Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - بندرعباس، هستی دهقانی: در پی دیدار مسؤولان کمیسیون بهداشت و درمان و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیرین استان فارس با رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان‌ماه سال 1385 و توصیه و تأکیدات معظم‌له بر واگذاری امور سلامت مردم به مردم و با توجه به سوابق بسیار درخشان و ارزشمند جناب آقای سیدرضا نیری در گسترش فرهنگ ایثار و خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان طی سالیان متمادی، نامبرده طی حکم مورخه 17/5/86 از سوی کامران باقری لنکرانی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌عنوان مشاور وزیر و رئیس ستاد مرکزی خیرین سلامت کشور منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل هیئت مؤسس و هیئت امنا، از اقدامات بعدی بود که این مهم با دعوت جمعی از خیرین مقیم استان تهران و تعامل با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد.

با مشخص شدن هیئت‌های مذکور، اساسنامه مجمع خیرین سلامت کشور به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد، تنظیم و جهت اخذ مجوزهای لازم و ثبت در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری به وزارت کشور ارائه گردید.

مجمع خیرین سلامت کشور در تاریخ 19/10/1388 به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری صحیح از کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی و هدایت این کمک‌ها به اولویت‌های ملی در حوزه سلامت، در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسید و فعالیت خود را رسماً آغاز نمود.

مجمع خیرین سلامت به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد است و تمامی فعالیت‌های آن غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی بوده و در موضوع بهداشت و درمان با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، فعالیت می‌کند و مطابق اساسنامه مربوطه اداره می‌شود.

سرانجام تصمیم گرفتیم در همین باره با عبدالمجید مرادی‌نسب رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان گفت‌وگویی داشته باشیم تا با کم و کیف کار و فعالیت‌های گسترده این سازمان مردم‌نهاد در استان بیشتر آشنا شویم.

بیمارستان دوستدار کودک 10درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

عبدالمجید مرادی‌نسب رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: پروژه بیمارستان دوستدار کودک با 9000 متر مربع زیربنا در ضلع شمالی بیمارستان کودکان بندرعباس از سال 98 کلید خورد و تاکنون 10 درصد آن تکمیل شده است و بعد از تأمین اعتبار پیش‌بینی می‌شود تا 30 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت با توجه به مسؤولیت‌ها در جهت ایجاد فیزیکی ساختمان‌های حوزه سلامت اقدام به فعالیت نموده است و تاکنون چندین خانه بهداشت از سوی این مجمع در مناطق مختلف استان احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان گفت: سال گذشته در هفته دولت و در دهه فجر با حضور استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دو مرکز جامع سلامت در بخش رودخانه شهرستان رودان و روستای طولای قشم به ترتیب با زیربنای 650 متر و 500 متر با فضای مرکز جامع سلامت و درمانگاه، دو محل زیست پزشک و دو اتاقک سرایداری توسط این مجمع افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

احداث مرکز جامع سلامت در قلات بالا

مرادی‌نسب تصریح کرد: با کمک خیرین نیک‌اندیش، خانه بهداشت روستای سرخنگی شمیل و یک خانه بهداشت در چاه‌فعله شرقی بندرعباس با زیربنای هر واحد 120 مترمربع و هر واحد با مبلغ دو میلیارد ریال اعتبار ساخته شد و یک مرکز جامع سلامت در قلات بالا با مشارکت خیرین محلی در حال احداث است.

وی ادامه داد: همه پروژه‌های ما با تأیید دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان و پس از نیازسنجی به مجمع خیرین سلامت واگذار می‌شود که خوشبختانه با توجه به رسالت سازمانی خود اقدام به جذب خیران در کشور خواهد کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان عنوان داشت: طی یک سال اخیر پروژه ساختمان بیمارستان دوستدار کودک بندرعباس با 9000 متر زیربنا با گنجایش 120 تخت و با بخش‌های اورژانس، خون و سرطان، پیوند مغز و استخوان، بستری، بخش جراحی اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و کلینیک تخصصی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال اجراست که بیشترین کمک مالی از سوی هیئت مدیره محترم مؤسسه خیریه ساحل خلیج فارس بندرعباس با بیش از دو و نیم میلیارد تومان تامین اعتبار صورت گرفته است.

هرمزگانی‌ها در ساخت بیمارستان دوستدار کودک سهیم شوند

مرادی‌نسب افزود: اخیرأ با مشارکت سه مرکز نیکوکاری ایران، غدیر و باران با مدیریت مجمع خیرین سلامت فعالیت‌هایی در جهت تبلیغات و جذب مشارکت‌های مردمی از طریق فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌وطنان نیکوکار در پهنه گسترده استان هرمزگان ان‌شاءالله با خرید معنوی بخشی از این پروژه در جهت بهره‌برداری زودتر این پروژه گام بردارند چراکه این کار هم از نظر انسانی و هم بعد معنوی دارای برکات فراوانی است.

رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان ادامه داد: خوشبختانه در سال 98 با توجه به ورود مؤسسه حمایت از کودکان دارای بیماری مادرزادی با نام مخفف محکم (مؤسسه حمایت از کودکان مادرزادی) با اعزام 30 دوره 10 روزه فوق تخصص و جراح اطفال از استان‌های تهران، قزوین و فارس بیش از 5000 کودک با ناهنجاری‌های مادرزادی شناسایی و غربالگری شدند و 614 نفر از این عزیزان تحت عمل جراحی قرار گرفته و به شرایط عادی بازگشتند.

کمک‌های مؤمنانه و مجمع خیرین سلامت

مرادى‌نسب افزود: این بیماری همانند شکاف کام و یا اتفاقات ناگوار پیش آمده در حین بارداری مادر و از بدو تولد کودک به دلایل مختلف از جمله ژنتیک و غیره موجب می‌شود تا کودک با ناهنجاری‌های مختلف رو به رو شده و دچار مشکل شود.
 
وی گفت: از طریق خیرین مجمع سلامت در بحث کرونا با همراهی دیگر شعبات سراسر کشور، در استان هرمزگان بیش از دو میلیارد ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری و دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان شهید محمدی خریداری شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان ادامه داد: در همین راستا 200 میلیون تومان به حساب دانشگاه علوم پزشکی واریز و تعدادی ماسک و کمک‌های نقدی بین نیازمندان توزیع شد و البته همکاری در جهت ایجاد یک نقاهتگاه با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی در بلوار پاسداران بندرعباس هم انجام شده است.

عمل پیوند مغز استخوان در هرمزگان

مرادی‌نسب افزود: از سوی مجمع خیرین سلامت استان هرمزگان در ماه مبارک رمضان و همچنین شب میلاد باسعادت حضرت زینب(س) در مسجد امام محمدباقر(ع) کوی نیایش توزیع سبد معیشتی صورت گرفت.

 وی تصریح کرد: مدیرعامل مرکز نگهداری سالمندان لقمان حکیم تازیان در سال جاری به این مجمع مراجعه کرد و مشکلاتی عنوان شد که بحمدالله با یک فراخان عمومی، مردم به کمک این مرکز شتافتند و 180 میلیون تومان کمک‌های نقدی به حساب این مرکز واریز و بیش از 70 میلیون تومان هم دام زنده و گوشت گرم و موادغذایی به این مرکز تحویل داده شد.

رئیس مجمع خیرین سلامت هرمزگان بیان داشت: بخش خون و سرطان و پیوند مغز استخوان با حضور دکتر مولوی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خوشبختانه جزو استان‌هایی قرار گرفتیم که این عمل را انجام می‌دهند و این امکان برای درمان بیماران سرطانی پیش آمد که ان‌شاءالله با مشارکت مردم و افتتاح بیمارستان دوستدار کودک، اتفاقات خوبی در هرمزگان در زمینه درمانی این بیماری رخ خواهد داد.

عکس: عادل ذاکری

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان سلامت بیمارستان هرمزگان بیمارستان دوستدار کودک مجمع خیرین سلامت هرمزگان بیمارستان دوستدار کودک دانشگاه علوم پزشکی سازمان مردم نهاد مرکز جامع سلامت استان هرمزگان بهره برداری سلامت کشور مرادی نسب کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز زنجان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت:تاکنون برای اجرای پروژه‌های حمایتی مسکن ۲۷۱ هکتار زمین بصورت اجاره ۹۹ ساله تامین شده است و برای بقیه متقاضیان واجد شرایط نیز در مرحله تامین و الحاق اراضی مدنظر می‌باشد.

قزوینیان با بیان اینکه برنامه چهارساله استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ واحد مسکونی است، گفت: از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن حمایتی برش دو ساله استان ۱۳ هزار و ۵۳۱ واحد مسکونی است، تصریح کرد: برش دو ساله در بخش خودمالکی ۶ هزار و ۱۴ واحد، بازآفرینی شهری ۴ هزار و ۵۱۰ واحد و در بخش مسکن روستایی ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، به میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و گفت: پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن از متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار هستند.

قزوینیان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن ملی در بخش خودمالکی را ۵۵ درصد، بازآفرینی شهری ۳۴ درصد و در بخش روستایی را ۹۲ درصد اعلام کرد.

وی گفت: برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت تامین اراضی برای ۲۱ هزار متقاضی واجد شرایط طرح مذکور در دست اقدام می‌باشد و در سال جدید با جدیت پیگیر تامین زمین هستیم.

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی