Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به کلیات طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس رأی مثبت دادند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم،علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه 21 دی)  این کمیسیون، گفت: در نشست امروز طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس و هم‌چنین طرح رتبه بندی فرهنگیان در دستور کار مجلس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی تصریح کرد: بر این اساس پس از پیشنهادات مطروحه از جانب نمایندگان، طرح رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان، معلمان و مدارس به تصویب رسید و مقرر شد پیشنهادات نمایندگان در نشست آتی مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بر اساس این طرح، دولت موظف است در طول سال تحصیلی 1399 - 1400 استفاده دانش آموزان، معلمان و مدارس از شبکه آموزش (شاد) را بصورت رایگان در اختیار قرار دهد، ضمنا نرم‌‌افزارهای پشتیبان جهت سرعت استفاده خدمات اینترنتی در اختیار قرار گیرد. 

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است با توجه به منابع بودجه سال 1399، حداکثر تا پایان مهرماه سال 1399 تعداد یک میلیون دستگاه تبلت دانش آموزی بصورت رایگان توسط واحدهای آموزشی به دانش آموزان تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی و مناطق محروم و حاشیه شهرها قرار دهد.

نماینده تبریز در مجلس دستور کار بعدی کمیسیون را بررسی طرح رتبه بندی فرهنگیان برشمرد و ادامه داد: دولت در این طرح مکلف است ظرف 6 ماه آینده لایحه رتبه بندی معلمان را به مجلس ارائه کند. در ماده 63 قانون برنامه ششم دولت موظف است نسبت به اجرای نظام رتبه بندی اقدام کند.

منادی سفیدان عنوان کرد: همچنین آقای ترکمن معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست امروز از اتمام بررسی لایحه رتبه‌بندی در کمیسیون علمی و اجتماعی هیأت دولت خبر داد و گفت: به همین دلیل این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش ارجاع شد تا لایحه دولت طی روزهای آتی ارسال شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: هدف کمیسیون از این اقدام پیش بینی اعتبارات لایحه رتبه بندی در بودجه 1400 است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس رایگان شدن اینترنت معلمان و مدارس کمیسیون آموزش دانش آموزان رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۷۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه

حق گشایی گفت: در طرح رایگان فلورایدتراپی دندان‌های دانش آموز مدارس ابتدایی مراغه ۲ بار به صورت رایگان فلورایدتراپی می‌شود.

حق گشایی افزود: این طرح به همت کارشناسان دندان خانه‌ها و مراکز بهداشت در مدارس شهری و روستایی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: فلورایدتراپی روشی ایمن، بی خطر و بدون درد برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان ۶ تا ۱۴ سال است.

 معاون بهداشتی رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: در این طرح بهداشتی دندان‌های دانش آموزان معاینه و آنهایی که پوسیدگی بیش از حد و نیاز به جرم گیری دارند به پزشک متخصص معرفی می‌شوند.

حق گشایی افزود: در این طرح فلوراید روی دندان‌ها مالیده می‌شود تا مینای دندان تقویت شده و مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی داشته باشد.

وی گفت: این طرح امسال در ۲۰۰ مدرسه ابتدایی مراغه اجرا خواهد شد.

در شهرستان مراغه بیش از ۵۳ هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • خبر خوب برای دانش‌آموزان؛ با تک ماده ۴ درس را با نمره ۷ قبول شوید
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • دانش‌آموزان در ۴ درس می‌توانند «تک ماده» کنند
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه