Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق بیان کرد: شمار افرادی که حق مشارکت در انتخابات زود هنگام پارلمانی آینده را دارند به ۲۵ میلیون و ۱۳۹ هزار ۳۷۵ نفر می رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از موازین نیوز، «جمانه الغلای» سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: 65 هزار و 548 رای دهنده تا نهم ماه ژانویه جاری، اطلاعات خود نزد کمیساریا را به روز رسانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: این روند تا دوم ماه آتی میلادی ادامه خواهد یافت و روند به شکل فزاینده در مراکز ثبت الکترونیکی(بیومتریک) پیش می‌رود.

الغلای تاکید کرد: در روزهای تعطیل این مراجعات بیشتر بوده است زیرا معمولا کارکنان دولت در روزهای تعطیل فرصت مراجعه به این مراکز را پیدا می‌کنند و به مراکزی که بالغ بر 1079 مرکز می‌شود، مراجعه کرده‌اند.

سخنگوی کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد: وزارت مهاجرت آخرین وضعیت آوارگان در استانهای نینوا، الانبار، اربیل، دهوک و سلیمانیه را در اختیار کمیساریای عالی انتخابات قرار داده است و شمار آنها بالغ بر 220 هزار و 579 آواره می‌شود.

وی تشریح کرد: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق 571 آواره را در جریان بازدید از اردوگاه‌های در این استانها ثبت کرده است تا مشارکت آنها در انتخابات میسر و تضمین شود.

الغلای گفت: کمیساریا ثبت نام از ائتلاف های سیاسی را از نهم تا 16 ژانویه شروع کرده است و فهرست نامزدها از نهم تا 28 همین ماه دریافت کرده است و تاکنون 433 درخواست ثبت شده و 225 حزب مجاز شمرده شده و درخواست احزاب در حال تاسیس 63 درخواست و درخواست های رد شده از سوی شورای کمیساریا 128 درخواست بوده است اما 17 درخواست احزاب هم پس گرفته شده است.

سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در پایان بیان کرد: شمار رای دهندگانی که حق مشارکت در انتخابات آینده را دارند به 25 میلیون و 139 هزار  375 نفر می‌رسد که میزان ثبت شده  58 درصد است. میزان توزیع کارت رای 82 درصد و کل کارت‌ها که توزیع شده است 12 میلیون و 564 و846 کارت است.

تحرکات سیاسی برای نهایی کردن موعد برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق

 یک منبع سیاسی عالی رتبه عراقی از تحرکات گسترده این هفته رهبران و گروه‌های سیاسی عراقی برای تعیین تکلیف انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور خبر داد.

این منبع سیاسی بیان کرد: طی هفته جاری شاهد دیدارها و نشست‌های گسترده میان رهبران و گروه‌های سیاسی در عراق به منظور رقم زدن سرنوشت انتخابات زودهنگام پارلمانی خواهیم بود.

منبع عراقی افزود: این هفته «برهم صالح» رئیس جمهور با رهبران گروه‌های سیاسی عراق و نیز مسئولا کمیساریای عالی انتخابات عراق تحرک سیاسی مهمی را به پیش خواهند برد. هدف اعلام موضع نهایی درباره انتخابات به ویژه با توجه به سلسله بحران‌ها و اختلافات است.

منبع سیاسی عراقی بیان کرد: کمیساریای عالی انتخابات عراق باید موضع نهایی خود را اعلام کند که آیا توان برگزاری انتخابات در موعد مشخص شده از سوی دولت در ژوئن 2021 را دارد یا موعد دیگری را پیشنهاد می‌دهد؟.

این منبع اعلام کرد: پس از تکمیل بررسی های لازم در این باره، به شکل رسمی اعلام خواهد شد که انتخابات در موعد مقرر یعنی (6 – 6 – 2021) برگزار خواهد شد یا در موعد دیگری که دهمین مال سال جاری میلادی خواهد بود، برگزار خواهد شد.

منبع سیاسی عراقی تاکید کرد: از جمله مسائیلی که هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است و موضع نهایی گروه‌های سیاسی را طلب می کند، مسئله برگزاری انتخابات از طریق کارت‌های «بیومتریک» به عنوان روشی است که مانع تقلب می‌شود و نیز نظارت سازمان ملل بر برگزاری انتخابات و تخصیص پول لازم برای برگزاری این انتخابات است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق کمیساریای عالی انتخابات عراق سخنگوی کمیساریای عالی برگزاری انتخابات گروه های سیاسی سیاسی عراق منبع سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر اعلام کرد که تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستورکار این نشست است. ریاست هیأت سوری با قاضی حسن الشاش، رئیس دیوانعالی و عضو شورای‌عالی قضائی و ریاست هیأت عراقی نیز برعهده قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضائی و عضو شورای‌عالی قضائی این کشور می‌باشد.

خاطرنشان می‌شود رؤسای هیأت‌های سه کشور و وزیر دادگستری سوریه جانشین رئیس شورای‌عالی قضائی قبل از برگزاری نشست کمیته مشترک، دیداری را برگزار کردند.

غریب آبادی در این دیدار گفت: نشست سه جانبه در شرایط فعلی اهمیت ویژه ای دارد و سه کشور مصمم به پیگیری جنایات تروریست‌ها و حامیان آنها هستند.

وی درخصوص حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق که نقض اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد بود، گفت: پیگیری‌های حقوقی نیز در این رابطه در دستورکار قرار گرفته و به زودی پرونده‌هایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در محاکم ایران و سوریه تشکیل خواهد شد تا اقدامات سیاسی و پاسخ قاطع ایران در اعمال حق دفاع مشروع را تکمیل کنیم. معاون رئیس قوه قضائیه کشورمان همچنین اظهار داشت این ابتکار بروی کشورهای دیگری که عزم جدی در مقابله با تروریسم دارند، باز است.

وزیر دادگستردی سوریه، از اشغالگران آمریکایی که ثروت‌های سوریه را به غارت می‌برند، در فرودگاه بغداد شخصیت‌های برجسته را ترور می‌کنند و نیز رژیم صهیونیستی که به یک ساختمان دیپلماتیک در دمشق حمله و ویران می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

احمد السید با محکوم کردن این جنایات، خاطرنشان کرد که معاهدات بین المللی باید برای همگان الزام آور باشد؛ نه اینکه ابزار جدید در دست حامیان تروریسم باشد تا بر کشورها اعمال فشار کنند.

رئیس هیأت عراقی نیز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها، همکاری گسترده میان کشورهای همسایه در حوزه امنیت صورت گیرد.

لیث جبر حمزه با اشاره به همکاری‌های سه جانبه در زمینه مبارزه با داعش، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها به خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه منجر شود تا از این جهت نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک کشورها نداشته باشیم.

لازم به توضیح است کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر روز گذشته در صدر هیأت قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

کد خبر 6081546

دیگر خبرها

  • کتک زدن معلم در کلاس توسط دانش آموز بی تربیت
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • محافظه کاران در انتخابات کرواسی اکثریت مطلق را از دست دادند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • آغاز انتخابات سرنوشت ساز پارلمانی در کرواسی
  • جنجال ایکس در هند
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
  • ایکس در هندوستان دردسر درست کرد/ نافرمانی از دستور کمیسیون انتخاب
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد