Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجعفر فلسفی ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای، اظهار کرد: شورای شهر از گذشته برای آب‌های سطحی و فاضلاب نگرانی داشت و این موضوع در دوره خشک‌سالی خیلی مطرح نبود.

وی با بیان اینکه مشکل فاضلاب در اهواز بیشترین موضوع مطرح شده است و حتی ۱۵ سال قبل در رسانه‌ها به سونامی فاضلاب اشاره می‌شد، عنوان کرد: اگر هم اکنون درب منهول‌ها برداشته شود، متوجه می‌شویم که سطح فاضلاب بالاست و حتی در بازدیدها نیز متوجه شدیم که برخی از ایستگاه‌های پمپاژ در سطح شهر خاموش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر اهواز گفت: شورای شهر از سال ۹۶، نگران بارندگی با حجم بالای ۳۰ میلی‌متر بود که در این راستا بیشترین جلسات را با شرکت آبفا اهواز برگزار کرد؛ با وجود آب‌گرفتگی در سال ۹۷ ولی در سال ۹۷ وقتی که بارندگی ۷۳ میلی‌متری رخ داد، حجم آب‌گرفتگی و پس‌زدگی فاضلاب در سطح شهر بیشتر از هر سالی بود.

فلسفی افزود: آب سه منطقه شهری هفت، هشت و بخشی از منطقه یک تنها با یک لوله خارج می‌شود که این لوله خروجی در قلعه چنعان قرار دارد و با وجود اینکه باید آب را از ایستگاه پمپاژ خارج کند ولی مسدود است.

وی ادامه داد: تمام منطقه کوی علوی، سمت غرب و مناطق غرب به ۶۸ متری منتهی می‌شوند که ایستگاه پمپاژ جوابگوی این حجم از آب نیست؛ در شرایط عادی به سختی کار انجام می‌شود چه برسد به اینکه بارندگی شدید به وجود بیاید.

عضو شورای شهر اهواز گفت: تنها راه نجات این مناطق کمپلو، کوی علوی و مناطق اطراف ساخت یک ایستگاه پمپاژ جدید است و تا زمانی که این ایستگاه احداث نشود، مشکلات این مناطق حل نخواهد شد.

فلسفی تأکید کرد: همه مسئولان نباید از مسئولیت خودشان شانه خالی کنند به عنوان مثال یکی کار را به شهرداری و دیگری آن را به آبفا مرتبط بداند و این در حالی است که حل مشکلات برای مردم اهمیت دارد؛ در همین راستا شورای شهر در طرح ضربتی اقدام مشترکی میان هر دو را تعریف کرد و خواستار همکاری دستگاه‌های بالادستی شد.

وی گفت: هم اکنون مشکل پس‌زدگی فاضلاب در اهواز وجود دارد و تا زمانی که لایروبی شبکه انجام نشود، نمی‌توان گفت که شهر اهواز با بارندگی چند میلی‌متری زیرآب می‌رود؛ این در حالی است که انجام لایروبی شبکه فاضلاب اهواز به صورت حداقلی ۲۰ تا ۳۰ درصد مشکلات آب‌گرفتگی را حل می‌کند.

کد خبر 5118954

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر اهواز آبگرفتگی سیل خوزستان ویروس کرونا قاسم سلیمانی شیراز کرمانشاه بوشهر آمار کرونا مجلس شورای اسلامی آلودگی هوا گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه آیت الله مصباح یزدی شیوع کرونا اولین سالگرد شهادت حاج قاسم شورای شهر آب گرفتگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی می باشد، خوشبختانه اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

او می‌گوید: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و تلاش مضاعف، پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • دیدار مردمی فرمانده فراجا خوزستان در مسجدزین العابدین (ع) اهواز
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • لزوم ارایه راهکار مناسب در راستای رفع معضلات تالاب انزلی
  • سه بعلاوه یک، حکایت زندگی پرفراز و نشیب خانواده اهوازی+فیلم
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • پایداری آب شرب شهر کنارک
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز