Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبادی نژاد گفت: تا پایان امسال با انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت سرخس جلوگیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا عبادی نژاد، مدیر امور منابع آب سرخس در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: در راستای اجرای سند سازگاری با کم‌آبی و صیانت از منابع آبی با تلاش نیروهای گشت و بازرسی این امور از ابتدای امسال تاکنون، 39 حلقه چاه غیرمجاز آب در این شهرستان پر و مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با مسددود شدن این تعداد چاه، دو میلیون و 200 هزار مترمکعب صرفه‌جویی در برداشت غیرقانونی از آبخوان‌های دشت سرخس شده است.

عبادی نژاد با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های مجاز کشاورزی و کل چاه‌های این شهرستان به ترتیب ۲۶۰ و 350 حلقه است، بیان کرد: چاه‌های غیرمجاز پر شده دارای عمقی بین 20 تا 50 متر بوده و دبی بین 2 تا 20 لیتر در ثانیه داشتند.

مدیر امور منابع آب سرخس تعداد چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در سرخس را ۱۶۰حلقه عنوان کرد و افزود: در سال ۹۹ تعداد ۵۰ حلقه چاه در کارت اهداف امور منابع آب سرخس پیش‌بینی شده که باید مسدود شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ۱۱ حلقه چاه غیرمجاز دیگر مسدود خواهد شد که در مجموع با انسداد این ۵۰ حلقه چاه از برداشت غیرقانونی 4 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی دشت سرخس جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برداشت غیرقانونی منابع آب حلقه چاه دشت سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

مهرداد آهکی با بیان اینکه حریم قانونی راه‌ها جزو خط قرمز راهداری محسوب می‌شود گفت: این اداره کل با حکم قضایی نسبت به هرگونه تجاوز به حریم، ریختن زباله در حریم جاده‌ها و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به شدت برخورد خواهد کرد.

او از هم استانی‌ها خواست قبل از هرگونه اقدام در حریم راه‌ها و جلوگیری از متضرر شدن خود ابتدا با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها و ادارات راهداری نسبت به اخذ مجوز‌های لازم اقدام کنند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: علاوه بر پایش و کنترل ۲۴ ساعته محور‌های استان از طریق سامانه‌های نظارت تصویری و گشت‌های راهداری، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم جاده‌ها و تخلیه زباله در حریم راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا عوامل راهداری استان در اسرع وقت نسبت به رفع مستحدثات غیرمجاز در حریم راه‌ها اقدام کنند.

آهکی گفت: در سال گذشته ۲۲۷ مورد صدور مجوز، ۶۴ مورد صدور اخطار، ۱۴۲ مورد شناسایی و با ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قانونی شد و در ایام تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۳ نیز ۱۳۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • برداشت گاز همدان از خطوط انتقال به چهار میلیارد و ۱۵۷ میلیون مترمکعب رسید
  • پر شدن بیش از یکهزار و 200 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» و «گندک» دماوند مسدود شد
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد
  • جلوگیری از فعالیت مرکز غیرقانونی طب سنتی در شهرضا
  • انسداد بیش از ۱۰۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در قزوین
  • جلوگیری از ۷۴۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان
  • جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، وظیفه مهم مسئولان
  • جلوگیری از هدر رفت حدود 2 میلیون متر مکعب آب