Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@19:20:27 GMT

افزایش ۱۵درصدی مصرف گاز در استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۳۸۲۱۹

افزایش ۱۵درصدی مصرف گاز در استان تهران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای اداری با اشاره به لزوم انعکاس اقدامات دستگاه های اجرایی در استان تهران گفت: دستگاه های مختلف استان بایستی نسبت به انعکاس اطلاعات اهتمام ویژه داشته باشند تا اطلاعات مورد نیاز در موعد مقرر در سامانه ها بارگذاری شود.

وی ادامه داد: سامانه پاکنا در مورد ثبت اطلاعات نیروی انسانی شاغل است که دستگاه های استان تهران بایستی هر چه سریعتر نسبت به ورود اطلاعات در این سامانه اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمینه استانداردسازی فضاهای اداری نیز باید به موقع اطلاعات ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه در بهار ۱۴۰۰ نتایج این طرح اعلام می شود ادامه داد: در راستای کمک به ایتام این طرح بایستی در استان تهران مورد توجه دستگاه ها و کارمندان قرار گیرد تا حمایت مطلوبی از این کودکان صورت گیرد. طرح ایران مهربان در قالب پویش هر کارمند حامی یک کودک یتیم توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد. پویش ایران مهربان چتر حمایتی وسیعی برای تحت پوشش قرار دادن کودکان نیازمند است که باید برنامه ریزی موثری صورت گیرد تا همه دستگاه های اجرایی ارتباط موثری را با کمیته امداد در زمینه اجرای این طرح داشته باشند.

وی افزود: تامین اجتماعی از جمله دستگاه های دارای مراجعه زیاد ارباب رجوع می باشد که این موضوع ضرورت ارائه خدمات غیرحضوری را دو چندان می کند. با اجرای طرح ۳۰۷۰ در تامین اجتماعی غرب استان تهران کاهش مراجعه ارباب رجوع پیگیری می شود که بر اساس این طرح با ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری ۷۰ میلیون بار مراجعه کم می شود. تسریع و تبادل اطلاعات بین دستگاهی و توسعه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و ثبات بخشی به شیوه اجرای خدمت به صورت غیرحضوری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: مشوق هایی برای مشترکین کم مصرف در نظر گرفته شده که هر مشترکی که زیر 200 مترمکعب مصرف داشته باشد هزینه گاز، رایگان باشد. برای مشترکینی که نسبت به سال 97 و 98 حدود 10 درصد صرفه جویی داشته باشند، تخفیف هایی در نظر گرفته شده و در مقابل مشترکین پرمصرف نیز بهای بیشتری باید پرداخت کنند. اگر شهروندان همکاری داشته باشند و 1 درجه وسایل گرمایشی کمتر شود معادل یک فاز عسلویه صرفه جویی صورت می گیرد و این صرفه جویی هم در فضاهای اداری و هم خانگی ضروری است چراکه سالانه 200 هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود که به معنای افزایش مشترکین گاز می باشد.

محسنی بندپی تصریح کرد: مصرف گاز خانگی در کشور نسبت به سال قبل ۱۲ درصد و در استان تهران ۱۵ درصد افزایش داشته است که از این میزان ۲ درصد مربوط به انشعابات جدید و بقیه مربوط به افزایش مصرف است. با اقدامات پیگیری شده و همکاری واحدهای صنعتی تعادلی برقرار شد و با توجه به وارونگی دما هیچ گونه مصرف سوخت مازوت در پیرامون تهران نداریم. همکاری همه دستگاه های اجرایی و خانواده ها را می طلبیم تا در تنظیم وسایل گرمایشی، استاندارد را رعایت کنند، ضمن اینکه استانداردسازی وسایل گرمایشی، بهینه سازی موتورخانه ها و غیره باید مورد توجه قرار گیرد.

پربیننده ترین عکس شوکه کننده از یک نانوایی در تهران دیدار صمیمی جهانگیری با خانواده آیت الله هاشمی +عکس فوری/ کدام مدارس مجوز بازگشایی گرفت؟ بهاره کیان افشار در جمع بازیگران معروف +عکس اتفاق عجیب در هنگام غسل مرحوم مصباح یزدی +فیلم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استان تهران استاندارد گاز همه دستگاه های اجرایی انوشیروان محسنی بندپی استان تهران داشته باشند دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۸۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد

در شرایط فعلی که موضوع تغییر قیمت خودروهای داخلی مطرح است مسئولان مربوطه باید به روشنی با مردم صحبت کنند که دلیل تغییرات قیمتی چیست نه اینکه هر بخش با شانه خالی کردن از مسئولیت خود، دیگری را متولی تصمیمات جدید خودرویی بداند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اواخر فروردین ماه امسال ایران خودرو از افزایش قیمت یکی از محصولات پرتقاضای خود که از سال گذشته تولید آن حاشیه های بسیاری داشت خبرداد که براساس آن
قیمت پژوپارس با دریافت مجوز 445 میلیون و 742 هزارو 300 تومان تعیین شده است و متقاضیان می بایست برای تکمیل وجه قیمت های جدید را در قراردادهای خود لحاظ کنند.
 
البته با صدور مجوز تغییر قیمت پژوپارس به نظر باید منتظر افزایش قیمت‌ کارخانه ای سایر انواع خودروهای داخلی بود و طی روزهای آینده قیمت جدید سایر خودروهای داخلی هم توسط شرکت ها اعلام شود.
نکته مهم اینجاست وزیر صنعت در واکنش به تغییر قیمت خودرو اعلام کرده است در مورد قیمت پژو پارس شورای رقابت مسئول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.
این در حالی که براساس مصوبه 54٣ شورای رقابت مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمت‌گذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها است که توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌شود.
 طبق این مصوبه تولیدکنندگان خودرو مستندات و صورت‌های مالی خود در هزینه‌های تولید را به سازمان حمایت ارائه خواهند کرد و این سازمان نیز بر اساس صورت‌های مالی دریافت شده، درخواست خودروسازان مبنی بر به روزرسانی قیمت محصولات را به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قیمت نهاده‌های تولید، را مورد بررسی قرار داده و در نهایت طبق چارچوب مصوبات شورای رقابت، به خودروساز اجازه افزایش قیمت محصول خود را خواهد داد.

البته توکلی سخنگوی مرکزی ملی رقابت هم در این رابطه گفته است: شورای رقابت هیچ وقت قیمت گذار خودرو نبوده بلکه شورای رقابت صرفاً دستورالعمل را طراحی و آن را ابلاغ می‌کند.

به نظر می رسد در شرایط فعلی که موضوع تغییر قیمت خودروهای داخلی مطرح است مسئولان مربوطه باید به روشنی با مردم صحبت کنند که دلیل تغییرات قیمتی چیست نه اینکه هر بخش با شانه خالی کردن از مسئولیت خود، دیگری را متولی تصمیمات جدید خودرویی بداند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از آیفون و اپل واچ در ارتش کره جنوبی ممنوع شد
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • شورای جوان سازی روستا‌ها تشکیل می‌شود
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌؛ کسی گرانی را به گردن نمی‌گیرد
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!