Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لبنان ۲۴، «وفیق ابراهیم» تحلیلگر سیاسی لبنانی در سخنانی از هدف ایالات متحده آمریکا برای وارد کردن ضربات و آسیب‌های اقتصادی به کشورهای منطقه به ویژه لبنان و عراق پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: آمریکا تلاش می‌کند تا کشورهای منطقه از جمله لبنان و عراق را با آسیب‌های جدی اقتصادی مواجه سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، هدف اصلی واشنگتن فقیر ساختن مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن است.

این تحلیلگر لبنانی در ادامه یادآور شد: زمانی که ایالات متحده آمریکا در دستیابی به اهداف خود از طریق راهکارها و گزینه‌های نظامی ناکام ماند، طرح فقیرسازی ملت‌های منطقه را در پیش گرفت تا شاید از این رهگذر به اهداف خود دست پیدا کند.

وفیق ابراهیم همچنین اظهار داشت: درست به همین دلیل است که آمریکایی‌ها بسیاری از کشورهای منطقه را تحت شدیدترین محاصره اقتصادی قرار داده اند. در حقیقت، پروژه فقیر ساختن ملت‌ها جایگزین پروژه نظامیِ شکست خورده ایالات متحده آمریکاست.

کد خبر 5118753 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا عراق لبنان ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی جو بایدن ایران فالح الفیاض فلسطین سوریه حشد شعبی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری واع، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به موضع گیری درباره ایران پرداخت.

وی افزود: ایران کشور همسایه ما است و ما اشتراکات زیادی با آن داریم. آمریکا نیز متحد راهبردی ما است و داشتن روابط با آن مهم است.

السودانی تاکید کرد: روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است و می‌توان از آن برای کاهش تنش استفاده کرد و این چیزی است که در همه بحران‌های منطقه رخ داده است.

وی تصریح کرد: عراق امروز با عراق سال ۲۰۱۴ بسیار متفاوت است چرا که داعش دیگر تهدیدی برای عراق نیست و ما می‌خواهیم پس از پیروزی بر داعش به مانند کشورهای منطقه به سمت روابط دوجانبه از جمله روابط امنیتی با کشورهای ائتلاف بین‌المللی برویم.

کد خبر 6078950

دیگر خبرها

  • وزارت دفاع آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • بایدن: مصمم به جلوگیری از گسترش درگیری در خاورمیانه هستیم
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم
  • بلینکن: به دنبال تنش نیستیم
  • درگوشی آمریکا به اسرائیل
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • ◄ پشتیبانی رهبران آمریکا و ژاپن از طرح قطار سریع السیر تگزاس