Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن در دیدار با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و مسائل و مشکلات پیرامون پروژه‌های در دست اقدام را تشریح کرد. همچنین پیشنهاداتی جهت طرح در صحن علنی مجلس بمنظور رفع مشکلات و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار حوزه مهندسی و ساخت راهها، اذعان داشت: همواره مشکل اصلی این حوزه بحث اعتبارات بوده است، که با پیگیری‌های ویژه بعمل آمده، این اداره کل طی دوماه اخیر توانست اعتباری بیشتر از کل اعتبار سال ۱۳۹۸ را جذب کند.

وی تنها راه حل مشکلات اعتباری پروژه ها را تهاتر با منابع غیرنقدی و پتانسیل های موجود در ادارات دانست و پیشنهاد کرد: این موضوع در صحن علنی مجلس مطرح شود تا این اقدام به لحاظ قانونی در جهت تسریع و تکمیل پروژه‌ها صورت پذیرد.

قاری‌قرآن از دیگر مشکلات حوزه مهندسی و ساخت راهها در سطح ادارات کل راه و شهرسازی را کمبود زمان کافی برای رسیدگی به این بخش دانست و گفت: با ترکیب دو وزاتخانه «مسکن و شهرسازی» و «راه و ترابری» به دلیل وجود حجم زیاد پاسخگویی به بخش‌های مسکن و املاک بیشترین وقت و انرژی برای این دو حوزه صرف میشود لذا مبحث راه تا حدودی با کمبود زمان مواجه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: با توجه به حجیم و سنگین بودن ادارات کل راه وشهرسازی استانها، تفکیک آن و جداسازی راه از مسکن به شیوه سابق، علاوه بر تسریع در برنامه‌ها، منفعت مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه این استان تا کنون در حوزه‌هایی که امکانات، بصورت کامل در اختیارش قرار گرفته است به نحو احسن استفاده نموده و خوش درخشیده است اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی قلب فعالیت‌های عمرانی و توسعه کل کشور محسوب می‌شود لازم است که ادارات و مجموعه‌های آن در استان‌ها نیز بیش از پیش قوی شوند و این مهم در صورتی بدست می‌آید که امکانات هر استان و تصمیم‌گیری در خصوص این امکانات در اختیار مدیران استانی قرار گیرد و بنحوی تفویض اختیار صورت پذیرد.

قاری‌قرآن در حوزه پرسنلی با اشاره به یکسان بودن چارت تشکیلاتی استان‌ها گفت: استان اصفهان بعنوان کلان شهراز نظر چارت تشکیلاتی با سایر استان‌هایی که از نطرمسافت کوچکتر بوده و جمعیت کمتری دارند یکسان دیده شده است. لذا تغییر در چارت تشکیلاتی متناسب با شرایط استانی می‌تواند مشکلات وضعیت پرسنلی و جذب نیرو در این اداره کل را مرتفع سازد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری ۸.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است که این موضوع پرداخت اضافه کار و ماموریت کارکنان سخت کوش این اداره کل را با مشکل مواجه ساخته است.

وی یکی از دغدغه‌های اصلی در مبحث منابع انسانی را عدم یکپارچگی حقوق و رفاهیات پرسنلی برشمرد و گفت: علاوه بر اینکه در مقایسه با دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی عدم یکنواختی در مبحث حقوق و رفاهیات کارکنان وجود دارد، تنوع در وضعیت استخدامی پرسنل و عدم افزایش حقوق کارکنان قردادی نسبت به پرسنل رسمی و پیمانی یکی دیگر از مقوله‌های مهم پرسنلی محسوب می‌شود که می‌بایست در راستای عدالت اداری بصورت قانونی تعیین تکلیف شود.

قاری‌قرآن به تشریح اقدامات حوزه مسکن و ساختمان این اداره کل پرداخت و اذعان داشت: طرح‌های متنوعی جهت ساماندهی بازار مسکن ارائه شده است که طرح اقدام ملی مسکن یکی از آن ها بوده، در این طرح بیش از ۷۰  هزار سهم برای استان اصفهان پیش‌بینی شده و تا کنون ۵۸ درصد از متقاضیان حائز شرایط و تایید نهایی شده اقدام به واریز وجه کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه پرونده مسکن مهر استان بسته شده است عنوان کرد: تعداد ۹۰۰ واحد آن دچار مشکل حقوقی شده که بصورت ویژه در حال پیگیری جهت رفع مشکلات حقوقی فی‌مابین اشخاص و پیمانکاران هستیم.

وی در خصوص اقدامات حوزه شهرسازی و معماری این اداره کل تشریح کرد: استان اصفهان با دارا بودن ۱۰۷ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استانهای کشور برخوردار است، همچنین دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است.

قاری‌قرآن افزود: مطالعات مرحله اول تهیه طرح جامع شهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان اولین پایلوت کشوری اتمام یافته و مشاورِ مرحله دوم درحال ارزیابی و انتخاب می‌باشد. همچنین تهیه طرح جامع نطنز با رویکرد نوین به عنوان دومین پایلوت کشوری در مرحله اول، قرار دارد. و طرح جامع نایین با رویکرد بازآفرینی شهری و حفاظت از بافت تاریخی در مرحله تهیه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهانگفت: ۱۰ طرح تفصیلی و سه طرح جامع شهری در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ، قرار دارند و سه طرح تفصیلی و چهار طرح جامع ابلاغ شده‌، ۱۱ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده پنج جهت تصویب بوده و ۴۲ طرح در مرحله تهیه است؛ همچنین پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع تفصیلی و مصوب برخوردار شوند.

به گزارش فارس، در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به پرسش‌های نمایندگان منتخب مردم اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌ها پاسخ داد و پیشنهاداتی جهت طرح در صحن علنی مجلس ارائه شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مجلس شورای اسلامی قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اداره کل قاری قرآن پروژه ها طرح جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح و تبیین برخی از دستاورد‌های اداره کل راه و شهرسازی

رامین الماسی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان کرمانشاه در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته و اهم اقدامات و دستاورد‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در یک سال اخیر گفت : در اداره راه و شهرسازی استان اقدامات را می‌توان در دو دسته حوزه مسکن و شهرسازی و حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها تقسیم کرد.

وی در ابتدا به تبیین اقدامات و دستاورد‌های حوزه مسکن و شهرسازی اشاره کرد و گفت:

الف) ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن، ب) شناسایی و تامین زمین، پ) تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران، ت) اخذ اسناد ۴۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ث) آماده‌سازی و احداث مسکن اشاره کرد، به اختصار هرکدام از آنها را به تفکیک شرح می‌دهم:الف) ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن: از ابتدای دولت سیزدهم، برنامه چهار ساله احداث ۴ میلیون واحد مسکونی توسط دولت به استان‌ها ابلاغ شد که سهم استان کرمانشاه ۱۱۹ هزار ۴۹۹ واحد بود که تعداد متقاضیان ثبت‌نام شده در سطح استان تاکنون ۲۱۰ هزار و ۴۲۲ نفر بود که پس از بررسی و پالایش، تعداد ۶۷ هزار ۷۵۵ متقاضی تأیید نهایی شده‌اند. ب) شناسایی و تأمین زمین: با توجه به برنامه ابلاغی ۴ ساله، زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن معادل ۱ هزار ۷۶۰ هکتار بود که تا کنون ۷۲۰ هکتار آن تأمین قطعی گردیده و ۱ هزار و ۲۶۴ هکتار نیز آماده برنامه‌ریزی و در دست اقدام در کمیسیون‌های مربوطه هست. همچنین ۶۲۹ هکتار نیز شناسایی شده و در دست توافق و الحاق به محدوده شهر‌ها است که مجموع مساحت اراضی حدود ۲ هزار و ۶۰۳ هکتار با ظرفیت احداث ۹۱ هزار واحد خواهد بود.
پ) تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران: تعیین تکلیف اراضی پادگان سروران کرمانشاه به مساحت ۲۴۰ هکتار از طریق توافق با ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای مولدسازی اموال دولتی به‌منظور استفاده از اراضی مذکور در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن و زمینه‌سازی انتقال پادگان به خارج از محدوده شهر بود که بحمدالله توافقات صورت گرفت. ت) اخذ اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن: اخذ اسناد ۴ هزار ۲۰۰ هکتار اراضی ملی واقع در محدوده و حریم شهر‌ها در راستای ماده ۱۰ قانون زمین شهری انجام شد. همچنین به‌منظور تأمین زمین جهت احداث مسکن روستایی، ۱ هزار و ۲۹۶ هکتار اراضی ملی به ظرفیت ۱۰ هزار قطعه دارای مصوبه کارگروه ویژه مسکن و شورای مسکن استان و شورای برنامه‌ریزی استان هست. ث) آماده‌سازی و احداث مسکن: برنامه ابلاغی دولت برای احداث واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه ۱۱۹ هزار و ۴۹۹ واحد در بخش‌های مختلف است که از این تعداد، در مجموع عملیات اجرایی ساخت ۳۰ هزار و ۹۷۳ واحد در دست اقدام هست. ج) عملیات آماده سازی اراضی: در حال حاضر عملیات آماده‌سازی ۶۷۹ هکتار اراضی اختصاص یافته به طرح نهضت ملی مسکن به ظرفیت ۲۵ هزار و ۷۵۱ واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد در دست اجرا می‌باشد. چ) احداث پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن: تاکنون تعداد ۲۶ هزار ۴۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه تعریف گردیده که از این تعداد، عملیات پی‌سازی ۸ هزار و ۴۲۱واحد آن به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها اشاره مردم و گفت: در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته ذیل اشاره می‌شود:
الف) تکمیل و احداث بزرگراه اسلام‌آبادغرب - قصر‌شیرین (پروژه راه‌کربلا)، ب) بزرگراه اسلام‌آبادغرب_ پلدختر، پ) چهار خطه شدن محور بیستون - هرسین - نورآباد، ت) بهسازی، تعریض وآسفالت محور جوانرود - ثلاث - شیخ صله و احداث تونل سیاه طاهر، ث) پروژه احداث باند دوم محور بیستون_سنقر و کنارگذر سنقر اشاره کرد. وی به تشریح اختصار هرکدام از اقدامات حوزه مهندسی و ساخت راه‌ها به تفکیک پرداخت و گفت: اقدامات صورت گرفته به تفکیک بدین شرح است:الف) تکمیل و احداث بزرگراه اسلام‌آبادغرب - قصر‌شیرین (پروژه راه‌کربلا): پروژه راه‌کربلا از سال ۱۳۷۶ شروع شده و تاکنون از شهرستان کنگاور تا سرپل‌ذهاب و بعد از آن اسلام‌آبادغرب تکمیل و در حال بهره‌برداری است. پروژه اسلام‌آبادغرب تا قصرشیرین به‌طول ۱۲۵ کیلومتر بوده که ۹۱ کیلومتر از آن در حد فاصل شهر‌های اسلام‌آبادغرب- سرپل‌ذهاب و بخشی از محور ارتباطی سرپل‌ذهاب - قصرشیرین تکمیل و در حال بهره‌برداری است. در یکسال اخیر قطعه ۱۰ به‌طول ۴ و نیم کیلومتر، واریانت «حبیبون» در دو باند به‌طول یک کیلومتر در دست اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی پروژه به ۸۱ درصد رسیده است. ب) بزرگراه اسلام‌آبادغرب - پلدختر: این مسیر به‌طول ۵۷ کیلومتر (در حوزه استان کرمانشاه) از خروجی شهر اسلام‌آبادغرب به سمت پلدختر شروع شده و پس از عبور از شهر حمیل به انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در گردنه شاهبداغ می‌رسد. در ادامه مسیر پس از عبور از پل سیمره به شهر پلدختر متصل می‌شود. مسیر به دو قطعه اسلام‌آبادغرب - حمیل به طول ۲۶ کیلومتر و حمیل - شاهبداغ به‌طول ۲۷ کیلومتر تقسیم شده‌است.
