Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی واقعی روز دوشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درخصوص آخرین تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد اظهار داشت: در مورد بازگشایی مدارس پس از بررسی‌های لازم سه تصمیم مجزا گرفته شده است.

وی از مدارس به‌عنوان حلقه‌های ارتباطی بین آموزش ‌و پرورش و خانواده‌ها یاد کرد و افزود: تنها از طریق برقراری این ارتباط است که می‌توانیم از کیفیت آموزش در استان مطمئن شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، لازمه آموزش باکیفیت در پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی را حضور فیزیکی و ارتباط چهره به چهره معلم با دانش‌آموز دانست و تصریح کرد: آموزش مجازی برای پایه‌های اول و دوم مقطع ابتدایی، آموزش مناسبی نیست به همین منظور تمامی مدارس این دو پایه در شهرهای زرد و آبی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی مدیران مدارسی که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس این دو پایه بالاتر از ۱۰ نفر هستند، ادامه داد: لازم است دانش‌آموزان این مدارس در روزهای هفته توزیع شوند تا همه آنان بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند.

واقعی بیان کرد: مدارس کمتر از ۵۰ دانش‌آموز در تمامی دوره‌های تحصیلی به‌صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی دایر می‌شوند.

وی گفت: مهم‌ترین نکته در بازگشایی مدارس، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های حضوری با تعداد ۱۰ نفر از دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: مدیران مدارس موظف هستند از امروز تا اول بهمن ‌ماه در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و با آگاهی بخشی به خانواده‌ها نحوه برگزاری کلاس‌های حضوری را به آنان اطلاع‌رسانی کنند.

براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی که روز شنبه ۲۰ دی اعلام شد، شهرستان‌های سربیشه و بشرویه در وضعیت آبی (کم خطر) و ۹ شهرستان‌ دیگر استان از جمله بیرجند در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

۱۷۲ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۳۴ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

کلاس‌های درس مدارس خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری ابتدا در مناطق قرمز با هدف قطع زنجیره بیماری و حفظ سلامت دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی از ۲۱ مهر ماه امسال غیرحضوری و سپس به صورت هفتگی تمدید شد.

همچنین با مصوبه ستاد مدیریت کرونا از ۲۵ آبان ماه تاکنون آموزش در همه شهرستان‌های این استان غیرحضوری بوده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی مدارس ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان اخبار کنکور خراسان جنوبی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در ادامه حضور تیم دانش آموزی ریاضی خراسان شمالی در کشور ترکمنستان با هدف رقابت در مسابقات بین المللی آرکاداغ، از صبح امروز هشتم فروردین، اعضای ۱۳ تیم شرکت کننده با حضور در محل رسمی برپایی این پیکار علمی و مهارتی، رقابت خود را آغاز کردند.
همچنین با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، گروه اعزامی از خراسان شمالی به این کشور، عصر دیروز (۷ فروردین) در حمایت از ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهر عشق‌آباد حضور یافتند و تیم ملی ایران را در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حمایت و تشویق کردند. این دیدار با تک گل مهدی قائدی به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • اسکان بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس خراسان جنوبی
  • بیش از ۲ هزار خانوار در مدارس اسکان یافتند
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • راه اندازی هشت پایگاه اعتکاف علمی ویژه دانش آموزان در شهرستان سبزوار
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی