Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@02:07:59 GMT

همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۰۲۱۴

همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی گفت: همه ما باید دنباله رو شهدای خبرنگار باشیم.

رامین نظامی‌خواه در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری نشست رسانه ای روزنامه نگار مسئول، از شیخ شهید محمد خیابانی تا سردار حسن باقری اظهار کرد: این رویداد به بهانه روز ۲۱ دی که مصادف است با سالروز شهادت غلامرضا رهبر اولین خبرنگار شهید دفاع مقدس و از شهدای شاخص خبرنگاری که اخیرا هم با خبر شدیم مادر بزرگوار این شهید به فرزند شهیدش پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این‌روز به عنوان روز قشر بسیج رسانه مطرح است، ادامه داد: سعی کردیم با برگزاری یک نشست در این روز در خدمت اهالی رسانه باشیم و همانطور که مستحضر هستید، در علوم ارتباطات موضوعی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی برای رسانه ها و خبرنگاران مطرح است که مشخص می‌کند خبرنگاران چه مسئولیتی در قبال جامعه دارند که ما تلاش کردیم به دنبال الگوسازی در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: شخصیت بزرگ تاریخی مثل شیخ محمد خیابانی که امسال به بهانه‌ی صدمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار مراسمات مختلفی در حال برگزاری است و ما نیز در خصوص فعالیت هایی که شیخ محمد خیابانی در حوزه روزنامه نگاری داشت، این نشست را برگزار کردیم و همانطور که اشاره شد، به بهانه روز ۲۱ دی، شهدای خبرنگار را که همه‌ی ما مدیون آنها هستیم، بعنوان الگوهای بعدی مطرح شدند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی ما ادامه دادن راه این شهدا است، متذکر شد:در این راستا سعی کردیم شخصیت برجسته ای مانند شهید سرلشکر حسن باقری را مطرح کنیم که بعنوان یک خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و خاطرات متعددی در خصوص فعالیت های رسانه ای و خبرنگاری این شهید گفته شده است.

وی به ۱۲ شهید خبرنگار دیگر از استان اشاره کرد و ادامه داد: شهدای شاخصی مانند شهید جباری شهیر و شهید حیدرنیا فتح آبادی از جمله این شهدا هستند که بعنوان شهدای شاخص خبرنگاری در جامعه بعنوان الگو و راهبر مطرح هستند که ما باید بتوانیم مسیر این ها را ادامه دهیم.

نظامی‌خواه ادامه داد: این نشست را بهانه ای قرار دادیم تا از فراخوان چهارمین جشنواره رسانه ای آذربایجان شرقی رونمایی شود که بازهم مثل سالهای گذشته، اهالی رسانه مشارکت خواهند کرد و شعار جشنواره امسال «شکست حصر تبلیغاتی دشمن در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی» است. بیانی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب دارند، مقدمه ای بر رفع مشکلات است که در هفت محور طی می‌شود، و مقدمه این هفت مرحله شکست حصر رسانه ای دشمن است که ممکن نیست مگر با کار رسانه ای و مطبوعاتی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره ویژه مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی است و محورهای مختلفی از جمله مکتب شهید سلیمانی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، جهش تولید، مناقشه قره باغ و بخش ویژه جشنواره که عبارت است از همدلی و جهاد عمومی مردم برای پایان کرونا. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آذربایجان شرقی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: یک کار غیر ممکن بعد از 40 سال ممکن شد، با واگذاری در بحث مالی هم مشکلات مرتفع می شود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از واگذاری این باشگاه به بخش خصوصی اظهار کرد: همیشه می‌شنیدیم که واگذار می‌کنند، اما یک کار غیرممکن انجام شد و یکی از کار‌های بزرگی که بعد از انقلاب صورت گرفت همین بود. یکی از الزامات مجوز حرفه‌ای بحث مالکیت بود. قبل از مالکیت بحث بدهی بود که همیشه مشکل‌ساز بود و باشگاه‌ها با مشکلات بزرگی همیشه دست و پنجه نرم می‌کردند که خدا را شکر با واگذاری بحث مالی باشگاه‌ها هم رفع خواهد شد.

او ادامه داد: در اداره باشگاه تسریع به وجود خواهد آمد. دغدغه مدیر نباید این باشد که پول بدهی را از کجا بدهم و این همه پرونده بدهی را چه کار کنم. باید به فکر ارتقا باشیم و برای خوشحالی هواداران و اینکه بتوانیم با قهرمانی در آسیا آن‌ها را شاد کنیم تلاش کنیم.

درویش درباره اینکه آیا مدیران بانک‌های خریدار پرسپولیس برای همکاری با او صحبت کرده‌اند؟ بیان کرد: تازه چند لحظه است که این اتفاق افتاده است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره شرایط اوسمار هم گفت: تلاش می‌کنیم که بعد از بازی با سپاهان حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر به این موضوع ورود کنیم.

درویش درباره اینکه پیش از این با بانک شهر سابقه همکاری داشت و به همین خاطر شانس ابقای او در این باشگاه زیاداست بیان کرد: همان طور که گفتم چند دقیقه است که واگذاری صورت گرفته، اما به طور یقین همه دوستان تلاش می‌کنند که کیفیت تیم را ارتقا دهند. حالا چه ما باشیم چه نباشیم مهم پرسپولیس است که بالا باشد. این تیم هواداران زیادی دارد و قهرمانی‌های زیادی را هم به دست آورده است.

او درباره اینکه علی دایی مذاکره با او را برای نیمکت پرسپولیس رد کرده است افزود: گزینه اول ما اوسمار است، اما این را بگویم که پرسپولیس خانه اول علی دایی است. در بحث مشورتی هم با ایشان صحبت می‌کنیم. آخرین صحبتی که بنده با او چند ماه پیش داشتم قصد حضور در فوتبال را ندارد. متاسفانه مسائلی را دامن می‌زنند که فضای پرسپولیس را ملتهب کنند. ۴ تیم بالای جدول را نگاه کنید، کدام خبرنگار از مدیر یا مربی‌شان یا جذب بازیکن جدید پرسیده است؟ در سه هفته اخیر مدام در مورد پرسپولیس می‌پرسند، اما در مورد تیم‌های دیگر چنین چیزی نیست. به دنبال حاشیه‌سازی برای پرسپولیس هستند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه مدیرعامل بانک شهر اعلام کرده او تا پایان فصل ابقا شده است هم گفت: ایشان به ما لطف دارد. ما چه باشیم و چه نباشیم پرسپولیسی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درویش: هنوز درباره ادامه همکاری با من صحبت نکردند/ بعد از بازی با سپاهان به قرارداد اوسمار می پردازیم+ فیلم
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • آمار شهدای غزه به ۳۴۲۶۲ نفر رسید
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • سرمربی الهلال: باختیم ولی سرمان را بالا می‌گیریم
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است