همچنین ۴ کیلومتر از مسیر نیز از داخل محدوده شهر حمیل عبور می‌کند و طی سال‌های گذشته ۲۱ کیلومتر از قطعه ۱ اسلام‌آبادغرب - حمیل و ۱۹ کیلومتر از مسیر قطعه ۲ حمیل - شاهبداغ تکمیل شده بود و در سال گذشته ۵ کیلومتر از قطعه اول تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۵ کیلومتر از قطعه دوم فقط روکش آسفالت تکمیل و یک کیلومتر از انتهای قطعه ۲ تکمیل و آسفالت شده، اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. پیشرفت فیزیکی پروژه به ۹۱ درصد رسیده است. پ) چهار خطه شدن محور بیستون - هرسین - نورآباد:این مسیر به‌طول ۳۸ کیلومتر (درحوزه استحفاظی استان کرمانشاه) از سه‌راهی بیستون (پلیس راه بیستون) به سمت هرسین شروع شده و پس از ورود به کمربندی هرسین در انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه به سمت نورآباد پایان می‌یابد. این پروژه در قالب دو قطعه سه راهی پلیس‌راه بیستون – هرسین به‌طول ۲۴ کیلومتر و هرسین و نورآباد تا انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه به‌طول ۱۴ کیلومتر تعریف شده و تاکنون ۲۲ کیلومتر از قطعه اول تکمیل و بهره‌برداری شده و تنها پل بزرگ گاماسیاب و راه دو طرف آن باقیمانده است. در سال گذشته کوله‌ها، دستک‌ها و تیر‌های پیش ساخته و بخشی از دال پروژه تکمیل شده و پیشرفت فیزیکی پروژه به ۶۲ درصد رسیده است. ت) به‌سازی، تعریض وآسفالت محور جوانرود - ثلاث - شیخ صله و احداث تونل سیاه‌طاهر: این مسیر به‌طول ۱۱۲ کیلومتر از سه‌راهی شوش شروع شده و پس از عبور از کمربندی جوانرود، به محور جوانرود - تازه‌آباد رسیده است. بعد از آن از طریق شهر تازه‌آباد (ثلاث‌باباجانی) وارد محور تازه‌آباد – شیخ‌صله شده و نهایتاً به بازارچه مرزی شیخ‌صله متصل می‌شود.
در حال حاضر این اداره‌کل تمام توان خود را برای توسعه محور حدفاصل سه‌راهی بیاشوش –جوانرود – تازه‌آباد به‌طول کلی ۵۹ کیلومتر به‌کار گرفته و خوشبختانه تاکنون ۲۶ کیلومتر از آن تکمیل و به راه اصلی تبدیل شده است. مابقی آن به طول ۳۳ کیلومتر در دست اجرا است و دو پروژه مهم دیگر در این مسیر، یکی تثبیت ترانشه‌های رانشی بوده که در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از عملیات اجرایی پنل‌های ۲-۳-۴ اصلاح هندسی انجام گرفته و پنل ۵ عملیات انکراژ ۳۵ درصد انجام و پنل ۶ و ۷ احداث دیوار بتنی حدود ۷۰ درصد به اتمام رسیده است. همچنین پنل‌های ۱۱ تا ۱۵ عملیات انکراژ با پیشرفت حدود ۱۰ درصد انجام گرفته و پیشرفت فیزیکی از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد رسیده است. دیگر پروژه نیز احداث تونل سیاه‌طاهر به طول ۱ کیلومتر است که در سال‌جاری تحکیمات تونل به اتمام رسیده و همچنین لاینیگ نهایی تونل بطول ۲۲۰ متر انجام گرفته و پیشرفت آن از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد رسیده است. ضمناً پیشرفت فیزیکی کلی طرح به ۳۶ درصد رسیده است. مابقی آن به طول ۳۳ کیلومتر در دست اجرا است و دو پروژه مهم دیگر در این مسیر، یکی تثبیت ترانشه‌های رانشی بوده که در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از عملیات اجرایی پنل‌های ۲-۳-۴ اصلاح هندسیث) پروژه احداث باند دوم محور بیستون - سنقر و کنارگذر سنقر: این مسیر بطول ۶۲ کیلومتر از خروجی شهر بیستون به سمت سنقر شروع شده و پس از عبور از شهر میان‌راهان به ابتدای کنارگذر سنقر در کیلومتر ۵۲ رسیده است. پس از طی مسیر کنارگذر سنقر، در انتهای کنارگذر و ابتدای محور سنقر- قروه به پایان می‌رسد. در سالیان گذشته ۴ کیلومتر از ابتدای مسیر از سمت سنقر تکمیل و بهره‌برداری شده و ۹۰ درصد از کنارگذر سنقر تکمیل شده و تنها تقاطعات سه‌گانه کنارگذر سنقر باقیمانده است.
در یکسال اخیر ۱ کیلومتر دیگر از ابتدای مسیر از سمت سنقر، ۱.۵ کیلومتر از ابتدای مسیر از سمت بیستون و چهار کیلومتر از مسیر محدوده تقاطع کرکسار به سمت سنقر آسفالت ولی به دلیل نیاز به اجرای لایه دوم و همچنین مسایل ایمنی هنوز بهره‌بردرای نشده است. ضمناً ۱.۸ کیلومتر از گردنه مله‌ماس (یکی از باند‌های آن) تکمیل و بهره‌برداری شده که پیشرفت فیزیکی طرح از ۲۳ درصد به ۳۵ درصد رسیده است. ج) پروژه بهسازی و احداث راه اصلی سنقر_کامیاران: این پروژه به طول ۱۲.۵ کیلومتر قطعه‌ای از مسیر سنقر-کامیاران است که از میانه‌های محور سنقر-کشکمیر-کامیاران جدا شده و پس از عبور از روستا‌های سرخم و تپه اسماعیل و عبور از رودخانه گاوشان وارد محور گردنه مروارید_گاوشان در استان کردستان می‌شود. از طریق محور مربوطه و پس از عبور از کنار سد زیبای گاوشان در گردنه مروارید وارد محور کامیاران–سنندج می‌شود. در سالیان گذشته کل پروژه با یک لایه آسفالت تکمیل و بهره‌برداری شده است و در سال جاری مقدار ۹/۴ کیلومتر از مسیر روکش آسفالت توپکا انجام شده و مابقی عملیات روکش نهایی و اجرای پل دهانه ده متری انتهای مسیر بطول ۶/۷ کیلومتر باقیمانده و در دست اجرا هست و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه به ۹۴ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم پروژه‌هایی که بخشی از تکمیل آن مانده، به اتمام رسیده و بتوانیم اقدامات بیشتری را انجام دهیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تشریح و تبیین برخی از دستاورد‌های اداره کل راه و شهرسازی
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • واگذاری اراضی، نهضت مردمی‌سازی مسکن را احیا می‌کند
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی