Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سانا، اشغالگران آمریکایی بعد از سرقت منابع نفتی و گازی سوریه این بار اقدام به سرقت محصولات کشاورزی مردم سوریه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران آمریکایی در مناطق تحت کنترل خود در الجزیره واقع در سوریه، کامیون‌های حامل محصولات کشاورزی مردم این مناطق را به شمال عراق منتقل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کامیون‌ها از طریق گذرگاه غیر قانونی الولید به شمال عراق منتقل می‌شوند.

این منابع بیان کردند که اشغالگران آمریکایی محصولات مردم سوریه از جمله گندم منطقه الطویبه و محصولات انبار شده در انبارهای شرکت «نما» را به سرقت می‌برند.

این اقدامات در سایه حمایت نیروهای موسوم به نیروهای کرد سوریه دموکرات (قسد) صورت می‌گیرد.

پیش از این نیز، مسئولان سوری از به سرقت رفتن منابع نفتی این کشور توسط آمریکایی‌ها انتقاد کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087254 برچسب‌ها محصولات کشاورزی ایالات متحده آمریکا سوریه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محصولات کشاورزی ایالات متحده آمریکا سوریه اشغالگران آمریکایی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۴۴۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد

«جورجیو کافیرو» تحلیلگر آمریکایی مسائل خاورمیانه گفت که حمله به اسرائیل جسورانه بود و تهران نشان داد در حمله مستقیم به اسرائیل تردید نمی کند ..

به گزارش مشرق، «جورجیو کافیرو» تحلیلگر آمریکایی که مدیر اجرایی موسسه تحلیل وضعیت خلیج فارس و محقق مسائل حوزه غرب آسیا (خاورمیانه) است،تاکید کرد: انجام این حمله موشکی و پهپادی به خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) اقدامی جسورانه از سوی جمهوری اسلامی ایران بود. ایران نشان داد که در حمله مستقیم به اسرائیل تردید نخواهد کرد. اسرائیلی ها باید قبل از حملات آتی علیه فرماندهان نظامی، تاسیسات دیپلماتیک و دیگر منافع ایران در سوریه و جاهای دیگر، این موضوع را در نظر بگیرند.

این تحلیلگر آمریکایی مسائل خاورمیانه تصریح کرد: رد این واقعیت که «اعتبار عمومی» ایران در کشورهای عربی احتمالاً پس از حمله به اسرائیل به شکل قابل توجهی تقویت خواهد شد، دشوار به نظر می‌رسد.

پاسخ ایران را به حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه را در قالب عملیات نظامی گسترده ای که انجام شد، چگونه ارزیابی می کند؟

مدیر اجرایی موسسه تحلیل وضعیت خلیج فارس و محقق مسائل حوزه غرب آسیا (خاورمیانه) در واشنگتن دی سی پاسخ داد: « پس از سال‌ها ترور شخصیت‌های برجسته نظامی ایران توسط اسرائیل و اخیراً تخریب ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق، تهران احساس کرد که باید مستقیماً به اسرائیل ضربه بزند. این اقدام به گونه‌ای طراحی نشده بود که تلفات زیادی داشته باشد. نگرانی ایران این بود که اگر اسرائیل تاسیسات دیپلماتیک ایران در سوریه را بدون پرداخت بهایی تخریب کند، تل آویو جرات می‌کرد تا عملیات نظامی بیشتری علیه فرماندهان نظامی، تأسیسات و منافع ایران در خاورمیانه انجام دهد.»

این تحلیلگر آمریکایی افزود: «انجام این حمله موشکی و پهپادی به خاک اسرائیل اقدامی جسورانه از سوی جمهوری اسلامی ایران بود.» اما «این اقدام خطرناک» هم بود و «در هفته های آینده، خواهیم دید که اسرائیل و حامیان غربی آن چگونه پاسخ خواهند داد و در نهایت، تهران برای این حمله تلافی جویانه علیه اسرائیل چه هزینه ای خواهد پرداخت. با این وجود، رد این واقعیت که "اعتبار عمومی" ایران در میان کشورهای عربی احتمالاً پس از حمله به اسرائیل به شکل قابل توجهی تقویت خواهد شد، دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، دولت‌های عربی احتمالاً این اقدام ایران را خطرناک می‌بینند و نظارت بر چگونگی تأثیر این پیامدها بر کاهش تنش ها میان ایران و عربستان بسیار مهم است.»

به نظر شما، پاسخ مستقیم جمهوری اسلامی ایران با توجه به توان بازدارندگی دفاعی موشکی و پهپادی آن و پس از ۴۶ سال صبر استراتژیک در برابر رژیم اسرائیل، چه پیامی برای تل آویو، دولت های غربی به ویژه دولت آمریکا و نیز کشورهای منطقه دارد؟

این تحلیلگر آمریکایی پاسخ داد: «ایران نشان داد که در حمله مستقیم به اسرائیل تردید نخواهد کرد. اسرائیلی‌ها باید قبل از حملات آتی علیه فرماندهان نظامی، تاسیسات دیپلماتیک و دیگر منافع ایران در سوریه و جاهای دیگر، این موضوع را در نظر بگیرند. »

کافیرو تاکید کرد: «دولت بایدن وظیفه دارد درباره زمان و نحوه استفاده از اهرم واشنگتن برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل تصمیم بگیرد. بدون حمایت آمریکا، اسرائیل از نظر اقدامات نظامی کاملاً محدود است، بنابراین در روزهای آینده کاخ سفید مسئول تصمیمات مهمی خواهد بود که می تواند تأثیر زیادی بر آینده خاورمیانه داشته باشد.»

مدیر اجرایی موسسه تحلیل وضعیت خلیج فارس و محقق مسائل خاورمیانه ادامه داد: «اکنون مهمترین امر برای همه طرف ها از جمله آمریکا، ایران، اعضای اتحادیه اروپا و کشورهای عربی، فشار برای دستیابی به آتش بس در غزه است. البته آتش بس در غزه همه مشکلات خاورمیانه را حل نخواهد کرد، اما برای تنش زدایی و جلوگیری از گسترش بحران های منطقه ای حیاتی است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ آوریل ۲۰۲۴ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد. جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ یعنی هفت روز پس از تصویب قطعنامه برقراری آتش بس فوری در غزه در طول ماه مبارک رمضان، رژیم اسرائیل به پشتیبانی آمریکا نه تنها این قطعنامه را اجرا نکرد، بلکه برای جبران شکست خود در عملیات طوفان الاقصی از سوی گروههای مقاومت فلسطینی در ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در حمله هوایی موشکی، ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سردار «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • تنظیم کرایه حمل محصولات کشاورزی با اخذ بارنامه میسر می شود
  • ضربه ایران به اسرائیل؛ اقدامی که سوری‌ها انتظار داشتند
  • ببینید | ضربه ایران به اسرائیل، اقدامی که سوری‌ها مدت‌ها در انتظار آن بودند
  • اوضاع ناگوار اسیران شکنجه شده فلسطینی
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • یورش نظامیان صهیونیست به نابلس/ شهادت جوان فلسطینی+ فیلم
  • خوشحالی مردم سوریه از اقدام تنبیهی ایران در برابر رژیم صهیونیستی
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به آوارگان در خیابان الرشید غزه+فیلم
  • انهدام باند سرقت محصولات باغی در اصفهان