Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه وبینار تخصصی با کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و اداره کل آموزش و توسعه مشارکت‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، با موضوع بررسی و هماهنگی‌های لازم جهت روند اجرایی برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، یکشنبه بیست و یکم دی ماه در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدفخرالدین اسماعیلی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها در این جلسه، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در کمیته‌های مختلف نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت، رسالت اصلی دفتر آموزش را یک رسالت زیرساختی و زیربنایی دانست و گفت: برای تقویت این زیرساخت قطعاً موارد مهمی نیاز است و بی شک یکی از آن موارد در حوزه راهبری فعالیت‌های قرآنی، همراهی و همدلی هرچه بیشتر استان‌ها در برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت است.

وی با اشاره به فضای کرونایی کشور گفت: خوشبختانه، هیجده دوره قبل را به صورت حضوری برگزار کردیم اما دوره نوزدهم از این حیث تفاوت دارد که شرایط کنونی کشور این اجازه را به ما نمی‌دهد و ما را مجبور کرده که به سمت برگزاری آزمون مجازی پیش برویم و طبعاً زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در این مسیر پیش قراول امور است.

اسماعیلی، تنوع و تکثر محدوده سنی شرکت کنندگان و رشته‌های گوناگون آزمون را امری بی‌بدیل، ارزشمند و از نقاط قوت این رویداد ملی دانست و خاطر نشان کرد: در این آزمون داوطلبان می‌خواهند محدوده دانش خود را در حوزه علوم قرآنی و عترت طاهره (س) محک بزند و شایسته است ما نیز جهت برگزاری آزمونی سربلند و موفقیت‌آمیز، با همراهی و همدلی مسئولین امر، این آزمون را به نحوی مطلوب و در شأن قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها در بخش دیگری از سخنان خود، نقش مؤسسات قرآنی سراسر کشور را ارزشمند، تأثیرگذار و مهم توصیف کرد و تاکید کرد: وظیفه مؤسسات قرآنی کشور این است که قرآن آموزان را نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی در امر برگزاری آزمون مجازی تفهیم کنند و الزامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را تا حد امکان برای داوطلبان فراهم کند.

رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، در پایان بر لزوم هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر دفاتر قرآن و عترت استان‌ها با مسئولین کمیته‌های مختلف آزمون تاکید کرد.

در ادامه این جلسه کارشناسان دفاتر قرآن و عترت استان‌ها و برخی از مؤسسات مجری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت پرداختند.

گفتنی است؛ برگزاری آزمون سراسری قرآن و عترت یکی از برنامه‌های مهم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که هر ساله به صورت منظم و حضوری برگزار شده است، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این آزمون در نیمه اول اسفندماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5118850

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن قرآن کریم قرآن قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی آیت الله مصباح یزدی آزمون سراسری قرآن و عترت حرم حضرت عباس ع فعالیت های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انقلاب اسلامی ایران کربلا حرم امام حسین رادیو قرآن تفسیر راهنما نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزاری نوزدهمین قرآن و عترت برگزاری آزمون استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه گل و گیاه همزمان با هفته فرهنگی اصفهان با محوریت گل و گیاه، گیاهان دارویی و صنایع دستی از امروز (پنجشنبه) در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار می‌شود.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین نمایشگاهی که در سال ١٤٠٣ برگزار خواهد شد، نمایشگاه گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی، سوغات با حضور شرکت‌کنندگان از سراسر کشور است.

وی افزود: این نمایشگاه با محوریت موضوعاتی از قبیل گل و گیاه، گیاهان دارویی، صنایع دستی و سوغات برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه از ششم تا دهم اردیبهشت همزمان با هفته فرهنگی اصفهان از ساعت ١٥ تا ٢١ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان واقع در کمربندی شرق، روبه‌روی منطقه روشن‌دشت برگزار خواهد شد.

طحانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مکان نمایشگاه بین‌المللی روشن دشت با نمایشگاه واقع در پل شهرستان حدود شش کیلومتر فاصله مکانی دارد، تمهیداتی برای سهولت در تردد بازدید کنندگان با شرکت مسافربری اسنپ به عمل آمده است.

وی افزود: طبق تفاهم نامه انجام شده با شرکت اسنپ یک کد تخفیف برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، همچنین با شرکت واحد اتوبوسرانی برای تسهیل در خدمات‌رسانی به بازدید کنندگان تمهیداتی انجام شده است.

کد خبر 747705

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵ هزار و ۷۰۰داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد
  • ۸ درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • نوزدهمین دوره آزمون ملی حفظ قرآن برگزار می‌شود
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد