی دولت
  • آزمون استخدامی طرح «شهید زین الدین» در استان تهران به تعویق افتاد
  • اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش
  • معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: آزمون های شبه نهایی از ۹۰ درصد محتوای برنامه و کتاب درسی است
  • تبادلات علمی و آموزش در رفع مسائل تغییرات جمعیتی موثر است