Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دیپلماتیک می‌گویند آنتونیو گوترش قصد دارد برای دوره دوم دبیرکلی سازمان ملل در این سمت بماند. خبرگزاری میزان - «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در تلاش است تا برای دومین بار، ریاست این سازمان را برعهده داشته باشد.   به گزارش خبرگزاری «بلومبرگ»، ۲ دیپلمات نزدیک به موضوع انتخاب دبیرکل جدید سازمان ملل، می‌گویند گوترش برای دور دوم دبیرکلی سازمان ملل اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته این ۲ منبع، «دبیرکل سازمان ملل به ۵ عضو دائم شورای امنیت گفت که دوست دارم برای دوره دوم در این سمت بمانم.»   دیپلمات‌ها همچنین می‎گویند «گوترش به زودی به صورت رسمی این موضوع را به اطلاع رییس مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رساند.»  بیشتر بخوانید:  شورای امنیت گزارش گوترش را درباره برجام بررسی می‌کند  گزارش سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی «آنتونیو گوترش»، نهمین دبیرکل سازمان ملل، سیاستمداری پرتغالی است که سابقه نخست وزیری این کشور و ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان را در کارنامه دارد.   وی پس از «بان کی مون»، در اول ژانویه ۲۰۱۷ (۱۲ دی ۱۳۹۵) به عنوان دبیرکل سازمان ملل انتخاب شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: تحولات بین الملل آنتونیو گوترش سازمان ملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گوترش تحولات بین الملل آنتونیو گوترش سازمان ملل دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانجیگری خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در سخنانی ضمن تاکید بر پایبندی قطر بر میانجیگری در گفت‌وگوهای آتش‌بس میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از ارزیابی مجدد بحث میانجیگری از سوی این کشور سخن گفت.

وی افزود: میانجیگران از عدم دستیابی به توافق آتش‌بس در ماه رمضان احساس ناکامی می‌کنند. ما ناخشنودی خود را نسبت به هجمه‌های متعدد علیه تلاش‌های میانجیگری به ویژه تلاش‌های صورت گرفته از سوی قطر ابراز داشته‌ایم.

الانصاری گفت: وزیران کابینه نتانیاهو اظهاراتی منفی را در خصوص نقش قطر بیان کرده‌اند. هرگز نخواهیم پذیرفت که از قطر برای موضع‌گیری‌های سیاسی یا اهداف انتخاباتی از سوی هیچکدام از طرف‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: اکنون گروه‌های مذاکره‌کننده در رابطه با بحران غزه در قطر حضور ندارند. چالش نخست در برابر میانجیگری آن است که طرف‌ها باید جدیت کافی برای دستیابی به نتیجه را داشته باشند. برهه کنونی نیازمند یکپارچگی بیش‌تر میان تمامی طرف‌های فلسطینی است.

الانصاری گفت: هیچ طرفی از جامعه بین‌الملل نمی‌تواند حمله به رفح را که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند بپذیرد. همه ما باید تلاش کنیم حمله احتمالی اسراییل به رفح و این جنگ متوقف شود.

وی افزود: ما از تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کنیم. همچنین ما از گزارش کولونا و تصمیم چندین کشور برای تامین مالی آنروا پیش از ارایه این گزارش استقبال می‌کنیم. امیدواریم که گزارش کولونا به از سرگیری تامین مالی آنروا و افزایش آن بیانجامد.

کد خبر 6086807

دیگر خبرها

  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • انجام ‌۱۵۷۸ عملیات امدادی توسط آتش نشانی سمنان/ فوتی نداشتیم
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • میانجیگری خود را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهیم
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان