Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو جوان بابلی در استان مازندران نرم افزاری برای آموزش آنلاین دانش آموزان ساخته اند که قابلیت های آن از نرم افزار شاد بیشتر بوده و مشکلات عدیده ای دانش آموزان و معلمان در هنگام استفاده از "شاد" را داشته اند ندارد.

شیوع کرونا در کشور و همه‌گیری این بیماری نگرانی هایی را نیز در بین دانش‌آموزان و والدین  ایجاد کرد به طوری که در برخی شهرهای کشور در وضعیت این اپیدمی با وجود اینکه چندین هم حساس نبود اما شاهد درگیری دانش آموزان با این ویروس منحوس شدیم و در این راستامسئولین امر و وزارت آموزش و پرورش بر اجرای آموزش مجازی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در کنار تعطیلی مدارس باید با فرآیند آموزش مجازی زمینه‌سازی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان فراهم می‌شد؛ هر چند در روزهای نخست شیوع کرونا آموزش‌های مدرسه با چالش های فراوانی روبه رو بود اما راه‌اندازی نرم‌افزار شاد که برای آموزش مجازی از سوی وزارت آموزش و پرورش تعبیه شده بود به تنهایی پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان نبوده و در این راستا دانش آموزان و معلمان به نرم‌افزارهای مجازی دیگری از جمله واتساپ رجوع می‌کردند و در این میان نرم افزاری که با قابلیت اجرایی مناسب و پوشش دهی کامل باشد نیز در فضای مجازی ارائه نشد که در این راستا  این دو مازندرانی با استفاده از علم و دانش و فناوری بومی توانستند تا حد زیادی این خلا را پر کنند.

سعید فضیلت تولید کننده نرم افزار ایرانی رایسا در نشستی با خبرنگاران با اشاره به ضرورت نرم افزار رایسا برای دانش آموزان اظهار کرد: این نرم افزار با قابلیت برگزاری کلاس درس به صورت همزمان با تعداد دانش آموزان مشخص تولید شده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان و معلمان با داشتن این نرم افزار مانند روزهای عادی اما در فضای مجازی در محیط کلاس حاضر می‌شوند.

این نخبه‌ مازنی گفت: کد نویسی رایسا بر اساس سرعت اینترنت در کشور انجام شده و همه امکانات مورد نیاز برای برگزاری کلاس آنلاین در رایسا تدارک دیده شده است.

فضیلت در ادامه با اشاره به هزینه بسیار پایین برای تهیه این نرم افزار گفت: تیم کارشناسی ما متشکل از 15 نفر برنامه نویسان نخبه، نیازمندی‌های کلاس آنلاین را لیست کرده و با کد نویسی‌های خاص به همه دغدغه‌های معلمان و دانش آموزان پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به استفاده از این نرم افزار در بزرگترین مدرسه غیر انتفاعی در بابل تصریح کرد: مدیران مدرسه و خانواده‌ها نسبت به استفاده از این نرم افزار اعلام رضایت کرده اند و بازدهی این تولید از نتیجه‌ی خوبی برخوردار بود.

تولید کننده نرم افزار ایرانی رایسا درباره دیگر قابلیت‌های این نرم افزار گفت: انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا، چت و قفل چت، امکان پخش صدا و تصاویر همه دانش آموزان به صورت همزمان، ضبط خودکار و ذخیر در سرور، خصوصی سازی پرسش و پاسخ، آرشیو آنلاین از خصوصیات این نرم افزار است.

فضیلت به  امکان حضور و غیاب هوشمند اشاره کرد و یادآورشد: امکان تست سامانه پیش از خرید،پشتیبان سریع و لحظه‌ای و قیمت مناسب  از دیگر قابلیت‌های این نرم افزار است.

لینک کوتاه: asriran.com/003CyD

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نرم افزار نرم افزار دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


او گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


او گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی