Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به یخ زدگی سطح آب سد خاکی گاوازنگ زنجان، برخی افراد بی‌محابا اقدام به پیاده روی، تیوپ سواری، سرسره و برف بازی بر روی این سطوح یخی می‌کنند که این کار خطر سقوط در آب و غرق شدگی را در پی دارد.

 زمستان امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد این تفریح زمستانی حادثه آفرین بر روی آب یخ زده این سد خاکی هستیم که متاسفانه اغلب نوجوانان و جوانان و برخی مواقع نیز خانواده ها همراه با کودکان از آن استقبال می کنند بی آنکه به عاقبت کار خود بیندیشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی افراد به منظور تفریح در این محل حضور یافته و با خیالی آسوده و بی آنکه ترسی به دل راه دهند بدون هیچ دغدغه و نگرانی بر روی سطح آب منجمد شده سد گاوازنگ برف بازی و سرسره بازی می کنند و شاید هنوز به این باور نرسیده اند که ممکن است در یک چشم زدن،  سطوح یخی زیر پایشان شکسته و آنها را به زیر آب کشیده و مرگ تلخ و ناخوشایندی را رقم بزند. 

یک شهروند زنجانی با بیان اینکه به چشم خود دیدم که زن و مردی، کودک خود را داخل کالسکه گذاشته و بر روی سطح یخ زده آب این سد مشغول به پیاده روی و صحبت بودند، گفت: باور کنید که مو بر تنم سیخ شد و بر خود لرزیدم چراکه اگر یخ زیر پای آنان فرو می ریخت قطعا حادثه دردناکی اتفاق می افتاد.

وی افزود: تفریح بر روی سطوح یخ زده آب، جگر شیر نمی خواهد بلکه تنها ناآگاهی، بی مبالاتی و بی احتیاطی است، وگرنه هیچ فرد عاقلی از این نوع تفریح زمستانی استقبال نمی کند چراکه این کار در آغوش کشیدن مرگ است.

این شهروند زنجانی اظهار داشت: سد گاوازنگ زنجان، چند سالی است که زمستان ها به عنوان یک محل و تفریحگاه زمستانی، علاقه ‌مندان بسیاری را به سمت خوب جلب کرده است و در این میان پیاده روی، سرسره بازی، تیوب سواری و برف بازی نیز طرفدارانی را پیدا کرده که ممکن است هرآن خطر شکستگی سطوح یخ زده آب و سقوط و فرورفتگی در آب، اتفاق بیفتد و کاری هم از دست دیگران برای نجان فرد درحال غرق شدن، برنیاید.   

یک خانواده زنجانی نیز گفت: پیاده روی، سرسره بازی و برف بازی بر روی آب منجمد در واقع بازی با مرگ است و اگر اتفاقی رخ دهد برای بازماندگان به غیر از یک عمر پشیمانی و آه و حسرت، چیزی نخواهد ماند.

این خانواده سه نفره که به منظور تفریح به این منطقه آمده بودند، اظهار داشتند: افراد چطور ممکن است از عواقب چنین کاری آگاه باشند اما به روی خود نیاورند شاید با خود فکر می کنند که حادثه و اتفاق همیشه برای دیگران است.

یک بانوی زنجانی نیز گفت: خانواده ها و بزرگترها باید اعضای خانواده و حتی دیگران را از تفریحات بر روی سطح آب یخ زده در این محل غیرایمن و نامطمئن که بسیار خطرناک و حادثه ساز نیز است منع کنند. 

وی افزود: علاقه مندان به این تفریح زمستانی دلهره آور باید بدانند که اگر سطح یخی آب زیرپای آنان بشکند در یک آن به زیر آب کشیده خواهند شد و در صورت وقوع این اتفاق نیز هیچ کمی از دست افراد حاضر در محل حادثه بر نخواهد آمد و حادثه دیده در مقابل چشم همگان در آب سرد و یخی غرق خواهد شد. 

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با بیان اینکه همه ساله توصیه ها و هشداری لازم برای امتناع شهروندان از این نوع تفریح زمستانی غیر معقول داده می شود، گفت: اما در این میان هستند کسانی که گوش به این تذکرات و هشدارها نداده و اقدام به این کار می کنند. 

محمدعلی حمزه پور، افزود: پیاده روی، سرسره بازی و برف بازی بر سطح آب یخ زده، کار بسیار اشتباه و خطرناکی است و هر آن ممکن است یخ سطح آب شکسته شده و افراد به درون آب سقوط کرده و زیر یخ کشیده شوند.

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد یا با خطرات پیاده روی، تیوپ سواری، سرسره و برف بازی بر روی آب یخ زده در سدها، آگاه نیستند یا اینکه آگاه هستند اما توجهی به خطرات ناشی از این کار ندارند. 

رییس هیات اسکی استان زنجان نیز به خطرات ناشی از تفریح بر سطوح یخ زده آب اشاره کرد و گفت: این تفریح غیرایمن، عملی بسیار حادثه آفرین است و جان افراد را در معرض تهدید و خطر جدی قرار می دهد که باید از آن پرهیز شود. 

رضا اژدری، افزود: افراد مطمئن نیستند که ضخامت یخ سطح آب این سد خاکی چند سانت است و اگر یخ ترک برداشته و شکسته شود سقوط در درون آب و غرق شدگی در آن حتمی خواهد بود.

وی تصریح کرد: پس بهتر است قبل از اینکه حادثه ای اتفاق بیفتد و پشیمانی به بار بیاید دست از این نوع تفریح زمستانی برداشت و زندگی را برای دیگر افراد خانواده و دوستان و آشنایان، تلخ نکرد.  /ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تفریح زمستانی برف بازی سرسره بازی پیاده روی آب یخ زده یخ زده آب سطوح یخ بر روی سطح آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود

منوچهر یارمحمدی مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تاثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

یارمحمدی خاطرنشان کرد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان و خاطرنشان کرد: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تصادف پژو پارس با کامیون در قزوین یک‌کشته برجای گذاشت
  • سنگ تمام ویسی برای ساسان: او وزیر تیم من است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • ساماندهی محدوده پل میر بهاءالدین زنجان آغاز شد
  • بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • کاهش سهم تفریح و سفر طی ۱۰ سال