Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ورودی طی 9 ماه اخیر به دادگستری عنبرآباد را 8000 فقره اعلام کرد و افزود: باید به سمت تعامل گرایی پیش برویم و ظرفیت عظیم مردم را به عنوان مشارکت عمومی در کاهش این حجم ورودی مدنظر داشته باشیم.

"یدالله موحد" امروز 22 دی ماه در آیین معارفه دادستان شهرستان عنبرآباد اظهار کرد: سند تحول دستگاه قضایی انتشار پیدا کرده  و این سند باید براساس نیازهای کشور ارتقاء پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین با توصیه های مقام معظم رهبری یک مطالبه مردمی در درون دستگاه قضایی شکل گرفته و تحول در بخش  به عنوان یک واقعیت مشهود است. 

وی اجرایی شدن سند تحول را پنج سال اعلام کرد و گفت: براساس قانون اساسی پنج ماموریت مهم بر عهده دستگاه قضایی گذاشته شده و در سند چشم انداز جمهوری اسلامی و سیاست های کلی نظام قضایی  ماموریت های دستگاه قضایی معلوم است.

موحد قوه قضاییه را برای تحقق بخشیدن عدالت، کارآمد دانست و اظهار کرد:  طی 40 سال گذشته نظام قضایی خدماتی را ارائه کرده هرچند با وضع مطلوب در قانون اساسی  فاصله داریم.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان بررسی چالش ها، موانع و راهکار برای حل مشکلات را همان سند تحول عنوان کرد و گفت: در گام اول باید جهت گیری دستگاه قضائی تغییر پیدا کند و مهمترین مسولیت دستگاه قضایی تظلم خواهی است که حقی از کسی ضایع نشود و تضییع حقوق مردم صورت نگیرد.

وی  پرونده های  ورودی  طی 9 ماه اخیر به  دادگستری عنبرآباد را 8000 فقره اعلام کرد و افزود: باید به سمت تعامل گرایی پیش برویم و ظرفیت عظیم مردم  را به عنوان  مشارکت عمومی  در کاهش این حجم ورودی  مدنظر داشته باشیم. 

موحد شوراهای حل اختلاف را یک نهاد مردمی دانست و گفت: میثاق نامه امنیت پایدار یک ظرفیت برای صلح و سازش در درون جامعه است تا دستگاه قضایی بتواند در مقابله با فساد و امورات مهم تر وارد شود که با  تغییر رویکرد و چرخش های تحول آفرین  این مهم عملیاتی خواهد شد. 

وی با تقدیر از زحمات دادستان سابق شهرستان عنبرآباد گفت: همانگونه  دادستان سابق خدمات دلسوزانه ای را برای امنیت و توسعه منطقه ارائه داده، انتظار است دادستان جدید با  برنامه ریزی دقیق تر برای اجرایی شدن هر چه کامل تر سند تحول دستگاه قضایی  تلاش کند زیرا دادستان یک ظرفیت بزرگ برای صیانت از حقوق عامه و احساس آرامش مردم است  و اگر همه مدیران از این ظرفیت برای خدمت به مردم استفاده کنند نتیجه بخش خواهد بود  که معطل ماندن ظرفیت ها جز خُسران چیزی  در بر نخواهد داشت. 

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: دادستان با توجه به اختیاراتی که دارد باید برای تامین مناسبات اجتماعی از این ظرفیت بهره گرفته و باید برای ارتقاء خدمات دهی هدفمند  تلاش کند. 

وی بر لزوم حفظ کرامت و ارزش ذاتی مردم  تاکید کرد و گفت: تکریم مردم باید همچنان سرلوحه کار دستگاه قضایی باشد و طبق موازین اسلامی هیچ جا مردم نباید مورد حرمت شکنی قرار بگیرند و مردم عادی باید به صورت اولی تکریم شوند. 

موحد با این تذکر که مبادا از این اختیارات خلاف مسیر بهره ببریم، خطاب به مجموعه قضایی شهرستان عنبراباد گفت: باید  طبق قوانین  و مقررات عمل کنید.

به گزارش ایسنا، "ابراهیم سلیمانی" دادستان جدید شهرستان عنبرآباد نیز در این مراسم حفظ حقوق عامه و بیت المال  را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد  در صورت ترک فعل و نقض حقوق عامه با متخلفین برخورد خواهم کرد. 

وی با هشدار جدی به برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی گفت: برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم‌ و امنیت عمومی  به صورت قاطع و جدی در دستور کار است و با همکاری همه ظرفیت های انتظامی و امنیتی برخورد خواهم کرد و اجازه نمی دهم عده ای  قلیل نظم عمومی را بر هم زنند. 

سلیمانی شناسایی جرایم پرتکرار را از اولویت های کاری اش عنوان کرد و گفت: با  راهکارهای علمی و عملی و در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی عمل خواهیم کرد.

بنابراین گزارش، در این مراسم ابراهیم سلیمانی دامنه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد معرفی و از زحمات 11 ساله یوسف سبحانی قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سند تحول قضایی دستگاه قضایی سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها