Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که امروز برگزار شد اظهار کرد: بر اساس گزارش‌هایی که مرکز کنترل و هوای تهران منتشر می‌کند حدود ۶۰ درصد ذرات معلق آلاینده‌های هوا، متعلق به خودرو‌های متحرک است که از این میان خودرو‌های سواری ۱۳ درصد، تاکسی‌ها ۲ درصد، موتورسیکلت‌ها بیش از ۱۰ درصد، وانت بیش از یک درصد، مینی‌بوس‌ها یک درصد، اتوبوس‌های شرکت واحد ۵ درصد و کامیون‌ها ۱۵ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سهم موتورسیکلت‌های بنزینی با سهم خودرو‌های سواری برابری می‌کند و بخش مهمی از این آلاینده‌ها مربوط به موتور‌های کار است.

حناچی با اشاره به تفاهم نامه امروز گفت: خوشحالیم که در شرایط آلودگی هوا امروز این تفاهمنامه به امضا می‌رسد و استفاده از تمام ظرفیت‌ها نتیجه موافقتمان خواهد بود به طور قطع اگر کار امروز ما اقتصادی نباشد ادامه‌دار نخواهد بود، اما روش امروز قابل قبول است و از طریق سرویس باطری‌های لیتیومی که توسط بخش خصوصی قابل اجرا است ابزار‌های لازم برای سرویس‌دهی به موتور‌های برقی در سطح شهر وجود دارد.

شهردار تهران گفت: امیدواریم کار را به کمک دولت بتوانیم منطقی و اقتصادی پیش ببریم و برداشتن بار سنگین قیمت‌باطری از روی دوش صاحبان موتور‌ها نتیجه بخش خواهد بود و به تبع آن می‌توانیم به سمت خودرو‌های برقی هم برویم، زیرا می‌توانیم به راحتی تردد خودرو‌های برقی را در داخل محدوده‌های طرح ترافیک مجاز کنیم.

وی گفت: این امکان وجود دارد که در مقیاس کلان حتی برای اتوبوس‌های برقی هم وارد میدان شویم، زیرا این آینده تهران است و با توجه به حجم آلاینده‌ها و افزایش آن راهی جز حرکت به سمت خودرو‌های برقی نداریم و هر روز که دیر کنیم خسارت بیشتری را باید متحمل شویم.

حناچی تصریح کرد: ان‌شاءالله در بهمن‌ماه نمایشگاهی همزمان با واگن قطار ملی راه‌اندازی می‌کنیم تا نتیجه این توافق‌ها در زمینه خودرو‌های پیشرفته را ببینیم و زمینه صنعتی شدن آن را فراهم کنیم.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران آلودگی هوا خودرو های برقی موتور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ مدل نیسان در راه است

شرکت خودروسازی نیسان ۳۰ مدل جدید را تا سال ۲۰۲۷ عرضه می‌کند و حجم فروش جهانی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، نیسان موتور اعلام کرد که ۳۰ مدل جدید را طی سه سال آینده عرضه خواهد کرد و هدف آن افزایش فروش جهانی خود به میزان یک میلیون دستگاه و در عین حال کاهش هزینه‌ها برای بهبود سودآوری است.

سومین خودروساز بزرگ ژاپن با اعلام به‌روزرسانی برنامه تجاری میان‌مدت خود، عنوان کرد که حاشیه سود عملیاتی بیش از ۶ درصد را تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۷ و بازده کل سهامداران بیش از ۳۰ درصد را هدف قرار خواهد داد.

نیسان با لیف تمام باتری خود پیشگام در خودروهای الکتریکی بود اما تلاش‌های خودروهای برقی آن توسط شرکت‌هایی مانند رقیب آمریکایی تسلا و رهبر چینی بی‌وای‌دی در چین به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان، تحت‌الشعاع قرار گرفت.

نیسان انتظار دارد تا آن زمان خودروهای تمام باتری حدود یک پنجم فروش جهانی آن را تشکیل دهند و خودروهایی که با سیستم قدرت هیبریدی آن کار می‌کنند یک پنجم دیگر را به خود اختصاص دهند، در حالی که خودروهایی که فقط موتور احتراق داخلی دارند ۶۰ درصد باقی مانده را تشکیل می‌دهند. این خودروساز ژاپنی اکنون قصد دارد تا پایان دهه، ۶۰ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی را تشکیل دهد که در مقایسه با هدف ۵۵ درصدی که در فوریه ۲۰۲۳ منتشر شد، افزایش یافته است.

۱۶ مدل از ۳۰ مدل جدید، از جمله هشت خودروی باتری دار و چهار خودرو پلاگین هیبریدی خواهند شد. نیسان قصد دارد هزینه نسل بعدی خودروهای برقی را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. نیسان انتظار دارد در ایالات‌متحده و کانادا، هفت مدل جدید را روانه بازار کند و ۷۸ درصد از خط تولید خودروهای سواری خود را برای برند نیسان و همچنین مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی را به بازار عرضه کند.

بر اساس گزارش رویترز، این خودروساز همچنین قصد دارد هشت خودروی انرژی جدید را در بازار چین عرضه کند. همچنین قصد دارد تا پایان سال مالی خود تا مارس ۲۰۲۹ یک شاسی بلند الکتریکی جدید را عرضه کند که با کاهش ۵۰ درصدی زمان شارژ سریع عرضه می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین تردد خودرو‌ها در بوشهر از استان‌های فارس و تهران
  • راه اندازی نخستین اتوبوس برقی گردشگری در اصفهان
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • (تصاویر) خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • غول خودروهای برقی چین لرزید
  • مصرف فعلی خودروی‌های برقی کمتر از ۱۰ مگاوات است
  • مدل‌های جدید خودروهای برقی چینی در نمایشگاه بانکوک
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است