Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@10:06:22 GMT

بیش از یک سوم شهر ارومیه تفکیک قولنامه‌ای است

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۷۰۸۳

بیش از یک سوم شهر ارومیه تفکیک قولنامه‌ای است

شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر، ۳۵ درصد شهر را ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک‌های قولنامه‌ای تشکیل داده که این ساخت و سازها زشت شدن منظر شهری را رقم زده است.

به گزارش ایمنا، محمد حضرت‌پور اظهار کرد: خلأ طرح تفصیلی چندین ساله شهر، بروز یک سری رخدادهای مبارک و نامبارک را رقم زده است.

وی افزود: ابلاغ طرح تفصیلی به شدت به طرح مطالبات از سوی انبوه سازان آسیب زده است، ۳۰ درصد ساخت و سازها در شهر از طریق انبوه سازان انجام می‌شود و در حال حاضر ۶۰۰ نفر انبوه ساز برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ارومیه ادامه داد: اعتقاد بر نظام مند کردن شهر و اجرای ضوابط وجود دارد و ضعف‌های طرح‌های تفصیلی را کمیسیون ماده ۵ می‌تواند مرتفع کند اما آن چیزی که اتفاق می‌افتد و اینکه مطالبات شهروندان را نمی‌توان پاسخ داد جلسات نامنظم کمیسیون ماده ۵ است.

وی اظهار کرد: جلسات نامنظم کمیسیون ماده ۵ باعث شده که بخش عمده‌ای از درخواست‌ها در کمیسیون معطل بمانند و تا به امروز ۱۵۰ پرونده شهرداری مناطق یک، ۴ و ۵ جمع‌آوری و برای طرح در کمیسیون ماده ۵ همچنان باقی مانده است.

حضرت پور تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی ابلاغ کرده است که ۲۷ متر ارتفاع، تراز آسمانی است و در خیابان ۲۴، ۳۲ و ۶۴ خط آسمان باید تعریف شود و امروز ضوابط طرح تفصیلی جدید ساخت طبقات بیشتر را در این نوع از معابر نمی‌دهد.

وی گفت: در کمیسیون ماده ۵، باید مطالبات مردم در یک چارچوب نظام مند طرح شود و شهروند بداند که به درخواست‌های آنها ارزش قائل می‌شود و ضوابط حاکم بر طرح جامع و طرح تفصیلی باید در قالب رأی در کمیسیون ماده ۵ خودش را نشان دهد تا بتوان برای توسعه شهر گام برداشت و این یک انتظار است.

شهردار ارومیه افزود: در شهر ارومیه هر سال باید ۱۰ هزار مسکن ساخته شود با فرض اینکه ۲ هزار آن را راه و شهرسازی در قالب چهارچوب‌هایی چون مساکن مهر تأمین کند و از هشت هزار باقیمانده آن، تنها پنج هزار به شکل مجاز و با اخذ پروانه ساخته می‌شود و مابقی آن تحقق نمی‌یابد.

وی ادامه داد: سندی به نام انبوه سازی در شهر ابلاغ نشده که بگوید کدام منطقه به عنوان سند راهبردی توسعه شهر برای بلند مرتبه سازی تعریف شود و متأسفانه این مهم تحقق نیافته است.

وی اظهار کرد: به این مهم تاکنون توجه نشده که علت شکل‌گیری تخلفات ساختمانی چیست، شهرداری ۲۰ درصد در ساخت وسازهای غیر مجاز نقش دارد و در ۸۰ درصد آن طرح‌های تفصیلی و جامع ناکارآمد و مهندسان ناظر که عدم دقت کافی آنها باعث بروز تخلفات ساختمانی شده، نقش دارند.

حضرت پور تأکید کرد: شهرداری ارومیه چقدر نیرو در بدنه خود دارد که تخلفات ساختمانی را در ۲۳ هزار کوچه شهر کنترل و رصد کند.

وی افزود: همچنان شهر ارومیه با موضوعی مهمی به نام مهاجرت دسته و پنجه نرم می‌کند و این مهم منجر به بروز ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر و در روستاهای نزدیک به شهر شده و مناطقی چون ریحان آباد، ولنده، بادکی و انهر که اکنون با توسعه‌های غیرمجاز به شهر وصل شده‌اند.

شهردار ارومیه با اشاره به وظیفه بسیاری از دستگاه‌ها برای مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز و بهبود شهرسازی، ادامه داد: با وفاق و مشارکت می‌توان با تخلفات ساختمانی مبارزه و از توسعه آن در شهر پیشگیری کرد.

کد خبر 467677

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کلانشهر ارومیه شهرداري اروميه املاک قولنامه اي کلانشهر شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تخلفات ساختمانی کمیسیون ماده ۵ شهردار ارومیه طرح تفصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟

یک هزار زمین کشاورزی در کهریزک تبدیل به کارگاه‌های تفکیک پسماند، پلاستیک و دپو ضایعات پلاستیکی شده و پلاستیک‌ها از پسماند جدا و پس از شستشو با اسید و آب آسیاب می‌شود و به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3070267 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • ابطال آرای کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانونی نیست
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • مجوز احداث ۲ باب هتل در تبریز صادر شد
  • از کارگاه‌های غیرمجاز تفکیک پلاستیک در کهریزک چه می‌دانید؟
  • از الزام به "مرده‌شویی" تا "ساخت آهنگ"/ مجازات تکمیلی و جایگزین حبس هم باید باضابطه باشد
  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود
  • اختراع ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان