Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سعید شهند صبح امروز در کمیته عوارض آلایندگی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته، تعداد واحدهای صنعتی آلاینده استان اردبیل ۴ مورد کاهش یافته و به ۱۲ واحد آلاینده رسید که در این زمینه شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد بیشترین واحدهای آلاینده را دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال، بیش از یک هزار مورد پایش از صنایع استان اردبیل انجام شد که منجر به تشکیل پرونده برای ۱/۶ درصد صنایع جهت درج در فهرست صنایع آلاینده گردید.

پرداخت تسهیلات زیست محیطی به صنایع آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ادامه داد: واحدهای صنعتی ملزم به رعایت اصول زیست محیطی بوده و مطابق قانون مالیات بر ارزش افزوده، صنایع آلاینده باید یک درصد از قیمت فروش را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت نمایند.

شهند تصریح کرد: طبق قانون بودجه سال‌جاری، ۳۵ درصد از درآمد ناشی از عوارض آلایندگی صنایع به صندوق ملی محیط زیست واریز می‌شود تا در قالب تسهیلات از سوی صندوق به واحدهای آلاینده اعطا شود.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام یافته، تسهیلات مربوط به صنایع آلاینده در آستانه پرداخت به یکی از واحدهای آلاینده استان اردبیل است.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل صنایع آلاینده عوارض آلایندگی صندوق ملی محیط زیست اردبیل محیط زیست واحدهای آلاینده صنایع آلاینده استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،طه ایزان گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی نیز با حضور در مناطق استحفاظی و طبیعی با هرگونه تخلف زیست محیطی برخورد می کنند.

وی ادامه داد: طی این گشت ها  مناطق کوهستانی و مرزی قندیل این شهرستان مورد کنترل و پایش قرار گرفت و موردی از تخلفات زیست محیطی مشاهده نگردید.

دیگر خبرها

  • کاهش قابل ملاحظه رشد گیاهان با افزایش آلودگی صوتی
  • فعال شدن صنایع راکد در گرو همکاری بانک‌ها است
  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • کاهش مصرف سوخت و آلایندگی با استفاده از خودروهای برقی
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • پایش نوروزی مناطق کوهستانی و مرزی قندیل شهرستان پیرانشهر
  • پایش محیط زیستی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی
  • پایش زیست محیطی سه هزار و ۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی در استان مرکزی پایش شد