Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان به همراه ۱۱۰ نفر از مسئولین قضایی در زندان مرکزی بندرعباس به منظور تعیین تکلیف مددجویان این ندامتگاه، هزار و ۴۰۰ فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان به همراه ۱۱۰ نفر از مسئولین قضایی در زندان مرکزی بندرعباس به منظور تعیین تکلیف مددجویان این ندامتگاه، هزار و ۴۰۰ فقره پرونده مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: در نتیجه این اقدام ویژه قضایی پس از گفتگو و دیدار چهره به چهره مسئولین و قضات با هریک از زندانیان، دستور آزادی ۱۰۰ نفر از زندانیان صادر شد.

علی صالحی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص «طرح پایش و غربالگری زندان ها» ابراز داشت: این طرح به صورت مستمر در استان هرمزگان در حال اجرا است و برای کمک به آزادی زندانیان، وضعیت آن‌ها با دقت رصد و پایش می‌شود.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس با حضور ۱۱۰ نفر از مسئولین قضایی استان هرمزگان و قضات شهرستان بندرعباس شامل محاکم تجدید نظر و دادگاه‌های کیفری یک و کیفری دو، حقوقی، انقلاب و دادسرا به همراه معاونین رییس کل و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از زندان بندرعباس بازدید شد و ضمن گفتگو و دیدار چهره به چهره با هر یک از مددجویان، پرونده آن‌ها مورد بررسی و بازنگری مجدد قرار گرفت.

عالی‌ترین مقام قضایی استان هرمزگان استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت کاهش مجازات محکومان را یکی از اهداف اساسی اجرای این طرح عنوان کرد و یادآور شد: در نتیجه این بازدید امکان ملاقات با حدود ۱۴۰۰ زندانی فراهم شد که در نهایت درخواست اشتغال به کار ۲۰۰ نفر از مددجویان مورد موافقت قرار گرفت و همچنین ۱۰۰ نفر از زندانیان نیز آزاد شدند.

وی خاطرنشان ساخت: از این تعداد زندانی آزاد شده، ۹۰ نفر از طریق موافقت با مرخصی پایان حبس و ۱۰ نفر دیگر نیز با آزادی موردی، مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته اند.

صالحی در ادامه افزود: در این بازدید با اعطای آزادی مشروط به ۵۸ نفر از زندانیان جهت پیشنهاد و طرح در دادگاه نیز موافقت شد.

رییس شورای قضایی استان هرمزگان تصریح کرد: فرآیند اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان رویکرد اصلاحی و تربیتی دارد و از آنجاکه امنیت شهروندان و مردم خط قرمز دستگاه قضایی است، این ارفاقات قانونی شامل سارقین سابقه دار، سارقین مسلح، قاچاقچیان مواد مخدر و اسلحه و کسانی که به هر نحو امنیت مردم را سلب می‌کنند نمی‌شود و بر این اساس، پرونده زندانیان با دقت بررسی خواهد شد تا پس از احراز شرایط قانونی، شخصی بی جهت در زندان نماند.

وی همچنین در خصوص جزئیات اجرای طرح بزرگ پایش و غربالگری زندانیان استان هرمزگان بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این طرح با حضور رییس کل دادگستری هرمزگان و قضات در تمامی زندان‌های استان اجرا خواهد شد و پس از بررسی دقیق و خارج از نوبت پرونده‌ها و شنیدن اظهارات هر یک از مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاقات قانونی باشند، وفق مقررات در خصوص آن‌ها اتخاذ تصمیم خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس کل دادگستری استان هرمزگان آزادی زندانیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان هرمزگان آزادی زندانیان حضور رییس کل دادگستری قضایی استان هرمزگان نفر از زندانیان مسئولین قضایی ۱۱۰ نفر قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دولت جو بایدن برای آزادی زندانیان آمریکایی در افغانستان کاری انجام نداده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اظهار داشت «رایان کوربت» شهروند آمریکایی که در افغانستان زندانی است باید هرچه زودتر آزاد شود.

وی افزود دولت جو بایدن برای آزادی کوربت کاری انجام نداده است و از نادیده گرفتن درخواست ملاقات با خانواده این زندانی نیز دست بردارد.

گفته می‌شود رایان کوربت تبعه آمریکایی به اتهام جاسوسی برای واشنگتن در بازداشت حکومت طالبان است.

العربیه پیش از این گزارش داده بود کوربت 10 آگوست سال 2022 چند روز پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در منطقه دیپلماتیک کابل بازداشت شده بود.

رسانه عربستانی: آخرین زندانی افغان در گوانتانامو امروز با زندانی آمریکایی مبادله می‌شودآزادی دو عضو طالبان با گذشت بیش از 20 سال از زندان آمریکاآمریکا: بازداشت شهروندان ما توسط طالبان قابل تحمل نیست

شمار زندانیان آمریکایی در افغانستان مشخص نیست، اما چندی قبل «حبیب‌الله بدر» معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌های حکومت طالبان شمار زندانیان خارجی در زندان‌های طالبان را 25 نفر اعلام کرده بود.

پیش از این نیز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود آزادی شهروندان آمریکایی در افغانستان از اولویت‌های کاری واشنگتن است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • هدف اصلی دستگاه قضایی از اجرای حکم حبس بازسازی معنوی زندانیان است
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند استان بوشهر متوقف نمی‌شود
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی