Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که دلیلی برای باقی ماندن نظامیان آمریکایی در این کشور وجود ندارد.

وی افزود: این نظامیان، از خاک عراق برای اهداف غیررسمی استفاده می کنند و حضور آنها بعد از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم اخراج آمریکایی ها، توجیهی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزیادی تاکید کرد که زمان اخراج همه نظامیان خارجی و در صدر آنها نظامیان آمریکایی از عراق فرا رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر لزوم اخراج همه نیروهای خارجی از این کشور، پارلمان بر دولت عراق برای اجرایی کردن این مصوبه فشار می آورد.

الزیادی اضافه کرد: مردم عراق منتظر اجرایی شدن مصوبه پارلمان و نهایی شدن پرونده حضور نظامیان خارجی در کشورشان هستند.

این نماینده پارلمان عراق پیشتر نیز با اشاره به توانایی‌های نظامی داخلی عراق، تأکید کرده بود: ما نیازی به بقای نیروهای نظامی آمریکا در خاک خود نداریم. توافق امنیتی امضا شده میان واشنگتن و بغداد باید لغو شود.

کد خبر 5119056 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق اخراج نظامیان نظامیان آمریکایی ایالات متحده امریکا عراق دونالد ترامپ کنگره آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 رژیم صهیونیستی قاسم سلیمانی ایران فالح الفیاض جو بایدن فلسطین لبنان حشد شعبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال

دفاع ترکیه در اشاره به سفر اردوغان به عراق گفت: «برای اولین بار در روابط دو کشور توافقنامه راهبردی امضا خواهیم کرد.» - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه به بغداد و سپس به اربیل خواهد رفت. از آخرین سفر اردوغان به عراق 12 سال می گذرد.

یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در اشاره به سفر اردوغان به عراق گفت: «برای اولین بار در روابط دو کشور توافقنامه راهبردی امضا خواهیم کرد.»

وی در رابطه با حضور «پ ک ک» در عراق اضافه کرد: «دوستان عراقی ما، پ ک ک را سازمان تروریستی اعلام نکردند اما برای اولین بار اصطلاحی نزدیک به آن را قبول کردند.»

پیش تر هاکان فیدان، وزیر خارجه به همراه یاشار گولر، وزیر دفاع و ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه در بغداد، نشست امنیتی برگزار کرده بودند.

گولر در اشاره به جزئیات توافقنامه راهبردی عراق و ترکیه افزود: «در این توافقنامه، ایجاد منطقه ای هائل تا فاصله 30 کیلومتری خاک عراق جهت پاکسازی دو منطقه «گارا» و «قندیل» از اعضای پ ک ک، گنجانده خواهد شد.»

همچنین رجب طیب اردوغان در خصوص سفرش به عراق، مسئله آب، گاز و نفت را حائز اهمیت دانست.

ثائر الجبوری، عضو کمیسیون کشاورزی پارلمان عراق در اشاره به سفر هیئت ترکیه ای، احتمال امضای پروتکل آب بین دو کشور را قوی می داند.

وی در مصاحبه با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «اقتصاد و آب دو مسئله اصلی این سفر خواهد بود. اردوغان، «جاده توسعه» را عاملی برای احیای اقتصاد ترکیه می بیند. بغداد فعالانه به دنبال امضای پروتکل جامع درخصوص پرونده آب است که حق عراق را به طور عادلانه در جهت تامین آب های دجله و فرات تضمین خواهد کرد.»    

بیانیه مشترک امنیتی ترکیه و عراق؛ حضور پ ک ک در عراق غیرقانونی استاردوغان: "جاده توسعه" را با کمک امارات و عراق به جاده ابریشم جدید تبدیل می‌کنیم

 

در ماه های گذشته محسن المندلاوی، نائب رئیس پارلمان عراق و نعمان کورتولموش، رئیس پارلمان ترکیه درباره فعال سازی کمیته مشترک آب و امنیت توافق کرده بودند.

انتظار می رود در سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق علاوه بر پرونده های جاده توسعه و بحران آب، مسائلی از قبیل صادرات نفت اقلیم کردستان و بحران ریاست پارلمان عراق مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. همچنین رسانه های عراقی پیش بینی می کنند 40 تفاهمنامه بین طرفین امضا خواهد شد.   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکایی را از سر می‌گیریم
  • چاد هم نظامیان آمریکایی را اخراج می کند
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال