Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السومریه نیوز، سفارت آمریکا در بغداد به اعتراضات روز گذشته (یک‌شنبه) الناصریه عراق و کشته شدن یک فعال مدنی در ابتدای هفته واکنش نشان داد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن کشته شدن «حیدر یاسر»، فعال و امداد رسان را محکوم کرده و با مردم در اندوه کشته شدن او همدردی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: صحنه‌های این جنایت وحشیانه عملا هولناک است و ما با تمام کسانی که خواهان سپردن جنایت کاران به عدالت هستند، هم صدا می‌شویم.

سفارت آمریکا که خود از عوامل افزایش ناآرامی‌ها در عراق است، در اظهاراتی اغواکننده افزود: ما از مسئولان امنیتی عراقی می‌خواهیم تا اجازه فعالیت‌های اعتراضی مسالمت آمیز را به مردم بدهند بدون آنکه ترسی نسبت به جان آن‌ها یا سلامت شخصی‌شان وجود داشته باشد.

نیرو‌های امنیتی حدود دو روز قبل جسد حیدر ناصر، فعال مدنی را در جنوب استان ذی قار پیدا کردند. شاهدان عینی و تظاهرکنندگان اعلام کردند این فعال به عنوان امدادگر پزشکی در تظاهرات میدان الحبوبی در مرکز شهر ناصریه فعالیت می‌کرده است.

منابع خبری دیروز (یک‌شنبه) گزارش دادند که اعتراضات در استان ذی‌قار در جنوب عراق بعد از کمتر از یک ماه از برداشتن چادر‌های تحصن‌کنندگان از میدان الحبوبی، مرکز اعتراضات در این استان ازسرگرفته شده است.

در این اعتراضات یک پلیس کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند. دلیل جان باختن پلیس گزارش نشده است.

معترضان میدان الحبوبی شهر الناصریه در استان ذی قار عراق، پس از آزادی تظاهرات کنندگان، در بیانیه‌ای اعلام کردند به شرط آن‌که دیگر هیچ معترض مسالمت‌جویی بازداشت نشود، اعتراضات خود را متوقف و آرامش را برمی‌گردانند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفارت آمریکا تحولات عراق تظاهرات در عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد