Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حمایت همه‌جانبه‌‌ از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان خبر داد و گفت: مدیران برای فراهم کردن زیرساختهای توسعه در استان به طور جدی پای کار باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در  پنجاه و هفتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در واکنش به دغدغه فعالان بخش شیلات  مبنی بر عدم همکاری برخی دستگاه ها و زمان‌بر شدن تمدید پروانه مزارع پرورش ماهی خطاب به دستگاه‌های متولی گفت: قرار است دست سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی را بگیریم تا کسب و کار آنها فعال شود و جهش و رونق تولید صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: دستگاه های متولی برای رفع مشکل ۱۷ واحد پرورش ماهی تمام تلاش خود را بکارگیرند.

کلانتری تصریح کرد: دستگاه‌ها ظرف یک هفته مهلت دارند پروانه واحدها را تعیین تکلیف کنند.

کلانتری در خصوص عدم پیگیری مصوبه معرفی واحدهای پرورش ماهی به بانک، گفت: ۷۰ درصد یک مصوبه پیگیری است، مصوبه زمانی اعتبار دارد که اجرایی شود و  دستگاه‌ها باید فردی را برای پیگیری مصوبات انتخاب کنند.

مقام ارشد اجرایی گفت: هیچگونه کم کاری را نمی پذیرم.

وی بیان کرد: این مصوبه با بانک مکاتبه و گزارش آن ارائه شود. 

مقام عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حوزه اقتصادی خواست بازارچه فروش ماهی شهر یاسوج را تا آخر این هفته تعیین تکلیف کند.

کلانتری  با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های قانون گفت: در همین استان پرونده‌هایی مربوط به ۸۰ سال، ۲۶ سال و حتی بیشتر وجود دارد اما از ظرفیت قانون برای رفع این پرونده‌ها استفاده نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یک مورد عدم استفاده از ظرفیت قانون گفت: یاسوج منبع آبی پایداری ندارد، سد تنگ سرخ که برای تامین آب مرکز استان تعریف شده بود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر این روند ادامه یابد ۳۰ سال آینده به نتیجه می‌رسد اما با اخذ مجوز ماده ۵۶ این قول را می‌دهم که ظرف دو سال آینده پروژه افتتاح شود.

وی با دفاع از اقدام سازمان همیاری شهرداری مبنی بر اینکه پرداخت تسهیلات بدون پروانه ساخت انجام نشود،  گفت: مواد قانونی رعایت شود اما نباید مانع پرداخت تسهیلات شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران گفت: نکته حائز اهمیت حمایت همه‌جانبه استان از سرمایه‌گذاران است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: البته دلیل نمی‌شود اگر دستگاه‌ اجرایی و بانک تخلفی از سرمایه‌گذار دیدند برخورد نکنند ما در این خصوص تعارفی نداریم .

وی در خصوص گزارش اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۶ درصد طرح‌های گردشگری فعال بود و این اداره‌کل موظف است در خصوص سایر طرح ها ظرف یک ماه طرح‌ها را بررسی و در جلسه آینده پیشنهاد  ارائه کند.

سید حشمت الله صمیمی معاون اقتصادی استاندار نیز در این نشست، عنوان کرد: در این دوره قوانین مانده بر زمین در استان کهگیلویه و بویراحمد احیاء شده اند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶  قانون الحاق موادی به قانون  تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت جهت استفاده از تسهیلات بانکی برای اتمام پروژه های عمرانی بزرگ  و همچنین ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی استفاده از اراضی، احداث بناء و تأسیسات در خارج از حریم شهرها و محدوده روستا ها ، می تواند گام مهمی در توسعه استان باشد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاران حمایت همه جانبه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی این استان نیاز به تشکیل قرارگاه آموزشی است.

«سید ریحان ناجی‌مقدم» در جمع خبرنگاران افزود: وضعیت فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد سیاه و کیفیت آموزشی در این شهرستان پایین است. 

وی اظهار کرد: باید مسئله آموزش دغدغه همه مسئولان شود تا از این بحران عبور کنیم.

نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: وقتی در یک کلاس درس ۴۵ نفر دانش‌آموز در حال درس خواندن هستند، معلم وقتی که به وضعیت تحصیلی همه این دانش‌آموزان رسیدگی کند، با مشکل مواجه می‌شود.

ناجی مقدم تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۵ پروژه و فضای آموزشی خیرساز در استان کهگیلویه و بویراحمد با متراژ یک هزار و ۵۱۲ متر در استان اجرا شد.

وی ادامه داد: از این تعداد پروژه، ۳۸ پروژه در شهرستان بویراحمد،۳۶ پروژه در شهرستان کهگیلویه، ۲۸ پروژه در شهرستان مارگون، ۲۰ پروژه در شهرستان باشت، ۱۹ پروژه در شهرستان گچساران، ۱۱ پروژه در شهرستان بهمئی، ۱۰ پروژه در شهرستان چرام، ۱۰ پروژه در شهرستان دنا و سه پروژه در شهرستان لنده احداث و به بهره‌برداری رسید.

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در جشنواره آبان ماه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که ۷۷ میلیارد تومان این میزان تحقق پیدا کرده است.

ناجی مقدم تاکید کرد: در همین چند روز گذشته نیز پروژه‌های خیری در شهرستان‌های کهگیلویه و باشت کلنگ‌زنی شده است.

وی با بیان اینکه تا مهرماه آینده همه این پروژه‌ها به اتمام می‌رسند، اظهار کرد: برای برون رفت از وضعیت نامطلوب فضای آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان بویراحمد باید به شکل کار تیمی و گروهی اقدام کنیم.

نائب رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برخلاف استان‌های دیگر مجمع خیرین مدرسه ساز استان هیچ جایگاهی در شورای آموزش و پرورش استان ندارد، گفت: برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به همدلی، کار و تلاش است که باید در همین راستا قرارگاه آموزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

ناجی مقدم افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد را فردی دغدغه‌مند می‌دانم؛ اما تاکنون نتوانسته‌ ایم وی را برای بحث مسائل آموزشی ببینیم و ملاقات کنیم.

وی با بیان اینکه ۴۲۲ مدرسه استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به بهسازی دارند و ۱۰۷ مدرسه باید در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته و احداث شود تا وضعیت فضای آموزشی استان به شرایط مناسب برسد، تصریح کرد: تا همه از جمله نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، استاندار، نخبگان و افراد دارای تمکن مالی و سایر مدیران و مسئولان استان زیر یک بیرق آموزشی قرار نگیریم و قرارگاه آموزشی تشکیل نشود، نمی‌توانیم مشکلات فضای آموزشی استان را برطرف کنیم.

نائب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فضای آموزشی شهرستان بویراحمد در وضعیت سیاه قرار دارد و کیفیت آموزشی در این شهرستان پایین است که باید مسئله آموزش دغدغه همه مسئولان باشد تا از این بحران عبور کنیم. 

ناجی‌مقدم با اشاره به اینکه سه هزار و ۱۹۰ فضای آموزشی در سطح استان داریم، تصریح کرد: ۱۸۳هزار و ۳۸۲ نفر دانش آموز در سطح استان کهگیلویه‌ و بویراحمد وجود دارد که فضاهای آموزشی جوابگوی آنها نیست. 

وی ادامه داد: ۷۱۷ مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد حیاط ندارند که این شرایط روحی و نشاط دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نایب‌رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت هزار میلیارد تومان مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور هزینه ساخت فضای آموزشی و مدارس کرده است که از این مبلغ تنها ۶۰ میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد شد؛ درحالی‌ که این استان رتبه اول ناایمنی مدارس را در کشور دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خصوصی‌ها، کم‌کاری دو خودروساز بزرگ را جبران کردند...
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزشی برای بهبود و تقویت زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • فروش خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در استان سمنان
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • فروش ۵۰ میلیاردی خودروها و موتورسیکلت‌های توقیفی در سمنان
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است