Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - فرمانده انتظامی گلستان آخرین وضعیت وقوع و کشف جرایم در استان را تشریح کرد و از افزایش برخورد با مجرمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا امروز ۳۰ فقره زمین‌خواری در استان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان ، سردار محمدسعید فاضل دادگر ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: ایجاد امنیت برای مردم و برخورد با تبهکاران و بزهکاران وظیفه ارزشی نیروی انتظامی است و خروجی آن در قوه قضائیه خواهد بود که مردم لمس کنند با مجرمان برخورد جدی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل دادگر افزود: شهید خطیری گواهی بر راهی است که ما انتخاب کردیم، یکی از جلوه‌های ایجاد ناامنی در استان اراذل و اوباش هستند که ویژگی‌های خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: نگاه ما برای حل معضلات استان نگاه فرهنگی و اجتماعی است و امیدواریم اطمینان خاطر مردم نسبت به پلیس بیشتر باشد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: در 9 ماه نخست امسال 672 هزار و 500 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان گرفته شده که افزایش 25 درصدی داشته و نشان از اعتماد مردم به پلیس است، 30 درصد از این تماس‌ها به مرحله عملیات رسیده و 90 درصد شهروندان رضایت خود را از عملکرد پلیس اعلام کردند.

سردار فاضل دادگر با اشاره به دستگیرشدگان در استان طی 9 ماه ابتدایی امسال، خاطرنشان کرد: 24 درصد در بخش سرقت، 12 درصد مفاسد اجتماعی، 15 درصد معتادان، 3 درصد قاچاق کالا، 5درصد قاچاقچیان مواد مخدر و دو درصد جرایم مالی بوده‌اند.

3000 تن کنجاله سویا و روغن قاچاق در شهرستان سوادکوه کشف شد زندگی تیمسار پشت پرده رژیم پهلوی کتاب شد/ از دست داشتن در قاچاق مواد مخدر تا تأسیس انجمن بهایی در ایران درگیری مسلحانه پلیس سیستان و بلوچستان با قاچاقچیان/ دستگیری 9 قاچاقچی و کشف یک تن مواد مخدر

وی ادامه داد: 5 درصد دستگیر شدگان زیر 15 سال، 17 درصد 15 تا 24 سال، 61 درصد 25 تا 39 سال و 17 درصد 40 سال به بالا هستند.

سردار فاضل دادگر اضافه کرد: 9 درصد دستگیرشدگان بی سواد، 85 درصد دیپلم و زیر دیپلم و 6 درصد دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، 74 درصد دستگیرشدگان بیکار و 26 درصد شاغل هستند.

وی ادامه داد: در شرق استان محل نگهداری ماده 16 شورای هماهنگی مواد مخدر نداریم که باعث افزایش جرایم شده و نیاز به محل نگهداری در شرق استان داریم.
 
فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از زندانیان سارق هستند، گفت: امسال 63 درصد از سرقت‌ها در استان گلستان کشف شده و در سرقت‌ها با دامنه متنوع و عمق خاصی از موضوعات مواجه هستیم.

سردار فاضل دادگر افزود: 266 پرونده جعل و 338 پرونده کلاهبرداری تشکیل شده که شاهد کاهش 16 درصدی جرم جعل و کاهش 30 درصدی کلاهبرداری در استان بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 103 درصد از پرونده‌های قتل در گلستان کشف شد، خاطرنشان کرد: قتل‌های سطح استان عمدتاً مواجهی است، اخیراً در یکی از شهرستان‌ها فردی را خاک کرده بودند که پس از چند ساعت کشف شد و عاملان آن دستگیر شدند.

سردار فاضل دادگر ادامه داد: طی 9 ماه ابتدایی امسال 47 فقره سرقت مسلحانه در استان رخ داد که 39 فقره کشف شد و عمده این سرقت‌های مسلحانه با سلاح شکاری بوده است.

وی در خصوص قاچاق کالا و ارز در استان گفت: در 9 ماه ابتدایی امسال دو هزار و 384 فقره پرونده قاچاق تشکیل و بیش از دو هزار متهم قاچاق دستگیر شدند که 334 دستگاه خودروی حامل قاچاق توقیف شد و ارزش کالاهای قاچاق 524 میلیارد ریال برآورد شده که افزایش 86 درصدی داشته است.

سردار فاضل دادگر خاطرنشان کرد: 90 تن گندم، سکه و اموال تاریخی به ارزش یک میلیارد تومان، چهار و نیم میلیون لیتر سوخت، چهار خودرو تویوتا و غیره از مهم‌ترین کالاهای قاچاق در استان بوده است.

وی یادآور شد: در 9 ماه ابتدایی امسال 30 فقره پرونده زمین خواری در استان کشف و 68 نفر دستگیر شدند، همچنین 59 فقره پرونده احتکار تشکیل و 436 نفر به تعزیرات و دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال 10 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گلستان کشف شد که افزایش 34 درصدی داشته است، دستگیری ما در بخش معتادان کم است زیرا نمی‌دانیم پس از دستگیری آنها را به کجا تحویل دهیم.

سردار فاضل دادگر افزود: 6 تن از کشفیات مواد مخدر در استان تریاک بوده است، همچنین امسال 172 کیلوگرم شیشه در استان کشف شده که نسبت به سال قبل 131 درصد افزایش داشته است، در این بخش 10 باند متلاشی و 68 دستگاه خودرو توقیف شدند.

وی با بیان اینکه 26 درصد از جرایم در فضای مجازی است، بیان داشت: جرایم فضای مجازی در استان 73 درصد کاهش داشته است، کلاهبرداری رایانه‌ای 57 درصد افزایش و در حوزه هتک حیثیت 170 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: 95 درصد پرونده‌های پلیس فتا در گلستان کشف شده که انگیزه مجرمان منافع مالی و مادی، انتقام گیری، سرگرمی و غیره بوده است.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به آمار تصادفات در استان طی 9 ماه نست امسال، اظهار داشت: 19 هزار و 788 فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی رخ داده که 21 درصد کاهش داشته که کرونا و اقدامات فرهنگی و کنترلی پلیس در این کاهش تأثیر داشته است.

سردار فاضل دادگر افزود: تعداد متوفیان 12 درصد و تعداد مجروحان 15 درصد  کاهش داشته است، 23 درصد از متوفیان درون محدوده شهرها و 77 درصد در جاده‌های برون شهری جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/588/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرمانده انتظامی گلستان ماه ابتدایی امسال فاضل دادگر گلستان کشف شد استان کشف مواد مخدر کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت

فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق به ارزش ۶۰ میلیارد ریال انواع نوشیدنی‌های قاچاق در بازرسی از انبار یک شرکت در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی امروز ۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با تشریح پیامدهای منفی قاچاق بر اقتصاد کشور، مبارزه با قاچاق را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس برشمرد، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال از اصلی‌ترین دستاوردهای مبارزه با کالای قاچاق است.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات صورت گرفته از نگهداری نوشیدنی قاچاق در انبار یک شرکت پخش مواد غذایی در شهرستان رشت مطلع شده و به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از این مکان ۳۱۵ هزار و ۴۲۸ عدد انواع نوشیدنی‌های قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این خصوص متهم ۳۳ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان از مردم خواست برای ریشه‌کن کردن قاچاق با مجموعه انتظامی همکاری کنند و هرگونه اطلاعات و اخبار در این زمینه را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کشف بیش از ۱۱ هزار بسته کود شیمیایی قاچاق در رشت

دیگر خبرها

  • انهدام باند چهار نفره سارقان در اهواز
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • کشف بیش از ۱۰ تن چوب قاچاق در گچساران
  • توقیف لودر ۹۰ میلیارد ریالی در فراشبند
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در همدان انجام می‌شود