Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:50:12 GMT

خواهش وزیر نفت از مردم/ در مصرف گاز صرفه جویی کنید

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۴۳۵۹۳

خواهش وزیر نفت از مردم/ در مصرف گاز صرفه جویی کنید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه، وزیر نفت در آئین امضای قرارداد مرحله سوم طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار، گفت: در طرح‌های نگهداشت و تولید تصمیم گرفتیم تمام این قراردادها با پیمانکاران ایرانی امضا شود و پیوستی در آن قرار دادیم که تجهیزات از داخل تأمین شود و اکنون به ۷۲ درصد ارزشی ساخت داخل رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمام منابع طرح‌های نگهداشت و تولید از بازار سرمایه تأمین می‌شود که این برای نخستین بار در صنعت نفت است. این قراردادهای در اوج تحریم‌ها و برای ایجاد امید و ایجاد کار برای پیمانکاران و سازندگان داخلی تدوین و امضا شده است. آرزوی‌ام است شرکت‌های استانی تقویت شود.

زنگنه اضافه کرد: در دوران تحریم بسیار سختی کشیدم؛ ملت بسیار سختی کشیدند. اما درس‌های بزرگی آموختیم و ظرفیت‌های بزرگی ایجاد شد که نمی‌توانیم درباره جزئیات آن بگویم. اما تحریم‌ها مردنی است. ما از این ظرفیت‌ها دست نمی‌کشیم. ظرفیت ما برای فروش نفت و دریافت پول نفت اصلاً با سال ۹۷ قابل مقایسه نیست. باید از ظرفیت‌هایی که در دوره تحریم ایجاد شده استفاده کنیم.

وزیر نفت گفت: ما یکی از کشورهای هستیم که انرژی در آن زیاد هدر می‌رود بنابراین پیشنهاد می‌شود انرژی صرفه‌جویی شده از سوی دولت خریداری شود که کار مهمی است و از همه می‌خواهم هم‌فکری کنند.

زنگنه ادامه داد: تولید گاز کشور در سال‌جاری ۶۴ میلیون مترمکعب و اندازه ۲ فاز پارس جنوبی افزایش یافته و ۱۲ درصد مصرف گاز در بخش خانگی افزوده شده است. کسی می‌تواند چنین انرژی را تأمین کند!؟ هیچ راهی جز صرفه‌جویی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران اخیراً اعلام کرده است مازوت برای صادرات کم است و مخازن خالی شده است. ما مشکلی برای صادرات مازوت نداریم. چرا هر کسی در کار دیگری دخالت می‌کند!؟

زنگنه گفت: خواهشم این است یک تا دو درجه در مصرف گاز صرفه‌جویی شود. با ادارات دولتی که مصرف بالایی دارند برخورد شده است و استانداران خیلی در این زمینه کمک کردند. ما بحث‌مان مصرف نیست؛ این است که اسراف نشود.

کد خبر 5119249

منبع: مهر

کلیدواژه: بیژن نامدار زنگنه وزارت نفت مصرف گاز فولاد لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار مصرف گاز شاخص کل بورس ویروس کرونا بانک مرکزی بورس تهران قیمت نفت تورم وزارت راه و شهرسازی بورس تولید نفت صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟

وجود ناترازی در تولید و مصرف برق در ۲ سال اخیر سبب شد وزارت نیرو برای کاهش این ناترازی اقدام‌های متعددی را در دستور کار قرار دهد.

بخشی از این اقدام‌ها در توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور انجام شد و در ۲ سال گذشته ظرفیت نیروگاهی حدود هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش یافت و مقرر است این روند همچنان تداوم داشته باشد.

از طرف دیگر وزارت نیرو فقط به توسعه ظرفیت نیروگاهی بسنده نکرد و تلاش برای بهینه‌سازی مصرف را هم به طور جد در دستور کار قرار داد.

بر این اساس و با هدف مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق، در سال ۱۴۰۱ وزارت نیرو طرح اختصاص پاداش به مشترکانی که تا سقف الگو را رعایت می‌کردند دنبال کرد و به این مشترکان مبالغی را به‌عنوان پاداش خوش مصرفی پرداخت کرد.

در این طرح ۵۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی برای مشترکان در نظر گرفته شد و این امر سبب شد مردم همکاری مناسبی با صنعت برق داشته باشند.

سال ۱۴۰۲ وزارت نیرو مصمم شد دایره مشمولان پاداش را افزایش داده تا مشترکان بیشتری مشمول شوند.

«علی‌اکبر محرابیان» وزیر نیرو سال ۱۴۰۲ در همین باره گفت: امسال طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق نسبت به سال گذشته وسیع‌تر خواهد بود و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مشترکانی که در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی ۲ سیاست کلی وجود دارد که یکی، اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.

محرابیان درباره طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی گفت: سال گذشته فقط مشترکانی که در چارچوب الگو میزان برق مصرفی خود را کاهش می‌دادند شامل پاداش می‌شدند، اما امسال همه مشترکان می‌توانند مشمول این پاداش‌ها شوند و به میزانی که نسبت به سال گذشته میزان مصرف برق خود را کاهش دهند، مشمول پاداش خواهند شد.

وی خاطرنشان‌کرد: به طور مثال در مناطق عادی که الگوی مصرف برق ۳۰۰ کیلووات است، اگر مشترکی سال گذشته ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کرده است و امسال مصرف خود را به ۲۰۰ کیلووات برساند، به میزان ۱۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرد.

اکنون که کم‌کم روز‌های گرم سال فرا می‌رسند و آن‌طور که پیش‌بینی‌شده تابستان امسال از گرم‌ترین تابستان‌ها خواهد بود، وزارت نیرو برای مشترکان چه برنامه‌ای در نظر خواهد گرفت تا مردم بیشتر برای صرفه‌جویی همکاری کنند؟

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توان به‌سوی صادرات بنزین حرکت کرد
  • صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری ارز با توسعه طرح زراعت چوب
  • با صرفه‌جویی روزانه حدود ۵۰ میلیون لیتر می‌توانیم به ‌سوی صادرات بنزین برویم
  • قرارگیری صرفه‌جویی در اولویت برنامه‌های مصارف آب شرب و کشاورزی زنجان
  • آیا امسال هم مشترکان برق پاداش خوش‌مصرفی می‌گیرند؟
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود