Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@15:02:12 GMT

گرانی مصالح ساختمانی، وزیر صنعت را به مجلس کشاند

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۸۰۶

گرانی مصالح ساختمانی، وزیر صنعت را به مجلس کشاند

خبرگزاری فارس: طرح سوال از علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجلس کلید خورد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: این سوال به خاطر افزایش قیمت میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی مطرح شده است.

متن کامل طرح سوال نماینده مردم شاهین شهر از وزیر صمت به شرح زیر است:

خلاصه سوال:

علیرغم تلاش‌های فراوان با گرم شدن بازار ساخت و ساز مسکن علت افزایش بی‌رویه قیمت میلگرد و مصالح ساختمانی چیست؟

شرح سوال:

جناب آقای وزیر!

بی‌ثباتی و بلاتکلیفی در بازار آهن آلات و مصالح ساختمانی به اوج خود رسیده است احتکار و عرضه قطره چکانی میلگرد در بورس کالا توسط کارخانه‌های تولیدکننده باعث افزایش ۲۰۰ درصدی این کالا طی سال جاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبود نظارت کافی و فروش بدون شفافیت توسط شرکت‌های فولادساز و عدم عرضه روان فولاد به بازار مصرف و بورس التهابات شدیدی را در این بازار به وجود آورده است. با وجود تولید سالانه ۲۸ میلیون تن فولاد در کشور و مصرف ۱۸ میلیون تن آن در داخل کشور باز هم شاهد نابسامانی در بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی هستیم و جای سوال است که:

۱- التهابات بی‌ثباتی بازار آهن‌آلات و مصالح ساختمانی اعم از سیمان، شن، آجر، سرامیک، شیرآلات و... چیست؟

۲- علت افزایش قیمت و فروش بدون شفافیت شرکت‌های فولادساز و دیگر لوازم ساختمانی چیست؟

۳- علت گران کردن‌های سناریویی توسط برخی سودجویان در بازار خرید و اجاره مسکن چیست؟

منبع: فردا

کلیدواژه: افزایش قیمت مصالح ساختمانی وزیر صنعت حاجی دلیگانی مصالح ساختمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است

یک رسانه اقتصادی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، به دلیل گسترش احساس نا امنی در اسرائیل، موج جدیدی از گرانی گریبان اسرائیلی‌ها را گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه عبری زبان کالکالیست در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد، خبر داد، شرایط امنیتی در اسرائیل اوضاع اقتصادی را به سوی مشکلات بیشتر پیش برده و پیش بینی می‌شود شاهد موج جدیدی از گرانی خواهیم بود.

براساس گزارش این رسانه اقتصادی بعد از عید کیپور (هفته آینده) لبنیاتی که قیمت‌های آن تحت نظارت نهادهای ذیربط است 4.5 درصد و بقیه لبنیات 9 درصد گران تر خواهند شد.

در این گزارش آمده است، موج گرانی در بازار مواد غذایی لحظه‌ای متوقف نمی‌شود، بعد از دو ماه از افزایش شدید قیمت‌ها شرکت‌های مختلف اعلام کردند قیمت کالاهای خود را بعد از عید کیپور افزایش خواهند داد.

شمار زیادی از شرکت‌های لبنیاتی این گرانی را هم زمان اعمال خواهند کرد.

این اولین باری است که لبنیات در حالی افزایش قیمت پیدا می‌کنند که وزرای دارایی و کشاورزی هم نمی‌توانند در رابطه با این امر دخالت یا اعمال نظر داشته باشند.

گفتنی است امروز نیز بورس شاهد افت شاخص بود و به گفته کارشناسان به دلیل نگرانی اقدام تهاجمی اسرائیل که با واکنش ایران مواجه گرد، سهام تا حدود 1.1 درصد کاهش را نشان داد و شیکل نیز 1.45 درصد در مقابل دلار عقب نشینی کرد.

شکاف میان سران اشغالگران پس از پاسخ موشکی پهپادی ایرانفیلمهای اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایران به سرزمین‌های اشغالیزیان میلیاردی اسرائیل از حمله دیشب ایرانرسانه عبری: سقوط بورس اسرائیل و شیکل بعد از عملیات سپاه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • همه دلایلی که دولت را پای میز مذاکره مزدی برگرداند!
  • به حدی خودرو وارد شده است که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • کمای سیاستی بازار مسکن
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت