Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مجید یزدان پناه» روز دوشنبه در جلسه شورای معاونان که در سرسرای تدبیر اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار شد، افزود: پایه های اول و دوم ابتدایی؛ بنیان و پایه تحصیلی دانش آموزان برای آموزش و یادگیری است، اگر از ابتدا خوب آموزش نبینند، در مقاطع تحصیلی بعدی دچار افت شدید درسی و ضعف یادگیری می‌شوند به همین دلیل تاکید به تشکیل حضوری این کلاس ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او توضیح داد: تجربه این یک سال گذشته نشان داد که دانش آموزان کلاس های اول و دوم توانایی یادگیری درس در فضای مجازی و غیرحضوری را ندارند و یادگیری آنها باید عملی و حضوری باشد، همه خانواده ها در طول این چند ماه این را مطلب متوجه شدند و بسیاری از آنها خودشان خواهان تشکیل کلاس ها به صورت حضوری هستند.

یزدان پناه، در تشریح نحوه تشکیل کلاس های اول و دوم از ابتدی بهمن ماه گفت: کلاس ها نباید بیشتر از ۱۰ دانش آموز باشد و اگر کلاسی بیش از ۱۰ نفر در شبکه شاد دانش آموز دارد برای حضور سرکلاس باید آنها را  تقسیم و به صورت نوبتی سرکلاس حاضر شوند، البته تصمیم اصلی درباره جزییات اینکه چگونه کلاس‌های حضوری تشکیل شود با انجمن اولیا مدارس و شورای مدارس است، تا نگرانی خانواده ها برطرف شود.

وی اضافه کرد: برای ضد عفونی مدارس و کلاس ها و سرویس های بهداشتی مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی بین مدارس توزیع شده و تیم های بهداشتی نیز برای مشاوره روحی روانی دانش آموزان و همچنین نظارت برسلامت آنها در مدارس حضور پیدا می کنند و به دانش آموزان برای رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش می دهند.

یزدان پناه در ادامه گفت: حضور تمام کادر اداری و اجرایی آموزش و پرورش در سازمان و مدارس شهرستان ها از ابتدای بهمن ماه اجباری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین اعلام کرد تمام مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارند، با رعایت پروتکل های بهداشتی باید حضوری تشکیل شود و کلاس ها باید با تعداد کمی از دانش آموزش تشکیل شود که تقریبا تمام مدارس روستایی شامل این مصوبه می شوند.

یزدان پناه همچنین گفت: هنرستان ها و مقطع کار دانش که دروس عملی دارند باید کلاس های آنها با رعایت ظرفیت حداکثر ۱۰ نفر از ابتدای بهمن ماه حضوری تشکیل شود.  

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطالعات نشان داده که دانش آموزان در وضعیت بحران ویروس کرونا، ۵۰ درصد دچار افت تحصیلی داشتند و این برای سال های درسی بعدی آنها بسیار نگران کننده است به همین دلیل آموزش و پرورش سعی می کند در مقاطع پایه ای و مهم تا حد امکان در وضعیت زرد و آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی کلاس‌ها را با رضایت خانواده ها حضوری تشکیل دهد.

یزدان پناه با بیان اینکه شبکه دانش آموزی شاد همچنان طبق برنامه ریزی‌ها برقرار است، گفت: فقط ۲ پایه اول و دوم آن هم در شهرهایی که در وضعیت زرد و آبی قرار دارند حضوری تشکیل می شود، بنابراین شبکه شاد همچنان روش اصلی آموزش در این برهه زمانی است و برنامه های کلاسی و درسی آن برقرار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت نزدیک به ۳۳۲ هزار دانش اموز دارد که نزدیک به ۱۷۶ هزار تن از آنها در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.  

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس کرمانشاه شبکه شاد دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس کرمانشاه ویروس کرونا مدارس کرمانشاه شبکه شاد دانش آموزان اخبار کنکور استان کرمانشاه آموزش و پرورش اول و دوم دانش آموزان حضوری تشکیل یزدان پناه تشکیل شود بهمن ماه کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد

احمد رضا اجتهادی گفت: این تعداد فضای آموزشی شامل ۲۴۰ کلاس درس با زیربنای ۴۴ هزار و ۹۵۰ مترمربع است که در اختیار دانش‌آموزان استان قم قرار گرفته‌است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم عنوان کرد: سال گذشته کلنگ‌زنی پنج پروژه جدید نیز به انجام رسید که در حال ساخت است.

اجتهادی بیان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس قم، طرح استفاده از ظرفیت‌های خیری برای درآمدزایی و خودکفایی مدارس و پیگیری این موضوع را در استان در دستور کار دارد که یکی از جلوه‌های این امر، پیگیری تاسیس سامانه تولید برق از انرژی پاک خورشیدی در پشت بام مدارس است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم  بیان کرد: سال گذشته همزمان با آیین بهره‌برداری از ۹۵۰ فضای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در ایام الله دهه فجر، سامانه تولید برق از انرژی خورشیدی در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا (س) به بهره‌برداری رسید که ۲۰ کیلووات ظرفیت دارد و طبق نرخنامه مصوب سال گذشته، می‌تواند در هر ماه حدود ۹۰ میلیون ریال درآمد برای مدرسه کسب کند.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان