Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، روزبه‌روز هزینه‌های پرداختی مردم برای دریافت خدمات درمانی درحال افزایش است و می‌توان گفت بیمارستان‌ها یکی از پرهزینه‌ترین مراکز خدمات بهداشتی و درمانی هستند.

از این‌رو برای کاهش هزینه‌های درمانی بیماران و حمایت از خانوارها طرح‌‌های بیمه‌ای خدمات درمانی به وجود آمده‌ است که از جمله پرکاربردترین بیمه‌های درمانی برای اقشار کم درآمد می‌توان به بیمه روستایی اشاره کرد که با توجه به محرومیت‌ها و محدودیدهایی که در روستاها وجود دارد بیمه‌ی روستایی می‌تواند کمک شایانی در هزینه‌های پرداختی آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر سرابله بیماران دارای دفترچه روستایی متقاضی خدمات تخصصی، برای پرداخت هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های شهری با مشکل مواجه‌اند.

پرداخت هزینه های بیمارستان به صورت کامل

رنجبر یکی از روستاییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: دفترچه بیمه عشایر و روستایی‌ها در بیمارستان‌های شهر سرابله پذیرش نمی‌شود و متاسفانه بیمارانی که به صورت سرپایی بستری و مداوا می‌شوند باید هزینه بیمارستان را به صورت کامل پرداخت کنند.

وی افزود: روستاییان از اقشار کم‌درآمد جامعه به حساب می‌آیند و با توجه به بالا بودن هزینه‌های درمانی قشر روستایی با مشکلاتی در پرداخت این هزینه‌ها مواجه‌اند و تا کنون اقدامی برای رفع این مشکل از سوی مسوولان مربوط انجام نشده است.

بالا بودن هزینه‌های درمان

آمنه رستمی یکی دیگر از روستاییان منطقه افزود: مدتی پیش که فرزند من مریض شده بود برای درمان به بیمارستان مراجعه کردیم اما پس از درمان پرداخت هزینه‌های درمانی با توجه به در آمدهای ما بسیار بالا بود.

این روستایی بیان کرد: بسیاری از روستاییان برای نداشتن هزینه‌های درمانی از مراجعه به بیمارستان خودداری می‌کنند و مشکل بزرگ‌تر نیز اینجاست که بیمارستان امام علی(ع) متخصص طب اورژانس ندارد و به همین دلیل نیز هزینه‌های بالایی را از بیماران روستایی مطالبه می‌کنند.

لزوم پیگیری مسوولان

یکی دیگر از روستاییان گفت: پس از شیوع ویروس کرونا نیز خیلی از بیماران مجبور به خود درمانی در منزل شدند چون توان پرداخت هزینه‌های بالای بیمارستان را نداشتند.

وی با بیان اینکه خدمات درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است ضروری است مسوولان برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

لزوم پیگیری مشکلات از سوی شبکه بهداشت

برجی رییس بیمارستان امام علی(ع) شهرستان سرابله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بیمارستان در امور بیمه‌ای بیماران نقشی ندارد و شبکه بهداشت مسوول پیگیری این مشکلات است.

وی افزود: روستاییان سراسر کشور با این معضلات مواجه‌اند و رفع این مشکلات باید از طریق مسوولان ارشد و نهادهای ذی‌ربط بیمه‌ای انجام گیرد.

وی با بیان این‌که بی‌شک پرداخت هزینه‌های درمانی برای روستاییان مشکل ساز است اظهار کرد: نبود متخصص طب اورژانس یکی از مشکلاتی است که با بیمارستان با آن مواجه است اما متأسفانه پزشکان این حوزه رغبتی برای فعالیت در این بیمارستان ندارند.

تا کنون مشکلی در این زمینه اعلام نشده است

جمیل صادقی‌فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان چرداول مطابق با دستورالعمل پزشک خانواده، بیمه‌‌ و... به افراد مراجعه کننده خدمات ارائه می‌دهند و تاکنون مشکلی در این زمینه نبوده و کسی شکایتی نداشته است.

وی افزود: بحث خدمات دهی و پذیرش افراد در بیمارستان سرابله مورد بررسی و این موضوع هم پیگیری خواهد شد.

بررسی و پیگیری موضوع

نورالدین رحیمی مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: پزشک‌های خانواده مجوز دارند که یکسری داروها را تمدید کنند و بیمارستانی که متخصص نداشته باشد نمی‌تواند کار کند.

وی افزود: حیطه پزشک عمومی مشخص است و اگر کسی نیاز به دارویی داشته باشد متخصص آن را تجویز می‌کند و موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 970813

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بیمارستان روستاییان ایلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیمه پرداخت هزینه هزینه های درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ارائه خدمات درمانی به ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار در بازه زمانی ۲۹ اسفند تا ۷ فروردین در بیمارستان‌های استان فارس خبر داد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ فروردین در حاشیه نشست نورزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بازه زمانی مذکور، ۹۳ هزار و ۵۷ بیمار به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان مراجعه و خدمت درمانی خود را دریافت کردند و ۲ هزار و ۲۸۵ عمل جراحی نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، ۱۱هزار و ۹۰۷ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان فارس انجام شد که با معرفی ۱۸۴ مرکز متخلف به مراجع قضایی استان، تعطیلی ۲۴ مرکز متخلف در موازین بهداشتی و معدوم‌سازی بیش از ۵ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی همراه بود.

حسینی در ادامه از خدمت‌رسانی به ۵۷ هزار و ۶۰۴ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس و ویزیت توسط پزشک از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتمین روز از سال جدید خبر داد.

وی با تصریح این که از آغاز فعالیت ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۲۹ اسفند تا هفتمین روز از بهار سال جاری، ۴۹۷ مورد بازدید از سطح داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی از سوی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شد، افزود: در این بازه زمانی، درخواست‌های ۷۸۶ مراجعه کننده به میز خدمت معاونت غذا و دارو واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه پیگیری شد.

حسینی از مجموع ۸ هزار و ۶۰۹ ماموریت اورژانس از ابتدای فعالیت ستاد سلامت نوروزی تا هفتم فروردین سال جاری، هزار و ۳۳۰ مورد را مربوط به سوانح ترافیکی اعلام کرد و افزود: در این سوانح، یک هزار و ۶۵۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد، هزار و ۲۴۵ مصدوم بستری شده و ۴۱۲ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم چنین ۶۸ مورد از ماموریت‌های اورژانس در این بازه زمانی را مربوط به موارد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • درمان بیش از ۵ هزار بیمار در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • اسرائیل به صورت هدفمند ۳۳ بیمارستان در غزه را از ارائه خدمات خارج کرده است
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • ۳۰ راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی البرز به مسافران‌نوروزی خدمات ارائه می دهند
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد