Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@00:16:01 GMT

هنیه به ایران نامه نوشت

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۱۸۵۸

هنیه به ایران نامه نوشت

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل متحد و سران برخی از کشورها از جمله ایران، به تشریح مواضع این جنبش در خصوص وحدت ملی فلسطینیان و برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین پرداخت.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از تارنمای حماس، اسماعیل هنیه نامه هایی را به سازمان ملل متحد و رهبران ایران، اردن، سوئیس و آفریقای جنوبی ارسال کرده و در آن به تلاش های این جنبش برای تحقق وحدت مردم فلسطین و پایان دادن به انشقاق ها و تأیید برگزاری انتخابات در فلسطین پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، در پیام خود از رهبران کشورهای مختلف خواست تا از این تلاش ها حمایت و پشتیبانی کنند و برای موفقیت این گام ها که موجب تقویت وحدت مردم فلسطین می شود، اقدام کنند.

شبکه المیادین لبنان پنجشنبه شب به نقل از منابعی گزارش داد، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی با صدور فرمانی زمان برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین را اعلام خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، محمود عباس طی چند روز آینده فرمان ریاستی برگزاری انتخابات را صادر خواهد کرد و انتخابات در نیمه ماه مه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی) برگزار خواهد شد.

در همین رابطه جبرئیل الرجوب دبیر کمیته مرکزی فتح گفت: به محض صدور فرمان برگزاری انتخابات،   گروه های فلسطینی برای هماهنگی و مذاکره به قاهره می روند.

وی افزود: برای همه کسانی که مشتاق آرمان فلسطین هستند اطمینان می دهم که وارد مرحله نهایی شده ایم که ما را به یک مشارکت ملی واقعی می رساند.

حماس و فتح دو گروه اصلی فلسطینی سال هاست که با هم اختلاف دارند. حماس کنترل باریکه غزه را برعهده دارد و جنبش فتح نیز منطقه کرانه باختری را در قالب تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنترل دارد.

بیست و ششم آبان ماه گذشته دور تازه گفت و گوها بین هیات های دو طرف برای پایان دادن به اختلاف ها در قاهره پایتخت مصر برگزار شد؛ اما چندی پیش به دلیل ازسرگیری روابط امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی، حماس اعلام کرد که گفت و گوهای آشتی ملی "مختل" شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسماعیل هنیه حماس برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکوه و هیبت فرو ریخته رژیم اسرائیل دیگر باز نمی‌گردد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، «غازی حمد»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، با بیان اینکه «مقاومت در برابر رژیم اشغالگر و جنایت‌های آن اقدامی مشروع است»، تاکید کرد: حمله شجاعانه ایران به اسرائیل، حق مشروع در دفاع از خود به شمار می‌آید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


غازی حمد، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: مقاومت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر از جانب هر کشور یا گروهی که باشد، مقاومتی مشروع است.

غازی حمد درباره حمله ایران به مواضع رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ ایران به اسرائیل که در واکنش به جنایت این رژیم در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، حق مشروع ایران و اقدامی شجاعانه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: امیدوارم هر کشور عربی که حتی ذره‌ای از مردانگی و جوانمردی برخوردار است با رژیم اشغالگر، با توجه به جنایت‌ها و نسل کشی آن علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه، مقابله کند.

غازی حمد تاکید کرد: هر آنچه در حال حاضر از حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشور‌های غربی از رژیم اشغالگر انجام می‌گیرد، چیزی جزء در حد مسکن (داروی‌های تسکین دهنده) نیست، چون رژیم اشغالگر هرگز به دوران گذشته خود و آنچه قبلا بود، بازنخواهد گشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این مقام ارشد جنبش حماس خاطرنشان کرد: حتی اگر اسرائیل (به حمله ایران) پاسخ دهد، این امر معادلات را تغییر نخواهد داد و شکوه و هیبت فرو ریخته آن دیگر باز نمی‌گردد.

عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: در شش ماه گذشته اسرائیل در غزه و جنوب لبنان متحمل شکست شده است و در این مدت نتوانست هیچ دستاوردی بدست آورد.

او در ادامه گفت که آمریکایی‌ها با حمایت همه جانبه خود از اسرائیل در گردابی گرفتار شدند و در عین حال از گسترش دامنه درگیری‌ها بسیار نگرانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

غازی حمد افزود: ما از قدرت و توانایی بالا برخورداریم و مصمم به نابودی رژیم اشغالگر هستیم.

این مقام ارشد جنبش حماس اظهار داشت: معادله اسرائیل مبنی بر اینکه پاسخ به ایران می‌تواند بازدارنده باشد، معادله نادرست و اشتباه است.

غازی حمد در ادامه گفت: اسرائیل در محاصره، منزوی و شکست خورده است و هر روز توانایی و اعتبار خود را از دست می‌دهد و آمریکا نیز آن را از این مخمصه نجات نخواهد داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: موضع ما روشن است و به صورت کامل و یکپارچه بر لزوم دستیابی به مطالبات خود اصرار داریم.

غازی حمد تصریح کرد که میانجی گران از موضع حماس به خوبی آگاهند و کاملا مشخص است که بنیامین نتانیاهو تصمیمی برای توقف جنگ و برقراری آتش بس در غزه ندارد.

 

این مقام حماس در ادامه گفت: حضور مقاومت فلسطین در میدان عمل و مبارزه و نیز حضور حزب الله و جبهه پشتیبانی یمن از اهرم‌های قدرت هستند که در نهایت به شکست و نابودی رژیم اشغالگر منتهی خواهد شد.

غازی حمد خاطرنشان کرد: در رویارویی با رژیم اشغالگر و حامیان آن از جانب هیچ کشور عربی حمایت نشدیم.

دیگر خبرها

  • بیانیه قدردانی حماس از حمله ایران به اسرائیل
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • حماس: دوران عربده‌کشی رژیم صهیونیستی به سر آمده‌است
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ به زودی میزبان هنیه خواهم بود
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین | اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • بیانیه حماس در روز اسیر فلسطین/ اسرا در اولویت طوفان الاقصی
  • شکوه و هیبت فرو ریخته رژیم اسرائیل دیگر باز نمی‌گردد