Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه اداره کل راه و شهرسازی قم، بهرام سرمست در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان تاکید کرد: به دنبال تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور، در صدور پروانه پروژه های مسکن طرح اقدام ملی تسریع شود. 

وی افزود: برای پیشرفت و شتاب در بخش ساخت و ساز طرح اقدام ملی به صورت موقت، پروانه ساخت صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قم ابراز داشت: اقدامات زیرساختی و زیربنایی و سایر کاربری های مورد نیاز همزمان با پروسه عملیات عمرانی و ساخت و ساز انجام شود؛ به گونه ای که با اتمام ساخت واحدهای مسکونی و تحویل آن به متقاضیان با هیچ گونه مشکل زیرساختی و زیر بنایی مواجه نشویم. 

وی همچنین در خصوص الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به شهر قم توضیح داد: الحاق این اراضی در راستای پاسخگویی به اقشار ضعیف و فاقد مسکن شهر قم به ویژه کارگران بوده است و تمامی دستگاه های استان و مرتبط با این امر ضمن پرهیز از اختلاف افکنی، به سمت همگرایی، پشتیبانی و منافع استان تغییر نگرش دهند. 

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت طرح مسکن اقدام ملی قم بیان داشت:برای انجام همزمان اقدامات زیرساختی و زیربنایی مانند برق، آب، گاز و مخابرات با عملیات ساخت و ساز، باید کمیته هایی ذیل این شورا تشکیل شود و دستگاه های مرتبط با تولید مسکن با یکدیگر هم افزایی داشته باشند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه ها توضیح داد: برای ۵۳۲ واحد مسکن اقدام ملی پروانه صادر شده و انجام عملیات عمرانی و ساخت وساز  برای پروژه های ۱۷، ۲۲ و ۲۷ هکتاری مشروط به صدور پروانه است. 

وی با اشاره به این که عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی در پنج پروژه زیتون ۶ تا ۱۰ در حال انجام است، افزود: عملیات ساخت واحدهای مسکونی در محله ۱۰(۱۷ هکتاری) با ۸۵ درصد پیشرفت در آماده سازی و عملیات آماده سازی در پروژه ۲۲ هکتاری به زودی انجام خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص آخرین وضعیت متقاضیان ثبت نام شده در طرح مسکن اقدام ملی قم گفت: از مجموع چهارهزار و ۴۰۰ ثبت نام کننده مرحله اول، تاکنون تعداد ۶۷۸ تن برای امور مربوط به ثبت نام خود هیچ گونه مراجعه ای به بنیاد مسکن استان نداشته اند و تعداد ۲۲۰ تن متقاضی کمتر از ۴۰ میلیون تومان واریزی داشته اند که با توجه به تمدید چند باره این موضوع، امروز در جلسه شورای تامین مسکن استان حذف تمامی این افراد از گردونه طرح مسکن اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با حذف این دسته افراد و پس از پالایش نهایی، به زودی ثبت نام مجدد برای تکمیل ظرفیت مرحله اول انجام می شود.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن قم استانداری قم طرح اقدام ملی مسکن قم استانداری قم اخبار کنکور مسکن اقدام ملی راه و شهرسازی ساخت و ساز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • هزار و ۴۱۵ متقاضی در نهضت ملی مسکن گرمه تایید شدند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن در خراسان رضوی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • ساخت بیش از ۱۵۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی شروع شده است