Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش، با رایج‌ترین نمادهای موجود در پرچم کشورها، آشنا شوید و بدانید منظور از آنها چیست و از کجا آمده‌اند.

پرچم آرژانتین

پرچم آرژانتین از دو نوار افقی به رنگ آبی روشن و یک خورشید در مرکز تشکیل شده‌است. خورشید که چهره‌ای انسانی دارد، به عنوان خورشید ماه مِه شناخته می‌شود که نشان‌دهنده استقلال کشور و خدای خورشید قوم اینکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ آبی نمادی از آسمان روشن است و سفیدی که دور خورشید است، یادآور برف سنگین سفید آند است.

پرچم استرالیا

طرح اصلی پرچم استرالیا در سال ۱۹۰۱ از میان گروهی از آثار شرکت‌کنندگان در یک رقابت ملی انتخاب شد. شش سر ستاره نشان دهنده وحدت شش ایالت و قلمروست، در حالی که Union Jack نشانگر جایگاه استرالیا در کشورهای مشترک المنافع است و تاریخ شهرک‌سازی در استرالیا توسط انگلیسی ها در ۱۷۸۸ را یادآوری می‌کند.

پرچم برزیل

پرچم برزیل برای نخستین‌ بار در ۱۵ نوامبر ۱۸۸۹ به تصویب رسید. سبز روشن نشانگر جنگل‌های سرسبز و مزارع وسیع برزیل است. نماد اصلی در مرکز، ستاره‌ها و یک توپ آبی، ثروت برزیل را از طلا نشان می‌دهد. کلمات موجود در نماد کره‌زمین Ordem e Progresso نماد ترتیب و پیشرفت است.

پرچم کانادا

پرچم کانادا پرچم قرمز و سفید کانادا با برگ میانی اولین پرچمی است که تاکنون توسط قانون به عنوان پرچم ملی شناخته شده است. در سال ۱۹۶۴، نخست وزیر کانادا کمیته‌ای برای حل مشکل نداشت پرچم در کانادا تشکیل داد و سرانجام تصمیم گرفت تصویری از یک برگ افرا، که برای اولین بار به عنوان بخشی از آرم اسلحه برای انتاریو و کبک استفاده است، در طراحی پرچم استفاده کند.

پرچم فرانسه

پرچم فرانسه دارای سه نوار عمودی است: آبی، سفید و قرمز. این رنگ‌ها از پارچه‌ای گرفته شده بودند که پادشاه لوییز شانزدهم هنگام سخنرانی در یک گردهمایی عمومی در پاریس در طول انقلاب، آن را پوشیده بود.

پرچم ژاپن

پرچم ژاپنی که به Nisshoki معروف است، مستطیل سفید با دایره قرمز در وسط است. دایره قرمز نماینده خدایان خورشید در اساطیر ژاپنی به نام آماتیراسو است که بنیانگذار ژاپن و سلف امپراتورهای آن است و سمبل آینده‌ای روشن می‌باشد. 

پرچم مکزیک

بر اساس افسانه آزتک‌ها که در ابتدا ساکن زمین بودند، این پرچم یادآور تاریخ مردم مکزیک است. سبز نشانگر امید است، رنگ سفید نشان‌دهنده صلح است و قرمز به معنای شجاعت و قدرت است. پرچم مکزیک در ۱۶ سپتامبر ۱۹۶۸ به تصویب رسید. 

پرچم انگلستان

نماد موجود در پرچم انگلستان به سال ۱۸۰۱ بر می‌گردد و به Union Jack معروف است. خطوط قرمز متقاطع نمایانگر قدیس‌های ولز، اسکاتلند و انگلیس هستند.

پرچم آمریکا

به عنوان شکوه‌قدیمی شناخته شده‌است و از زمان آغاز چندبار طراحی مجدد شده است. پرچمی که امروز می‌شناسیم شامل ۵۰ ستاره و ۱۳ خط است. ستاره‌ها نماینده همه ایالت‌ها در فدراسیون هستند و نوارها سیزده مستعمره انگلیس را نشان می‌دهند که استقلال خود را از پادشاهی انگلیس اعلام کردند.

منبع: گردشبان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پرچم کشورها پرچم کشورها سبک زندگی پارسی خبر پرچم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان

متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال اعتراف کردند.

متهمانی که اقدام به سرقت میلیاردی در برج لاکچری نیاوران کرده بودند، بازداشت شدند.

تسنیم در خبری نوشت: چندی قبل زن جوانی به کلانتری ۱۲۲ دربند رفت و هنگامی که مقابل افسرنگهبان قرار گرفت، گفت: مهاجرت کردم و ساکن کانادا هستم؛ برای عید دیدنی به ایران آمدم و وارد خانه‌ام در نیاوران شدم اما پی بردم که ۳ تخته فرش ابریشم، ۲ تخته تابلو فرش، ۲ عدد مجسمه برنزی و نقره‌ای، آینه شمعدان نقره‌ای به ارزش تقریبی ۴ میلیارد تومان به سرقت رفته است.

پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت در دادسرای ناحیه یک، تیمی از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی پای در صحنه سرقت گذاشتند و متوجه شدند خانه روبه‌رویی نیز که صاحب آن هم به کشور کانادا مهاجرت کرده هدف سرقت قرار گرفته است.

تحقیقات ابتدایی نیز حکایت از آن داشت‌، سالم بودن درب‌های ورودی خانه، حکایت از ورود سارقی آشنا دارد و سرایدار ساختمان به نام حامد چند روز قبل بدون اینکه با مدیر ساختمان تسویه حساب کند کار خود را ترک کرده است که همین موضوع شک تیم پلیس را بر انگیخت!

بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید زده شد و کارآگاهان دریافتند که حامد پس از اینکه برج را ترک کرده مستقیماً به صورت غیرقانونی به کشور افغانستان سفر کرده است اما در این میان با ۳ نفر از دوستان خود که یک نفر آنها در گذشته سرایدار همین برج لاکچری بوده ارتباط مشکوک داشته است.

تیم تحقیق در گام بعدی با تجزیه و تحلیل‌های پلیسی مخفیگاه ۳ مرد جوان را شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با بازپرس پرونده موفق به دستگیری آنها در یک عملیات منسجم شدند.

متهمان که در جریان بازجویی‌ها منکر جرم خود بودند پس از مواجه با مدارک و شواهد موجود به سرقت اموال با همدستی حامد اعتراف کردند.

سردسته این باند گفت: در گذشته حدود ۸ سال در این برج لاکچری سرایداری می‌کردم و از حضور یا عدم حضور ساکنین در خانه‌شان مطلع بودم؛ هنگامی که شاکی و همسایه‌اش به کانادا مهاجرت کردند با حامد و ۲ نفر دیگر نقشه‌ سرقت را طراحی کردیم.

متهم ادامه داد: چون حامد سرایدار فعلی برج بود کلیدها را در اختیار داشت و این موضوع خیلی در ارتکاب سرقت کمک کرد؛ در مدت زمان ۲۰ روز، ۶ مرتبه به خانه شاکی و همسایه‌اش رفتیم و هرچه بود را سرقت کردیم؛ پس از ارتکاب جرم اموال مسروقه میان خودمان تقسیم شد و حامد به کشور افغانستان فرار کرد.

با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان برای سیرمراحل قانونی پرونده به زندان معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین
  • فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور: اخراجش کن!
  • نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد
  • برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی
  • دزدی میلیاردی از برج لاکچری نیاوران توسط سه تبعه افغان
  • سرقت میلیاردی از خانه ۲ مهاجر در برج‌های نیاوران
  • دزدی میلیاردی از خانه ۲ مهاجر کانادا در برج لاکچری نیاوران
  • کشف پُرجرم‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای با جرمی ۳۳ برابر خورشید!
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • کشف پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای در کهکشان راه شیری