Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمودرضا مرادی در جلسه امروز (۲۱ دی) قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه با اشاره به تداوم سیر کاهشی کرونا در استان گفت: در حال حاضر میانگین بستری روزانه از ۲۲۷ نفر در آبان ماه به ۴۵ نفر در دی‌ماه امسال رسیده است.

او افزود: در دوران پیک موج سوم کرونا ۱۲۴۴ نفر بصورت همزمان در مراکز درمانی استان بستری بودند که خوشبختانه این تعداد در حال حاضر به ۱۴۶ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی یادآور شد: از زمان شیوع اپیدمی کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۵۸۲ نفر در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۱۴۳۲ نفر فوت کرده و ۱۴۴ نفر در حال حاضر بستری بوده و مابقی ترخیص شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سیر کاهشی فوتی‌های کرونا هم اشاره‌ای داشت و افزود: مرگ و میر روزانه کرونا از ۱۳ نفر در آبان ماه به ۱.۱ نفر در دی‌ماه امسال رسیده است.

او افزود: در حالی در آبان ماه مرگ روزانه ۲۴ نفر را هم تجربه کردیم که در ۲۰ روز ابتدای دی‌ماه شش تا هفت روز تعداد فوتی‌های کرونا به صفر رسید.

مرادی با بیان اینکه همه در این دستاورد‌ها نقش مهمی داشتند گفت: بخش زیادی از این دستاورد‌ها مدیون اجرای طرح سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی" است. این طرح از ۲۱ آبان ماه برای اولین بار از کرمانشاه شروع شد و خوشبختانه برکت این طرح این است که از ۱۲۴۴ بستری کرونایی استان در آن روز به ۱۴۴ مورد بستری در شبانه روز گذشته رسیده ایم.

او افزود: همچنین فوتی‌های کرونا از روزانه ۲۴ فوتی در آن روز‌ها به میانگین ۱.۱ مورد فوت روزانه در دی‌ماه رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به زحمات بسیار بسیج و سپاه در اجرای این طرح گفت: درکنار این‌ها هلال احمر، بهزیستی هم زحماتی متقبل شدند.

مرادی از فعالیت ۱۴۹ تیم نظارتی، ۶۵۵ تیم مراقبتی و ۱۴۴۰ تیم حمایتی در اجرای این طرح در استان خبر داد و افزود: دراین طرح تمام استان به ۲۴ منطقه تقسیم بندی شده که ۱۰ منطقه آن مربوط به شهر کرمانشاه، دو منطقه اسلام آبادغرب و مابقی مربوط به سایر شهرستان هاست.

او  افزود: این تیم‌ها طی مدت اجرای طرح در این مناطق توزیع شده و کار غربالگری، مراقبت و حمایت را انجام می‌دهند.

حضور بیش از ۷۲۰۰ نیرو در طرح حاج قاسم 

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در تمام شهرستان‌های استان گفت: تمام فرماندهان استان در خصوص این مبارزه و نحوه اجرای آن توجیه شده اند و دبیرخانه قرارگاه هم تشکیل شده که آمار و اطلاعات طرح را رصد می‌کند.

او  با اشاره به تشکیل کمیته‌های فرهنگی، علمیاتی و حمایتی در راستای اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: در مرحله اول این طرح سراغ افراد مبتلا و مشکوک رفتیم و آمار و اطلاعات این افراد را از مراکز بهداشت دریافت کردیم.

او افزود: در مرحله دوم اجرای این طرح که هم اکنون در دست اجراست، سالمندان، گروه‌های پرخطر و بیماران زمینه‌ای هدفگذاری شده اند و در حال غربالگری و رسیدگی به این افراد هستیم.

ریحانی یادآور شد: در گام سوم طرح سراغ همه افراد جامعه خواهیم رفت و تلاش ما این است که غربالگری حداکثری در خصوص این بیماری داشته باشیم.

او از فعالیت بیش از ۷۲۰۰ نیرو در اجرای این طرح در استان خبر داد وافزود: این افراد در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت دارند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود: تاکنون ۹۱ هزار و ۴۲۰ خانوار استان در این طرح غربالگری شده اند و مرحله دوم این طرح هم اکنون در حال اجراست.

ریحانی از توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی در این طرح خبر داد وافزود: همچنین در این طرح بیش از ۲۷ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

او یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شده است.

ریحانی ارزش ۲۷ هزار بسته معیشتی توزیع شده در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمانشاه را بالغ بر هشت میلیارد تومان اعلام کرد.

انتهای پیام /ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ویروس کرونا اجرای این طرح قاسم سلیمانی هزار بسته توزیع شده اجرای طرح حاج قاسم آبان ماه شده اند دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۳۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید