Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:46:34 GMT

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۵۹۹۰

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی آشتیانی از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی در استان البرز خبر داد و گفت: دستورالعمل بازگشایی و ارائه خدمات به اعضا، در کتابخانه‌های عمومی بر اساس اقدامات کنترلی ویروس کرونا، در وضعیت‌های مختلف سنجیده و اجرایی می‌شود. کتابخانه‌های عمومی در مناطق زرد و آبی میزبان اعضا و کاربران می‌باشند و خدمات حضوری خود را با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی به اعضا ارائه خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به موجب قرار گرفتن استان البرز در وضعیت قرمز و نارنجی، تمامی کتابخانه‌های عمومی استان برای ارائه خدمات حضوری برای اعضا بسته بود و فعالیت کتابخانه‌ها در بستر فضای مجازی جریان داشت. اما اکنون با اعلام وضعیت زرد برخی شهرستان‌ها و وضعیت کم‌خطر در برخی دیگر و بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، کتابخانه‌های عمومی استان البرز با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی جهت استفاده علاقه‌مندان و امانت کتاب باز می‌باشند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز تأکید کرد: استفاده از ماسک در فضای کتابخانه ضروری بوده و بخش مخزن کتابخانه نیز به صورت بسته اداره خواهد شد. سالن‌های مطالعه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌ها فعال می‌باشند و اعضای کودک در این مرحله امکان حضور در کتابخانه را ندارند اما والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند. بخش نابینایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر هفته بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در استان، شرایط شهرستان‌ها بررسی می‌شود و در صورت تغییر وضعیت شهرستان‌ها از نظر شیوع بیماری، فعالیت کتابخانه‌های شهرستان نیز تغییر خواهد کرد.

آشتیانی در با اشاره به اجرای طرح پیک کتاب در استان اظهار داشت: در شهرستان کرج و ساوجبلاغ نیز طرح «پیک کتاب» اجرا می‌شود و علاقه‌مندان جهت امانت کتاب می‌توانند با شماره ۳۲۸۰۱۱۶۱ (میز امانت کتابخانه عمومی علامه حلی) و شماره ۴۴۲۳۵۶۵۵ (میز امانت کتابخانه عمومی الهادی) تماس حاصل نمایند و کتاب‌های درخواستی خود را درب منزل تحویل گیرند.

کد خبر 5118749

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره كل كتابخانه هاي عمومي البرز طرح پیک کتاب ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز بوشهر کرمانشاه آمار کرونا مجلس شورای اسلامی گرگان شهرکرد آلودگی هوا آیت الله مصباح یزدی خطبه های نماز جمعه اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شیوع کرونا کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان البرز امانت کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در راستای عملی‌سازی مأموریت‌های کتابخانه‌های عمومی همچون ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» با هدف ارائه نگاه هنرمندان ملی و بین‌المللی در این حوزه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبائی برگزار می‌شود.

محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.

علاقه‌مندان به شرکت در "ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب" می‌توانند تا تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳ (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.

آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG، رزولوشن حداقل ۲۰۰ دی‌پی‌آی، با طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل و حداکثر حجم ۱۰۰ مگابایت ارسال شود.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد