Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:59:54 GMT

راستی آزمایی تسهیلات کرونایی به ضرر قشر ضعیف؟!

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۱۳۴۷

راستی آزمایی تسهیلات کرونایی به ضرر قشر ضعیف؟!

ایسنا/مازندران محدودیت های کرونایی مشکلات زیادی را برای مشاغل ایجاد کرده مخصوصاً کارگران روزمزد و راننده ها چراکه معیشت را برای آنها نیز دشوار کرده است، در این میان تمهیدات دولت از جمله پرداخت یارانه‌معیشتی و تسهیلات کرونا کمکی نه چندان زیاد اما مثمرثمر بوده است که متاسفانه در راستی آزمایی دوم که صورت گرفت برخی که مستحق دریافت این تسهیلات بودند بی بهره ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال باید پرسید مگر راستی آزمایی از پیش  صورت نگرفته بود، پس آن‌ها در دوره گذشته چطور تسهیلات یک میلیونی دریافت کردند اگر نیاز به راستی آزمایی مجدد بود که در لیست جدید چرا آنهایی در گذشته تسهیلات کرونایی دریافت کردند حذف شدند و  اگر ملاک این بود که همه مردم در هر سطحی به نوبت این تسهیلات را دریافت کنند پس گفتن اینکه این وام مخصوص افراد نیازمند بدون بیمه، کارگر و بدون درآمد بوده، حرف درستی نیست.

احمدی یک شوفر  روز مزد بدون بیمه تامین اجتماعی است که در سرمای زمستان با لباس‌هایی که یقینا گرمش نخواهد کرد،وی در گفت و گو با ایسنا می گوید: من بیمه تامین اجتماعی ندارم و روز مزد هستم و بر روی ماشین مردم کار می‌کنم، هرچند بیمه رانندگان داریم و البته بیمه کارگران  اما با این وضعیت معیشتی ، اجاره نشینی و درآمد حداقلی قانون کاری که از آن هم بی  بهره ام  و کرونا نیز به این وضعیت ما دامن زده  و دیگر توانی برای پرداخت بیمه ندارم.

وی با بیان اینکه در دوره اول یارانه معیشتی و تسهیلات کرونا به من تعلق گرفته اما اکنون هیچ کدام از این دو مورد را به من ندادند، می گوید: چطور می‌شود که شخصی بازنشسته هم معیشتی را دریافت کرده و هم وام کرونا را گرفته است اما به من کارگر چیزی ندادند.

احمدی ادامه داد: من نیازمند تر بودم یا آن کارمندی که ماهی هفت تا ۱۰میلیون تومان حقوق می‌گرفته، چگونه راستی آزمایی انجام شده که افرادی مانند من شامل این دریافت این تسهیلات نمی شوند.

این کارگرمی گوید: با شیوع کرونا و کم شدن مسافر و جابه جایی ها  به دلیل محدودیت های کرونایی در شهرهای مازندران مسافر هم کم شده و درآمد ما نیز کاهش پیدا کرده است.

به دنبال پیگیری های ایسنا،  مشخص شده واریزی معیشتی به حساب  کارمندان و  بازنشسته ها صورت گرفته، هرچند به دلیل تکمیل فرآیند همسازان سازی حقوق بازنسشتگان از سوی دولت، عده‌زیادی از بازنشستگان نیز با مشکل  مواجه هستند.

صالحی یک بازنشسته که حدود ۱۵ سال پیش بازنشسته شد و از  عدم همسان سازی مناسب حقوق بازنشستگان گلایه‌مند است  در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من ۱۵ سال پیش بازنشسته شدم  اما عدم همسان‌سازی مناسب حقوق بر مشکلات  معیشتی من نیز افزوده است.

 او ادامه داد : من و همسرم به ظاهر دو نفر هستیم اما علاوه بر فرزندان، نوه ها نیز به جمعیت ما اضافه شدند و هر کدام به عنوان فرزند توقع یاری و کمک نیز از ما دارند چرا اینکه همه فرزندان من مشغول به کار ثابت نیستند و توقع دارند دست آنها را بگیرم.

این بازنشسته گفت:  هر چند معیشتی برای ما واریز شده اما من حاضر بودم معیشتی ما بازنشستگان را ندهند اما به فرزند بیکار من معیشتی و تسهیلات کرونا تعلق گیرد چه بسا اینکه به  حساب کارمندانی که ۷ تا ۱۰ میلیون حقوق بگیر هستند، معیشتی واریز شده است اما  فرزند بیکار من و امثال آن را در دوره اول این تسهیلات را گرفتند اما در این دوره از این قاعده مستثنی بودند و نزد همسر و فرزند خود پیش از گذشته شرمنده شدند.

صالحی گفت: من هم به عنوان یک بازنشسته از اوضاع مالی خوبی برخوردار نیستم چون عدم همسان سازی حقوق  معیشت من را نیز دچار مشکل کرده هرچند آنهایی که پیش از من بازنشسته شدند بیشتر از من دچار مشکلات معیشتی هستند و  نیازمند این است که دولت  برای وضعیت معیشتی بازنشستگان نیز فکری کند.


برخی راستی آزمایی ها دچار اشتباه شد/افراد برای اعتراض به سامانه تسهیلات  رفاه ایرانیان مراجعه کنند

کامران اصغری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا  در گفت‌وگو با ایسنا  با بیان اینکه در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از خانوارها در شرایط شیوع بیماری کرونا سازوکار حمایت جبرانی معیشت خانوارها در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: کمک بلاعوض یک میلیون ریالی  ماهانه به ازای هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا پایان سال جاری ، به سرپرست خانوار پرداخت می شود.

وی  افزود: تعداد اعضای خانواده نیز با توجه به زمان پرداخت تسهیلات اول یعنی فروردین سال ۱۳۹۹ درنظر گرفته شد و به عده ای پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران درباره پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرست خانوار گفت: تمامی افرادی که در نوبت قبل، تسهیلات معیشتی دریافت کرده اند و درآمد ثابت ندارند، در لیست دریافت وام یک میلیون تومانی بودند و افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادها عمومی غیر دولتی، بازنشستگان، بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نشدند.


اصغری در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه عده ای از مردم که از درآمد ثابت برخوردار نبودند  اما تسهیلات کرونا و معیشتی هم به آنها تعلق نگرفت، اظهار کرد:  در برخی موارد اشتباهی صورت گرفته  اما در جایی نیز اطلاعات مردم کامل نبوده که موجب این موارد شد.

وی گفت: مردم برای پیگیری صرفاً کد ملی خود را وارد سامانه معیشتی و سامانه تسهیلات رفاه ایرانیان نموده و اعتراض خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران افزود: در مازندران هیچگونه دسترسی خاصی وجود ندارد و تمام اطلاعات از تهران بررسی می شود .

اصغری گفت: دولت اعلام کرده تمام پرداختی ها تا پایان سال انجام می شود و نگرانی وجود ندارد.

وی درباره چگونگی شرایط بازپرداخت وام یک میلیون تومانی، افزود: بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد از محل باقی مانده منابع بسته جبرانی مصوب ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تسهیلات کرونایی یک میلیون تومانی تسهیلات کرونا راستی آزمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسیر عبداللهی صبح چهارشنبه در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره ۱۳ قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6087432

دیگر خبرها

  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • افزایش تسهیلات ازدواج درهرمزگان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد